Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Desverre har maskinen min klikket`!

Jeg spillte på den får jeg gikk på skolen.

jeg hadde vist glem av og skru av sjermen så brorin min gjorde det.

når jeg kom hjem og jeg skullle skru den på så kjørte maskinen men ingen ting kom på sjermen :cry:

Hva kan være galt :hmm:

Trur jeg hadde side dekselet åpent så sola kinte inn på den, kan dt ha gjort til noe

Endret av skylinepower
Lenke til kommentar
Desverre har maskinen min klikket`!

Jeg spillte på den får jeg kikk på skolen.

jeg hadde vist glem av og skru av sjermensåbrorin min gjorde det.

når jeg kom hjem og jeg skullle skru den på så kjørte maskinen men ingen ting kom på sjermen :cry:

Hva kan være galt :hmm:

Trur jeg hadde side dekselet åpent så sola kinte inn på den, kan dt ha gjort til noe

6406958[/snapback]

 

Vel, det første du burde gjøre er og sjekke om alle kablene er koblet ordentlig til :)

Lenke til kommentar
Desverre har maskinen min klikket`!

Jeg spillte på den får jeg kikk på skolen.

jeg hadde vist glem av og skru av sjermensåbrorin min gjorde det.

når jeg kom hjem og jeg skullle skru den på så kjørte maskinen men ingen ting kom på sjermen :cry:

Hva kan være galt :hmm:

Trur jeg hadde side dekselet åpent så sola kinte inn på den, kan dt ha gjort til noe

6406958[/snapback]

 

Skole? er det ikke ferie over hele landet nå da?

 

 

Men men, du må nesten forklare mer hva som skjer, om bare skjermen er svart, om det kommer opp noe tekst etc.

Lenke til kommentar

alle koblingene er riktig satt til.

for jeg spillte jo på den om morgenen, me når jeg kom hjem så slo jeg på den og ingen ting kom på sjermen bare svart ingen ting.

prøvde et annet sjerm kort som jeg vet funker og det samme kjedde :cry:

Kan det være at strømforsyninga ikke klareralle komponentene lenger, at den er blit slitet ut :hrm:

detkrever jo ganske mye trøm det jeg har

Lenke til kommentar
alle koblingene er riktig satt til.

for jeg spillte jo på den om morgenen, me når jeg kom hjem så slo jeg på den og ingen ting kom på sjermen bare svart ingen ting.

prøvde et annet sjerm kort som jeg vet funker og det samme kjedde :cry:

Kan det være at strømforsyninga ikke klareralle komponentene lenger, at den er blit slitet ut :hrm:

detkrever jo ganske mye trøm det jeg har

6407284[/snapback]

Den står ikke i dvalemodus el lignende?

Edit: nei, du har restartet den...

Endret av norpreacher
Lenke til kommentar

Først og fremst, gratulerer så masse med å ha bygget din første pc! Den første pc'n jeg bygget selv hadde en AMD K6 prosessor på 300mhz med 3dNow! teknologi. Den hadde et Hercules Dynamite TNT kort med 16mb ram og hele 4 gb harddisk! Var knallbra på den tiden. Samme pc'n oppgraderte jeg i flere år og den ble forkastet i sin helhet for bare tre år siden.

 

Når det gjelder at pc'n din ikke starter, sjekk med din bror om han har kødda med den mens du var borte da.. kanskje han var misunnelig. Håper hvertfall at du får liv i den igjen. Lykke til! :thumbup:

 

edit, leif

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Way to go MAN :thumbup:

 

Artig å få kunne lese om alle disse unge mennesker som gidder å prøve, og det i en alder av kun 12 år.

 

Den står det respekt av :w00t:

 

Forøvrig er jeg en av sikkert mange som ikke "sjekker" alder på alle de som skriver her inne, og det av mange grunner.

 

Forøvrig en meget grei hjemmeside :)

 

Lykke til med PC`en. Og videre fremover.

 

Og sjekk om broderen din har herjet med PC`en. Og visst han har gjort det, så la han få merke din vrede :D

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

 

PS: Ser at vi har samme helt, Arnold er Sjefen ;)

Endret av Wild Berries
Lenke til kommentar
det er er et Q-tec kabinett så strømforsuninga er vel det og da sikkert.

6413633[/snapback]

Kan virke som om det er strømforsyningen.. Har du mulighet til å prøve en annen strømforsyning.. Q-tec er ikke akkrat kjent for kvalitet.. men

 

Grattulerer med egen selvbygd Pc foresten :) alltid like spennende hver gang man skal trykke på" start" knappen på en ny pc! :cool:

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Nå får det for alvor være nok.

 

Gutten er 11 år.

 

Han har investert pengene sine (som sansynligvis ikke er så mye i den alderen) i noen rimelige PC-deler for bygge sin første PC, og det dere gjør er å benytte annledningen til å si hvor crappy maskinen hans er istedet for å gratulere han med å faktisk ha klart å bygge PC'en.

 

Og når pizzafordi allerede begynner å prate om overklokking av CPU og overklokking/modding av skjermkort, samt at det er for lite ram, på sin velformulerende måte, vel... ja..

Selvfølgelig er det fint å max'e ytelsen på det man har. Men chill'en litt her a'.

_________________________________________________________

 

 

Gratulerer med din første selvbygde PC!

6054822[/snapback]

Så enig som jeg noengang kunne ha blitt.

 

Når det gjelder de delene du har der er det er alt etter hva du skal bruke den til. MSN, internettsurfing og slike ting skulle funke helt fint hvis du ikke er så kresen på å ha en rask PC. Noen få spill skulle den vel også være i stand til å drive.

 

Gratulerer med å ha bygd din første PC :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

jeeh ,, sweet skylinepower :D

 

altid gøy og bygge pc,, i værftall med en liten ammount av cash ,,

jeg bygde også første gang når jeg var 12 eller 13,

 

kjøpte da

 

amd3000

1024mb ram

160gig samsung spinpoint

GeForce 6600le

creative 24bit live

x-gear med 400wpsu ( ble bytta til tagan 480 da den ga seg )

hadde det pcen frem til i vinter ,

da jeg bytta til det jeg har i signaturen

 

hadde det mye gøy med og bygge først ,

 

det er ingen ting man lærere med av enn og lære av sine egene feil, ( ikke missforså)

 

Grattis med pc:D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...