phnx85 Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Er du irritert over lav pris på leather? På Bloodfeather er prisen så lav at du nesten kan selge til vendor og tjene like mye som på AH. Nå tar jeg utgangspunkt i Thick Leather, men er sikkert mulig å gjøre med andre typer leather. Ble hvertfall lei av å selge på AH til dump-priser og priser du for høyt for du ikke solg, som igjen betyr at du taper depositumet. Så jeg begynte å laget Nightscape Headband som jeg solgte til vendor. Tjenter 44,95s pr stk. Men så fikk jeg en ide. Hvor lav må prisen være på AH for at det skal lønne seg og selge til vendor i stede? For å lage et Nightscape Headband trenger du 5 x Thick Leather og 2 x Silken Thread. Mao trenger du 4 x Silken Thread pr stack Thick Leather. Prisen pr Silken Thread er 4s, så 16s i utgifter pr stack Thick Leather. Da sitter du igjen med 2 Nightscape Headband, som selges for 89,90. Trekker du fra utgiftene sitter du igjen med 73,90s. Så minste pris på en stack thick leather bør være 73,90s (så fremst du har leatherworking og kan lage Nightscape Headband). Selger du for mindre enn 73,90s kunne du faktisk tjent mer ved å selge til vendor i stede. Etter å ha regnet det ut stakk jeg innom AH for å sjekke prisene igjen. Fant mange som dumpet for 49s buyout pr stack. 73,9 - 49 = 24,9s. Altså 24,9s i fortjeneste bare ved å kjøpe opp den stacken, lage noe og selge det til vendor. Kjøpte til sammens 20 stacks Thick Leather (alle som kostet mindre enn 70s buyout). Satt igjen med ca 5g fortjeneste på 30min "arbeid". Det blir mye venting å gjøre det på dette, å lage de headbandene tar irriterende lang tid, men sett det på før du hopper i dusjen/spise middag/gjøre lekser/osv.. Da merker du ikke at det tar tid. Til de som lurer på hvorfor heller ikke slenge de ut på AH, det er vell heller usannsynlig å få solg 40 x Nightscape Headband Selvfølgelig kan du prøve i Trade-kanalen å selge de og tjene mer, men hos vendor er du garantert å få solg de. Edit: Hvis finner andre ting man kan lage som det er større fortjeneste på, for all det share it with the people Endret 8. mai 2006 av phoen|x
Gjest medlem-98241 Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Old news.=P Gjorde dette selv en stund, men til slutt ble det for kjedelig. Finnes lettere måter å tjene penger på. Men ganske greit å ha i bakhodet når en fortsatt kan gå opp i skill av å lage dem.
Arinomi Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Haha, markedet på leather på hordesiden på Bloodfeather er helt fucka
Gamlemor Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Det som irriterer meg er at Thick leather koster 1/3 av heavy leather på severn min -_-
Theoneask Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Leather er verdt so lite at det er latterlig. Einaste som går å tene penger på er vel rugged. Men skal snart begynne å drepe devilsaurs, leatheren eg får der er det peng å tene i:D
nd4spd Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Kan dere ikke da heller rolle mining/lw og selge mineralene og kjøpe leather på ah?
Jørgen Sørheim Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Sjekk også thottbot for hva et headband blir disenchantet til, og sjekk prisene på det på AH. Det kan være litt penger i å kjøpe råvarer, lage items, disenchante og selge dust/shards. Da slipper du også depositum.
Marsan Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Ok..thick leather er en ting men prisene på rugged leather kan også gå i bølgedaler. Jeg bruker å mekke Wicked leather headband (lvl 51green item) av alle rugged leather (trenger 12 rugged leather 1 black dye og 1 rune thread). 120 rugged leather=gir 10 wicked leather headbands. Sender disse over til alten som har enchanting .. disenchanter å får greater eternal essence og illusion dust i massevis.(også fått shards 2 % elns).
Arinomi Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Akkurat nå har jeg skinning/mining, med 300 i skinning, pluss 219 i mining. Jeg tenker på å unlearne en av dem, og gå over til enten engineering eller leatherworking. Jeg er usikker. Hva er egentlig best? Og da tenker jeg på å tjene penger, så klart. Det er lettere å få tak i skins enn ores, men igjen, er ores mye verdt. Hva sier ekspertene (dere)?
Jørgen Sørheim Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Kommer helt an på. Gidder du bare å knerte mobs som gir rugged, er det ikke mye penger i skinning. Går du etter devilsaur/dragonkin, er det derimot litt mer å hente. På den annen side, om du ikke gidder å ri rundt for å samle ore, så er det ikke mye penger der heller. Om du gidder å ri rundt, er mining/herbalism det greieste. Du trenger ikke å drepe noe som helst, og om du mangler penger, henger du litt i Skulk rock (Hinterlands) og plukker ghost mushrooms, eller rir rundt i Swamp of sorrows for fadeleaf og ymse andre herbs. Alternativt litt i Winterspring etter thorium og icecap.
phnx85 Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Skrevet 11. mai 2006 Hvilket prof du skal droppe kommer vell ann på hvordan du spiller. Hvis du ikke er blitt 60 enda så er skinning kjekt. Da springer man litt mer rundt omkrig og quester. Hvis du er 60 og kun farmer instancer møter du ikke på fult så mye dyr, bortsett fra et og annet på vei til instancen. I tillegg er det lettere å samle "high-level" herbs når du er 60, fordi du trekker mindre mobs når du springer rundt. Nå snakker jeg kun ut i fra min erfaring (har en 60 prest med 300 herb, en 60 mage med 300 mining og en 55 rogue med 300 skinning)
Jørgen Sørheim Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 1-60 skinning resulterer hovedsakelig i light, medium, heavy, thick og rugged leather, samt litt hide innimellom. Du kan jo sjekke hvor mye dette går for på AH, kontra herbs. Det er heller ikke alltid du dreper beasts, mange quester mot slutten inkluderer humanoids. Så lenge du løper rundt omkring og quester, snubler du over herbs. Twust me, skinning er ubrukelig med mindre du aktivt går inn for å drepe devilsaur/dragonkin.
Arinomi Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Jeg er 44. Møter masse dyr jeg kan skinne, men det er ikke alltid jeg gidder å gå til AH med alt, ettersom det tar sin tid å komme seg til IF. Farmer i Tanaris for øyeblikket, og da tar det litt tid å komme seg til en AH. Ja, jeg vet at det er en AH i Gadgetzan, men jeg vet også at den ikke er tilkoblet IF,SW og Darnassus.
chokke Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Jeg er 44. Møter masse dyr jeg kan skinne, men det er ikke alltid jeg gidder å gå til AH med alt, ettersom det tar sin tid å komme seg til IF. Farmer i Tanaris for øyeblikket, og da tar det litt tid å komme seg til en AH. Ja, jeg vet at det er en AH i Gadgetzan, men jeg vet også at den ikke er tilkoblet IF,SW og Darnassus. 6084383[/snapback] da lager du en lvl 1 char som du levler til lvl 5 og sender mesteparten av pengene dine og alt du skal ha ut på ah. Send hver gang du er innom mail box
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Hvorfor lvl'e til lvl 5, chokke? Pga. enchanting eller noe sånt? Endret 11. mai 2006 av Slettet-p4PIYwb6
chokke Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Hvorfor lvl'e til lvl 5, chokke?Pga. enchanting eller noe sånt? 6084573[/snapback] disenchanting av grønne items som ikke blir solgt (/lages av yrker)
Arinomi Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Har en lvl 19 druid, som jeg sender alt av grønne items til. Han disenchanter, og tjener litt på å enchante. Brukte vel 2 minutter på å komme på nicket hans, det tok en uke å huske hva han virkelig het. Endret 11. mai 2006 av Arinomi
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Har ikke noe problemer med å selge thick leather til 1,5-2g. Rugged går lett til 2-3g. Har funnet ut at "ny" server er skinning best til det kommer flere 300+ skills på serveren og da bytte til herb som selger mye igjen siden mange har blitt 50-60 og trenger mye planter til "stæsj". Hide er noe jeg nesten alltid vendor trasher. De selges svært så sjeldent og til priser som skraper vendor prisen. Enklere å selge til vendor og slippe å få "expired" på AH oig dermed tape på å tjene penger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå