Gå til innhold

Er disse verdiene for varme? Pc'n begynte å ule nå


Anbefalte innlegg

Har klokket pc'n til det ytterste mens det samtidig er stabilt og har null artifacts. Cpu vifta som du ser, blir plutselig gira opp til 5300 rpm når jeg spiller. I bios har jeg satt på alarm hvis aux blir varmere enn 50 grader. Det ble den. Tåler den dette? Skal jeg fjerne alarmen og heller sette den på å bråke hvis den er på 55/60 grader?

 

Vet liksom ikke helt hva som er for varmt for de fleste komponenter. Kunne noen gitt meg en liten brief på dette for hver enkel "komponent" dere ser under her?

 

Temperaturer i everest home edition

Hovedkort 38 °C (100 °F)

CPU 32 °C (90 °F)

Aux 47 °C (117 °F)

GPU 51 °C (124 °F)

Maxtor 6L200R0 35 °C (95 °F)

 

Kjøle vifter

CPU 5273 RPM

Skjermkort 2411 RPM

 

Spennings verdier

CPU kjerne 1.47 V

CPU aux 2.74 V

+3.3 V 3.38 V

+5 V 5.24 V

+12 V 11.55 V

-12 V -6.93 V

-5 V -3.99 V

+5 V Hvilemodus 5.07 V

VBAT batteri 3.04 V

 

 

Edit: jeg lurte på en annen ting. Blir andre ting varmere jo mer enn klokker skjermkortet? Jeg har satt på en zalman vf900-cu som kjører på maks. Men likevel kommer skjermkortet nesten opp i 70 asså. idle ligger den litt under 38.

Endret av magenuss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har to kabinettvifter på 2400rpm?

 

En suger inn foran, og en trekker ut bak?

Skjermkortet vil ikke gjøre så mye med resten av kabinettet, med mindre den varme luften blir sirkulert videre rundt i kabinettet.

 

Har du mulighet til å:

Sette på en innsugsvifte til foran/siden?

Sette på en vifte på toppen som suger ut?

 

Jeg slet/sliter med varme mosfet-blokker, men det hjalp veldig å sette en innsugsvifte rett over ram-brikkene, slik at det også kom mer sirkulasjon over mosfet'ene mine.

Lenke til kommentar
Tusen takk for hjelpen :)

6065836[/snapback]

Bare hyggelig! :thumbup:

6069811[/snapback]

 

 

Jepp, du slet deg ut med den hjelpen der, Pentium 4..

Finner ikke innleggene dine, har du sett dem?

:tease:

6069889[/snapback]

 

Må du slutte å stjene kreditten hele tdien tore_v1! Pantium 4 har vært til stor hjelp her :D:tease:

 

AUX er vel størmforsyningen? (Jeg bare lurer :p)

Lenke til kommentar
Må du slutte å stjene kreditten hele tdien tore_v1! Pantium 4 har vært til stor hjelp her :D  :tease:

6112601[/snapback]

Jeg klarer helelr ikke finne Pentium 4's hjelpende svar i denne tråden. Derimot ser jeg at tore_v1 har svart deg flere ganger. Hvis Pentium 4 har hjulpet deg via PM bør du nok takke ham via PM og ikke i tråden.

Lenke til kommentar

PWM er mosfet'ene, som da er strømfordeleren til HK, etter hva jeg har skjønt. Denne deler ut strøm til cpu og de andre komponentene som sitter på HK, og vil derfor bli ganske varm, om man eksempelvis klokker litt, eller har en strømkrevende cpu.

 

Hadde en FX-55 tidligere, og da måtte jeg ha en vifte som blåste direkte på mosfetene. Kjørte vannkjøling, så om man har en vifte på cpu som blåser ned på hk vil dette mest sannsynligvis ordne seg.

 

Det kan dog hende at AUX viser til en annen sensor på hk, men siden chipsett er en annen sensor igjen kan dette tyde på at det er pwm'ene.

 

Men, nuff said, jeg har jo tross alt stjålet all cred'en her.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...