Gå til innhold

Hvordan slå av det ene tastaturet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har to tastaturer til den bærbare pc'en min. Ett eksternt tastatur tilkoblet via USB og tastaturet på den bærbare. Det er noe galt med tastaturet på den bærbare som gjør at pc'en klikker fullstendig, virker som tastene blir automatisk trykket inn som gjør at vinduer feks: firefox skifter størrelse i en forrykende fart.

Har prøvd å ta bort tastene osv men det fubngerer ikke. Derfor lurer jeg på om noen vet om et progtram eller lignende som gjør at dataen ikke oppfatter det ene tastaturet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Se litt på maskinvaren i knotrollpanelet... tror det skal kunne løses der :)

EDIT: (kun på grunn av Bundy's utalelse :) ) kontrollpanelet :thumbup:

Endret av JohanStendal
Skrevet
Se litt på maskinvaren i knotrollpanelet... tror det skal kunne løses der :)

6048567[/snapback]

Dagens ord!

knotrollpanelet

kno troll panelet

:!:

6048574[/snapback]

:love:

Skrevet

Tror ikke dette er mulig, med mindre du finner noe i BIOS som hjelper deg.

Windows synes ikke noe om å skru av tastaturet :)

Skrevet
Går det ikke vis man trykker kontrollpanel/tastatur/egenskaper og avinstaler driver? :)

6048592[/snapback]

Prøvde å avinstallere driveren på denne måten og faktisk slette selve driverfilene i WINDOWS>System32, men de innstallerte seg bare igjen automatisk når jeg restartet maskinen.

Hva kan jeg gjøre?

Skrevet
Går det ikke vis man trykker kontrollpanel/tastatur/egenskaper og avinstaler driver? :)

6048592[/snapback]

Prøvde å avinstallere driveren på denne måten og faktisk slette selve driverfilene i WINDOWS>System32, men de innstallerte seg bare igjen automatisk når jeg restartet maskinen.

Hva kan jeg gjøre?

6050410[/snapback]

Skru av tastaturet, trekk ut kabelen som kobler det til hovedkortet og skru tastaturet tilbake på plass :-)

Skrevet

Det går ikke ann å skru ut tastaturet, hvertfall ikke slik jeg kan se. Jeg prøvde å åpne dekselet under laptopen, men jeg vet ikke hvilken kabel eller lignende som fører til tastaturet, er veldig vanskelig å si.

Skrevet
Det går ikke ann å skru ut tastaturet, hvertfall ikke slik jeg kan se. Jeg prøvde å åpne dekselet under laptopen, men jeg vet ikke hvilken kabel eller lignende som fører til tastaturet, er veldig vanskelig å si.

6050914[/snapback]

Skal du få av tastaturet må du gå inn ovenfra. Metoden varierer fra modell til modell. Tastaturet er ofte festet med et par "klips" på oversiden, mens det i andre tilfeller er et panel som må vekk før du kan skru det løs. Så er det bare å nappe ut ledningen. Problemet du beskriver kan være forårsaket av skitt på denne, så det kan være en ide å rense den og prøve på nytt før du bestemmer deg for å frakoble det permanent.

Skrevet

Ok, tusen takk for all hjelp her.

Kom nå inn ovenefra og skal begynne og rense og teste på nytt, hvis det ikke funker så frakobler jeg det, og hvis det ikke funker så kommer jeg tilbake hit og spør om mer hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...