Gå til innhold

TEST: Ultimate Ears super.fi 5 Pro


Anbefalte innlegg

Hvis disse ble oppfattet som ubehagelig så er jo det en subjektiv bemerkning. Har selv Shure E2c, som ikke er så annerledes i utformingen. Har ikke blitt opplevd å bli svett i ørene med de, og når de sitter skikkelig merker jeg ikke at de er der engang.

6051027[/snapback]

 

Ja, men jeg vil si at i gjennomsnitt så oppfattes et åpent sett som ligger utenfor ørene mer behaglig enn sånne greier inne i øret.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp AKG K14p eller K12p! Har K14p og de fungerer utmerket! Deilig akustikk og god lyd. Koster rundt 3-400 eller noe. Har også et par AKG K26p og K24p, til 3-500kr.

 

www.akg.com :)

6050543[/snapback]

 

AKG sine småsett er noen divisjoner under de settene som diskuteres her (UE, etymotic, shure e2/e5). ;)

 

 

Selv tenker jeg å kjøpe meg Shure E2c, men funderer på hvor vanskelig de er å få av/på. Om jeg bruker ti minutter på å få de på meg er det liten vits, egentlig. Og hvor lettdrevne er de i forhold til vanlige klokker? De er forhåpentligvis ikke tyngre å drive?

Lenke til kommentar

Tack för en intressant test, och speciellt för att ni på hardware.no alltid kommenterar förpackning och miljövänlighet vilket dessvärre är mycket sällsynt på hårdvaru-sidor.

 

Men det hade varit som sagt varit extra intressant om ni jämnfört dessa lurar med andra liknande produkter från producenter som Shure, Koss, Sony och EKG. Inte för att ett par The Plug kan mäta sig med super.fi utan dels för att många vet hur dom känns i örat (själv kan jag inte använda dom eftersom dom helt enkelt inte passar mina öron) men dels för att konstatera om super.fi verkligen är 20x bättre än The Plug (rent hypotetiskt).

 

//LD

Lenke til kommentar

Jeg har hatt både Shure E3c og UE Super.fi 5 Pro. Begge er veldig bra. Lydmessig så er UE bedre på bass og litt bedre på isolasjon(isolasjon vil sikkert variere fra øre til øre) mens Shure har en ekstremt klarhet i diskanten som UE ikke helt matcher.

 

Et problem jeg har hatt med Shure er at kablene er solide og tykke men plastikken i de tåler ikke kaldt vær for bra. Om man bruker de mye på vinteren så sprekker kablene(man merker de blir veldig stive etter 5 minutter ute i kulda). Dette var hovedgrunnen til at jeg valgte å kjøpe UE for litt siden da de har kabler som kan skiftes (en stooor fordel når man skal ut med såpass for et par hodetelefoner).

 

Etymotic har jeg desverre ikke testet. De virker rett og slett litt spinke og lite solide i forhold til de andre til at jeg er villig å bruke såpass med penger på de (ER-4).

Lenke til kommentar
Selv tenker jeg å kjøpe meg Shure E2c, men funderer på hvor vanskelig de er å få av/på. Om jeg bruker ti minutter på å få de på meg er det liten vits, egentlig. Og hvor lettdrevne er de i forhold til vanlige klokker? De er forhåpentligvis ikke tyngre å drive?

6051593[/snapback]

Jeg har Shure E2c selv. Det er litt stress å ta dem av og på, men det tar ikke på langt nær 10 minutter. Tar kanskje maks. ett minutt.

 

Når det gjelder hvor tunge de er å drive vil jeg si at de er lettdrevne. Jeg trenger som regel ikke å skru volumet på min iAudio X5L til mer enn 50%, mens jeg med et litt større Koss headsett må skru opp lyden en del.

 

Jeg har bare hatt gode opplevelser med mitt E2c sett, så jeg tror nok du vil bli fornøyd hvis du velger de. :)

Lenke til kommentar
skjønner hva du mener. men har man litt ørehygiene er ikke dette stort problem! kan se at de er en smule fettete på utsiden men inni er det stort sett ikke noe! værre er det hvis man har de i lomma! da kommer det fort mye drit på innsiden av de!

6051022[/snapback]

 

Det kan være ekstremt stor forskjell fra person til person angående produksjon av ørevoks. Enkelte har det så ille at de må plukke ut klumper daglig selv om de renser ørene jevnlig.

 

Hygiene har ikke nødvendigvis noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Har Sennheiser PXC-300, The Plug og UE Super.fi 5 Pro... Ingen tvil om at jeg velger UE'ene fra nå av (selv på fly). The Plug er ganske dårlige sammenlignet med de to andre nevnte. PXC'ene sliter jeg med å få satt godt (og tett) nok på ørene til at de demper nok støy fra fly, tog etc. UE'ene er lett å få til å tette ørekanalene med og demper da veldig bra samtidig som lyden er svært bra.

Jeg trenger ikke vaske dem mellom hver gang jeg tar dem av og på, men selv meget lite ørevoks som ikke tørkes vekk samler masse lo fra jakkelomma om man legger dem der...

Lenke til kommentar

Det ville virkelig gjort seg om HW fikk inn en haug av ørepropper til testing.

cnet.com listen virker grei å gå etter for dem som er på jakt.

De ute etter budsjettpropper bør se på Sharp MD-33s.

Jeg betalte 235 kr inkludert frakt nye fra Ebay.

De slår Sony ex71 (ikke prøvd dem) lett etter alle anmeldelsene jeg har lest. Noen mener også at de slår Shure E2c, men jeg kan ikke sammenligne.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Ja, OtoNor i Mo i Rana gjør det. www.otonor.no. Du må uansett først få tatt en avstøpning av ørene dine som du sender til dem. Vurderer selv å benytte dem til å få støpt inn mine Shure E500 (som jeg forøvrig forguder). Hvis jeg ikke tar feil selger de også UE. UE-10 Pro frister veldig, men prisen i Norge tør jeg ikke tenke på ...

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hva med å kommentere det begrenset frekvensområdet til øretelefonen. Denne må jo være best til å høre på mp3 og lossy audio. Rart det ikke ble nevnt.

Kanskje på tide å teste denne mot den nye Shure kolleksjonen, da Shure 310 vil vel være den naturlige konkurrenten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...