Gå til innhold

Diverse info om Mount & Blade.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

logo_mb.png

Introduksjon

Etter å ha spillt dette spillet en god stund nå, og elsker det fortsatt, så har jeg lyst å bare fortelle om spillet til folk som ikke har hørt om det eller ikke helt vet hva det er. Det som er så artig er at det er to personer som har laget spillet, og det har blitt en stor suksess med mye oppmerksomhet. Hvis du ser litt gjennom artiklene til for eksempel gamer.no, så finner du Mount & Blade.

Det mange er frustrert av, er at dagens spill fokuserer for mye på grafikk i spillet, og glemmer ofte gameplay. Mount & Blade er kanskje litt utdatert når det gjelder grafikken, men her har man gameplay så det holder. Og hva skal man forvente av to personer?

Spillet er forløpig en beta. Du kan laste ned en trial versjon der du kan få karakteren din til lvl 6, eller betale 98,- for en serial code. Dette gjorde jeg og mange andre, og jeg regner med at ingen angrer et sekund. Du kan bruke denne koden på to maskiner, men etter 60 dager, så kan du bruke den på to maskiner til, og så neste 60 dager osv osv. Når spillet blir tatt ut i butikkene , får alle som har kjøpt betaen før, få spillet.

Hva er spillet?

Spillet er et 3. persons RPG spill hvor man har en karakter plassert i middelalderen, hvor man skal som i de fleste RPG spill gjøre quests, få bedre rustning, få masse rikdommer, og masse soldater. Måten Mount & Blade får alt dette til å bli en gøy spillopplevelse er imponerende. De første tankene bak spillet er et realistisk kampsystem med alle mulige våpen fra armbryst til spyd og ridning på hest.

Nå skal ikke jeg drøye ut tiden deres mer, så det er bare å gå igang å iallefall teste det.

Linker og Mods

Den offisielle siden med et aktivt forum

Last ned trial versjonen her

The last days - Mod for spillet

Storymod - Mod (Som jeg bruker..)

1066 - Norman Invasion - Mod

Onin no ran - Mod

Darkmod - Mod ;)

Her er noen reviews/previews fra forskjellige sider som kanskje er verdt å ta en titt på:

http://dubiousquality.blogspot.com/2005/05/mount-blade.html
http://www.wickedtoast.com/article.php?id=176
http://www.gameshark.com/?a=previews&id=3099&c=pc
http://www.gamerankings.com/itemrankings/l...reviewid=659515

Ble kanskje litt rotete på slutten,men uansett.... jeg sier bare Spill og nyt :)

Oppdateres med ytterlige info når den tid kommer.

Endret av Edmund Blackadder
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også legge til at det lønner seg å kjøpe det *nå*. For hver ny versjon som kommer opp mot versjon 1.0 (som er ferdig "retail" versjon), blir det dyrere. Versjonen som er nå i skrivende stund er 0.751, og prisen er som sagt 98.

Ikke det at jeg frykter at det blir mange hundre kroner dyrere, men likevel :)

Skrevet

Det er så mye realisme i dette spillet. Finner ut mer og mer. For eksempel går du mye saktere opp en bakke eller opp en trapp enn nedover... Finner sikkert enda mer snart, for det kommer nye ting hele tiden som du ikke oppdager med en gang.

• 1 år senere...
Skrevet

Blir aldri lei de intense kampene i dette spillet. Har vel antakelig snart rundet The Last Days LOTR modden, det er ikke få orker som har måttet bite i gresset under de galloperende hovene til min alve-ganger. Forundrer meg at kommersielle aktører ikke har klart å komme opp med et like godt kamp-system ennå! Multiplayer hadde tatt så sinnsykt av...

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg sliter litt i dette spillet akkurat nå, og tenkte jeg kunne spørre her.

Jeg har klart å si noe som gjorde at Vaegir-folkene ble sure på meg.. Så nå er både Vaegir OG Swadia fiendene mine!

Hva skal jeg gjøre for å komme på lag med Vaegir igjen? :dontgetit:

Skrevet

Helt greit spill. Syntes noe kan være litt langtrekkelig, men kampene er noe helt for seg selv, og hysterisk morro.

Har spilt det en del på og av en god stund nå...

Skrevet
Jeg sliter litt i dette spillet akkurat nå, og tenkte jeg kunne spørre her.

Jeg har klart å si noe som gjorde at Vaegir-folkene ble sure på meg.. Så nå er både Vaegir OG Swadia fiendene mine!

Hva skal jeg gjøre for å komme på lag med Vaegir igjen?  :dontgetit:

9389631[/snapback]

snik deg inn i en av vaegirbyene og snakk med sjefen der. tror du kan kjøpe deg ut eller noe så du blir nøytral med dem igjen.

Skrevet

Mangler kilde, men jeg husker godt å ha lest at Funcom tok mange elementer fra slossingen i dette fantastiske spillet når de lagde basisen for slossing i Age of Conan. Verdt å nevne :)

Skrevet
snik deg inn i en av vaegirbyene og snakk med sjefen der. tror du kan kjøpe deg ut eller noe så du blir nøytral med dem igjen.

9389762[/snapback]

Hvis du ikke er for hatet, kan du prate med sjefen, og få et quest du må gjøre for å bli benådet. elns

Skrevet

Jeg har nå fått en hær bestående av over 28 personer. De er for det meste Knight's og Horsemen's.

Det jeg lurer på, er hvor vanskelig det er å ta over et Castle?

Trenger jeg veldig mange folk, ettersom byen er beskyttet med over 30 fiender?

Og hva slags våpen burde jeg ha med meg hvis jeg skal prøve? :hmm:

Skrevet

tror det er lurt med litt andre folk en knights og horsemenn for å ta over en borg, siden disse mister fordelen med hest.

Selv bruker jeg endel fotsoldater av forskjellige slag pluss noen folk med pil og bue.

Skrevet

du kan jo prøve hvis du vil, eller du kan putte hestefolka dine i den ene "byen", (husker ikke hva den het...men er ihvertfall ikke en ordentlig by, mer et stoppested) også sloss litt mer, få noen soldater også angripe borgen. Det er bare mitt forslag, du får nesten velge hva du vil selv. :)

Skrevet (endret)

Tror jeg skjønner hva du mener, og høres ikke så dumt ut! :)

Går det an å selge alle troppene mine, for så å kjøpe dem tilbake igjen? :hmm: Eller blir de borte etter en liten stund?

Endret av wwwerner
Skrevet

Er en stund siden jeg spilte nå men jeg husker jeg tok borger bare med bønder og footmen samt de to heltene mine med buer.

Lei disse i byer rund borgen, stå bak bøndene og la disse ta i mot pilene mens du sniper bueskyttere hos FI. Når de fleste er skutt konsentrer deg om andre soldater og gi så bøndene besjed om å storme og følg etter.

Om du går tom for bønder trekk deg tilbake og andrip på nytt, fienden blir ikke sterkere.

Du selger ikke styrker du lagrer dem i en base der de ikke koster noe, du kan også bruke borgene som base så du kan ha reserve styrker og variere hæren etter behov.

Skrevet (endret)
Du selger ikke styrker du lagrer dem i en base der de ikke koster noe, du kan også bruke borgene som base så du kan ha reserve styrker og variere hæren etter behov.

9428326[/snapback]

Det skjønnte jeg ikke mye av...

EDIT: I dag klarte jeg å ta over en borg. Det var jo ikke så vanskelig! :) Tapte 7 menn...

Endret av wwwerner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...