Gå til innhold

Kommer det pokemon som mmorpg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med en bedre produsent som vet å lage et seriøst mmo ut av det så mener jeg det kunne blitt bra. Alt ligger til rette for en god story og senere evt ekspansjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Med en bedre produsent som vet å lage et seriøst mmo ut av det så mener jeg det kunne blitt bra. Alt ligger til rette for en god story og senere evt ekspansjoner.

6126120[/snapback]

expansion pakker har du helt sikkert rett i. det er vel nesten umulig å ungå egentlig så lenge det fortsatt er liv i et spill :p

Skrevet

Så lenge de ikke har Picachu i senter som før (som forøvrlig ødelegger MYE synts jeg) og gjør det seriøst så det ikke løper fullt av like folk med rød caps og blå bukse og ikke ødelegger den første storyen om å nå toppen; så burde det bli bra. Så klart, hvis noen med peiling kjøper opp rettighetene og gjør en skikkelig jobb... Jeg poster bare for å se om det er noen interesserte så jeg ikke er aleine om tanken, hehe.

Skrevet
jeg er også pokèmon fan(eller var da), og jeg synes dette virker som en god idè. det hadde også vært LITT kult med 3d grafikk, men såklart 2d leverer jo en ganske bra orginalitet over et spill.

Pokèmon er det beste RPG spillet jeg har spilt... og jeg har bare spilt det og Zelda til N64, men spilte mest Pokèmon Rød/Gull til Gameboy Color.

men kommer det ikke et nytt Pokèmon spill til DS, da tenker jeg på sånn RPG type spill... med forhåpentligvis Nintendo WI-FI Connection støtte.

6062744[/snapback]

vis du likte pokemon bedre enn zelda på nintendo 64 så er du en rar skrue. Zelda ble kåret til verdens beste tvspill en gang i tiden.
Skrevet

Lynulv: jeg var bare 5-6 år da, da spilte jeg ikke så mye Zelda... det ble litt mer Pokèmon da, skjønner.

jeg fikk aldri satt meg inn i Zelda, men det hadde vært artig å prøve det igjen.

Skrevet

Kopierer inn min Pokemon mmorpg-ide som jeg skrev for et par måneder siden.

Pokemon Online:

Nå er jeg ingen pokemin fantast. Faktisk har jeg spillt svært få pokemon spill som det er. Dog ser jeg potensialet i en slik tittel. Jeg fortsetter nemlig med en mmorpg-tittel til. Jeg vet ikke hvorfor, men det kan vøer fordi jeg synes slike spill høres interessante ut.

Som tittelen sier vil dette altså bli et mmorpg, der man får muligheten til å leke seg med pokemon. Du starter opp som en trener i en liten lokallandsby, og får begynne med en liten søt pokemon. Du kan selv velge hvilken landsby du vil begynne i, og hver av disse vil ha sin historie osv.

Karakteren din vil du selv velge utsende på. Du velger kjønn, alder, hårfrisyre (farge) osv. Det bør være muligheter for å konfirugrere karakteren slik du vil. Målet er at alle karakterene skal se så ulike ut som mulig, da to helt like karakterer alltid er kjipt.

Når du har startet opp i din landsby, og fått din pokemon blir du tildelt ditt første oppdrag. Gjennom dette oppdraget vil du bli tatt igjennom hvordan kontrollsystemet fungerer, og hvordan du holdrer oversikten over forskjellige ting. Når du har gjort dette oppdraget står du firtt til å gjøre hva du vil. Det vil dog lønne seg å gjøre oppdrag da du vil få belønning for disse.

I kjent pokemon stil vil du kunne delta i konkkuranser og vinne forskjellige merker. Det vil finnes mange av disse. De forskjellige konkurransene vil bli holdt rundt om den store verdene så dersom du ønsker å oppnå et spesiellt merke har du en lang reise foran deg.

Konkurransene vil bli holdt mot andre spillere. Det vil si at du spiller mot andre mennsker. Dette vil gjøre konkkuransen mye mer morro, samt skape en mer smart konkurrent. bare tenk hvor dum AI-en for det meste er. Man kan prøve seg så mange ganger på hver konnkuranse man vil, men det må gå minst en uke mellom hver gang. Kanskje mindre.

I spillet kan man også opprette såkalte guilds eller klaner om du vil. Disse vil da kunne få sitt eget hovedkvarter og visse fordeler. Lagspilling skal lønne seg. Man kan også gå sammen i parties, om man ikke ønsker å spille i klan. Disse parties-ene eller gruppene vil da fungere som et lag helt til man ønsker å ikke delta. Fungerer som i World of Warcraft for de som har spillt det spillet.

Spillere kan også sette opp egne turneringer på såkalte free stadiums. De som har høyest erfaring vil ha førsteprioritet på disse banene, for å forhindre at noen som ikke har helt greie på spillet gjør noe dumt. Det vil også ordens slik at enkelte baner er reservert for lavere erfaring slik at det finnes free stadiums for alle nivåer.

Eller fungerer det hele enkelt og greit som pokemon-verdenen gjør, omtrent. Kontrollsystemet har jeg ikke gjort meg opp en mening om enda, men prøver å pønske ut noe smart noe.

Skrevet

La oss si at mellom to byer så kan det maks være 6 spiller ute om gangen, uavhengi om de er på lag eller ikke, så det er ikke en flora med pokemon til hver enkelt spiller. Blir som en kamp om å finne den du vil først.

Likte ideen din, og jeg synts de som har rettighetene til pokemon burde sette seg ned å konstruere et slikt spill.

Problemet ligger kanskje i en evt måntlig avgift og at spillet hovedsaklig vil være engelskspråklig der vi evt ville spilt, men de har de penger nok til å opprette en server så land med ganske likt språk kan spille sammen uten for store kommunikasjons svikter. Vi eldre kan jo evt koste på oss en måntlig/årlig sum for å spille på en global server.

Uansett, er godt å se at det ikke bare er jeg som er interessert i dette.

Skrevet

Jeg synes egentlig ungene burde være ute i friskluft, i stedet for å sitte inne med pokemon online-spill. Det er ille nok at wow fucker opp livet til mange mennesker som ikke klarer å styre spillingen sin, om ikke unger også skal miste helt styringa.

Skrevet
Jeg synes egentlig ungene burde være ute i friskluft, i stedet for å sitte inne med pokemon online-spill. Det er ille nok at wow fucker opp livet til mange mennesker som ikke klarer å styre spillingen sin, om ikke unger også skal miste helt styringa.

6181436[/snapback]

Hvem har da sagt at dette spillet er for unger da? :hmm: Er da ikke noe mer for unger enn wow hvertfall

Skrevet
Pokemon er som transformers var i våre dager da. Det er bare en haug med spinnoffs for å tjene masse penger på unger. Håper det aldri kommer et pokemon mmo. Hater sånt kommersielt opplegg

6125964[/snapback]

Transformers mmorpg..Det hadde vært noe det :w00t:

Skrevet

6181436[/snapback]

Hvem har da sagt at dette spillet er for unger da? :hmm: Er da ikke noe mer for unger enn wow hvertfall

6183473[/snapback]

Selvfølgelig er Pokemon for unger. Jeg har da stått opp såpass tidlig at jeg har sett hva det er når det har gått på tv. Og i tillegg var det bare 1-4 klassinger som holdt på med Pokemon da jeg jobbet som lærer på en skole (1-10 klasse). Da må det jo være for unger.

Skrevet (endret)

6181436[/snapback]

6183473[/snapback]

Selvfølgelig er Pokemon for unger. Jeg har da stått opp såpass tidlig at jeg har sett hva det er når det har gått på tv. Og i tillegg var det bare 1-4 klassinger som holdt på med Pokemon da jeg jobbet som lærer på en skole (1-10 klasse). Da må det jo være for unger.

6199272[/snapback]

Tard eller? nå tenkte ikke jeg på pokemon generelt men på DETTE spillet!

Endret av RegRot
Skrevet
Tard eller? nå tenkte ikke jeg på pokemon generelt men på DETTE spillet!

6201809[/snapback]

Oi oi, du følte deg vel ikke truffet?

6202165[/snapback]

nei... :whistle: + litt oppgitt over hvor korttengte andre mennesker kan være ;)

Skrevet

Pokemon er og forblir veldig psycho i mine øyne. De repeterer navnene sine av en eller annen VELDIG sær grunn når de snakker, og alle har ufattelig lamme og barnslig navn: Squirtle, Meowth, Pikachu. Følte IQ'en min droppet med minst 70 poeng da jeg så Pokemon for første gang. Mer ræva skal du lete lenge etter, eller kanksje Digimon er verre.

Skrevet
Pokemon er og forblir veldig psycho i mine øyne. De repeterer navnene sine av en eller annen VELDIG sær grunn når de snakker, og alle har ufattelig lamme og barnslig navn: Squirtle, Meowth, Pikachu. Følte IQ'en min droppet med minst 70 poeng da jeg så Pokemon for første gang. Mer ræva skal du lete lenge etter, eller kanksje Digimon er verre.

6204054[/snapback]

drit nå i navn da, det er jo å trene forskjellige pokemon å bli en pokemon mester som er hele poenget :tease:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...