Gå til innhold

Flames of fury.[Ikke kommenter]


Anbefalte innlegg

Heisann.

Da er det vel på tide å begynne med et nytt projekt som jeg har hatt i hodet en god stund men aldri fått tid til å begynne:D

Men nå som pcen min har tatt kvelden har jeg endelig fått litt tid.

 

Iden min går ut på å bygge en kasse i tre(sponplater), etter som at jeg skal bruke dette kabinettet til min dyreste pc vil jeg at det skal gjøres på en ordentlig måte med riktig utstyr.

Først så begynner jeg med å pusse litt med 120 korning på kantene og resten av kassen, dette gjør jeg selvsagt når jeg har bygd opp hele kassen:D

Så bruker jeg sparkel for få en fin overflate og for å tette igjen hul, sprekker, skruer og andre ting som jeg ser underveis ;)

 

Har kjøpt denne for å få festet hovedkort på en ordentlig måte isteden for en trebite eller noe sånnt jalla greier.

For å få en enda finere overflate så har jeg tenkt å bruke grunnning etter som noen sier at dette hjelper veldig mye på hvordan lakken kommer til å se ut.

Så var det vel bare å slå seg ut med våtpussepapir å begynne på dritt jobben som man kaller det :p

Her skal jeg bruke 600, 800 og 1200 korning, kommer også til å bruke poleringsmiddel viss jeg finner det på statoil.

 

Sponsorer:

ca_logo_ny.gif

Dem sponset meg med utrolige 1000kr takker og bukker, nå ble det en lys framtid for projektet. :D

 

Utstyr som blir brukt:

Dremel.

Stikksag.

Div Pussemaskiner.

Elektrisk Drill.

Sag.

Støvsugeren:P

 

Her er handlelisten min fra forskjellige butikker:

Sandpapir: 60, 80, 120, 600, 800, 1200.

Skruer.

Sponplater.

Lian Li "hovedkortbrett".

Sparkel.

Lakk: Crome svart og grunning.

Windows Etch, "Phoenix Flame".

kabinettet.jpg

Sånn skal det bli tenkte jeg.

Etter som at dette er min første worklog her på forumet så kan det være noen feiler her og der, så si i fra viss du ser noen skrivefeiler.

 

 

UPDATE nr.1

IMAGE_00025.jpg

Sponplatene som jeg skal bruke.

IMAGE_00021.jpg

Så kapper og sager vi litt å voila :D

IMAGE_00023.jpg

Brukte litt silikon mellom platene for å dempe lyden og for å holde dem bedre på plass, vet ikke om dette hjelper akkurat :D

IMAGE_00030.jpg

Sånn ble det med top plata og front plata.

IMAGE_00026.jpg

IMAGE_00027.jpg

Hehe måte bruke fantasien litt når de kom til stikksaga:P

IMAGE_00029.jpg

For å få en fin bue bruker jeg krysfinner.

 

nå har jeg fått lagd buen og skal snart begynne med sparkel arbeidet, gleder meg til å se resultatet :D

IMAGE_00042.jpg

Topen ble veldig fin syns jeg da.

IMAGE_00043.jpg

Her har jeg brukt svart silikon inni alle kantene, skal også pusse og lakkere inni.

 

Forslag til forberedninger ?

Kommentarer postes her

Endret av XaRio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

05/05-06

 

Kom på noe i dag som jeg kanskje skal lage på sidedøren, sjekk bilde

kabinettet.jpg

Hva om jeg lager noen flammer av rød plexiglass på døren, vill ikke de se tøft ut viss jeg får det til da. :D

tenkte jeg skal lage det på denne måten:

først så bruker jeg klar plexi som vindu i døren min, og bak der legger jeg den røde plexi biten som skal bli flammer.

Tror de skal gå fint det, har dere bedre løsning så kom med ideer. :D

 

Kommentarer postes her

Endret av XaRio
Lenke til kommentar

06/05-06

Har lest igjenom det dere sier om at jeg burde ha flammene andre veien, syns de hørtes bra ut så jeg går for den, takker så meget :thumbup: .

 

Når det kommer til hd rom som han Glisevask spør om så mener jeg, at jeg kanskje kommer til å kjøpe meg blue ray eller HD dvd en gang i fremtiden, vi får se:D

 

Jeg kommer nok til å forandre enda mere på kabinettet etter som at jeg bare får flere og flere ideer når jeg driver på å bygger, men jeg skal selvfølgelig diskutere dette med dere før jeg gjør noe drastisk som jeg kanskje vil komme til å angre på. :thumbup:

 

hmm.. jeg er ikke helt sikker på hva du mente med de der dama på viftegrillen, kan du mekke et bilde til meg som illustrerer dette? :)

 

Her kommer en liten bilde update enjoy.

Fikk ikke gjort sparkel arbeidet i dag fordi jeg ikke ble helt ferdig.

logo.jpg

Lagde en kjapp logo i photoshop som jeg skal prøve meg fram på plexi glass, viss jeg får dette bra til så skal jeg bruke dette på vinduet i døren. :love:

HPIM0811.jpg

Her er jeg ferdig med skisene til vinduet og døren.

først så sager jeg ut den første delen som skal være vinduet, så sager jeg ut den andre delen som skal være rammen til vinduet og der med så har jeg en fin dør.

HPIM0813.jpg

Får å få fine buer i kantene på vinduet så brukte jeg et hullborsett til den elektriske drillen.

 

HPIM0815.jpg

Sånn her ble det da jeg kuttet og pusset litt, moren min fikk karamba da hun så hvordan det så ut etter meg på trappa da jeg var ferdig for i kveld.

Skal lage en skise over oppsett inni kabinettet i morgen men først må jeg få meg litt søvn! klokken er jo nesten fire da :p

 

Kommentarer postes her.

Endret av XaRio
Lenke til kommentar

07/05-06

Hey.

 

Har ikke gjort så mye i dag, sitter egentlig å venter på delene jeg har bestillt.

Svarte at jeg ikke bestilte denne her fra microplex med alt det andre jeg bestilte, får bare bestille på nytt da.

her noen bilder av dagens arbeid :D.

 

HPIM0825.jpg

 

HPIM0834.jpg

 

HPIM0822.jpg

Så sånn ble det, kanskje jeg kjøper denne til å male inni ordene.

Flammer.jpg

Til sidedøren.

HPIM0831.jpg

Skal kjøpe ny radiator snart men hittil så må jeg klare meg med denne.

HPIM0837.jpg

Tok å lakkerte radiatoren svart men de ble et hastverk fordi jeg nesten var tom for strøm p[ kameraet så bilde ble litt dårlig.

 

 

Kommentarer postes her.

Endret av XaRio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...