Gå til innhold

Videoseven LTV37DA! erfaringer?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har lett nettet rundt etter omtaler på denne skjermen, ikke klart å finne en eneste en.

 

Spec på skjermen ser meget bra ut til prisen.

 

Støtter 1080i, har HDMI, refresh rate og kontrast etc ser veldig opp til standard ut og forholdsvis bra til å være i denne prisklassen. HD-ready, 1366 x 768 oppløsning er "godt nok" i ganske mange år framover. Den har HDMI og PC inngang. Mange ting som taler til denne tvens fordel. Og prisen er meget god. Jeg skulle bare så gjerne sett en test før jeg bestemmer meg.

 

Det man ikke får så mye intrykk av hverken på komplett eller videosevens hjemmesider er hvordan den er i bruk, hvordan menyer er, om hvor kornetet bildet er (ALLE lcd i denne prisklassen har ikke perfekt bilde) men skal man handle billig så må man inngå noen kompromisser.

 

Jeg er veldig på hell til å kjøpe den, har lett mye etter "ankepunkter" men kan ikke finne noen man burde reagere på til denne prisen. Hadde vært genialt om noen som hadde denne eller sett den i praksis kunne svare så hadde jeg og sikkert veldig mange andre fått bestemt oss ;-)

Endret av e_razor
Lenke til kommentar

Jeg har også vært å sett på hjemmesiden og TV'n ser "grei" ut

( t.om norsk bruksanvisning )

 

Noen som vet hvilke butikker som kan føre denne , så man kunne stikke innom og ta en titt !?

 

Omtrent alle NET-butikker fører denne så det kan ikke være noe "dritt-produkt"

 

Komplett kjører noen vanvittige ukestilbud av og til.

 

Kjøpte en PC der for en stund siden som var priset 3 tusen lavere enn konkurrentene, og uke etter tilbudet var den satt opp til "normal pris " igjen. !

Lenke til kommentar
Kan ikke noen kjøpe og teste den?:)

6391423[/snapback]

 

Jeg gikk for netshops ukens tilbud. 42" siemens plasma til 10750,- Større tv, uten høyttalere :thumbup: Men jeg spurte en bekjent av meg som er ganske inni dette flatskjerm greiene, og han sa at han hadde blitt veldig positivt overrasket over Videoseven. Denne karen er ganske kresen så jeg regner med at den tv'n er gull til den prisen komplett har akkurat nå.

Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt denne og fått testet den nå da..?

 

Er utrolig sugen på ny TV, men gidder ikke legge 20-30 000 kr i det da jeg ikke mener kvaliteten står i stil med prisen, da kjøper jeg heller en "jalla"skjerm til under 10 000 og oppgraderer om noen år. Kvalitetsforskjellen kan vel ikke være så stor...eller??

 

Finnes det TV'er (LCD) som er nesten ubrukelig til TV titting?

 

Skal hovedsaklig bruke TV til TV titting (via TV-kort i PC - PVR500) og noe data.

Lenke til kommentar
Kvalitetsforskjellen kan vel ikke være så stor...eller??

 

Finnes det TV'er (LCD) som er nesten ubrukelig til TV titting?

Forskjellen, slik jeg har forstått det ut fra tester av andre LCD-tv'er, mellom gode og dårlige TV'er ligger først og fremst på 3 punkter:

 

1) Billige TV'er pleier være dårligere på ikke-perfekte tv-signaler. Dvs mye støy i bildet om du ikke har sterkt signal eller digitalt signal.

 

2) Dårlig svart-nivå på billig-TV'er. Svart blir mørkegrått på mange av disse.

 

3) Ghosting: Se f.eks. en fotballkamp, og du vil irritere deg over elendig panorering på mange billig-tv'er.

 

Utenom disse punktene kan en også finne varierende kvalitet på fargegjengivelse, brukervennlighet og fjernkontroll.

 

NB! Når jeg har sier tv'er, så mener jeg LCD-tv'er. De tre punktene står ikke nødvendigvis i prioritert rekkefølge.

 

 

Konklusjon: Jeg tør ikke kjøpe LCD-tv før jeg ser skikkelige reviews av det.

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Det er vist en butikk i Oslo som fører denne,

men jeg så på hjemmesiden og da er den ikke på lager,

kun på bestilling. !

 

Jeg tør heller ikke kjøpe denne så lenge det ikke finnes en eneste anmeldelese av denne noe sted. ( ikke funnet i utlandet heller )

 

 

Butikken er:

 

Datakjeden

Oslo

Møllergata 1

 

0179 OSLO

 

Salg:

o Telefon 815 11 800 Innvalg 2

 

 

P.S det er vel ganske fåfengt å spørre butikken om hva de synes om TV'n.

 

Tipper de vil si det er en knall TV !!

Lenke til kommentar

jeg synes det er en bra tv, veldig bra bilde/farger på tv'en

bra tilkoblingsmuligheter

 

eneste minus må vel være litt lav lyd, når man tar på max kunne man egentlig forventet litt høyere, men ervel ikke så farlig.

 

slå til nå! dere kommer ikke til å angre

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...