Gå til innhold

Hvilket hovedkort og CPU til spill?


tibbs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du skal ha en maskin hovedsaklig til spill, så burde du prioritere mest penger på skjermkort. Her har du egentlig bare 2 alternativer :

 

- Gainward's Geforce4 Ti4600 kort

- ATI Radeon 9700 PRO

 

Når det gjeller AMD CPU, så ikke velg noe tregere enn XP2000+ iallefall. Og ikke noe tregere enn Intel P4 2.4 Ghz med 533FSB.

 

Ellers kan du jo se på min signatur :smile:

Lenke til kommentar

det forslaget swifty kom med så bra ut...hvis du plent vil, kan du legge mer i et skjermkort... GF4TI 4600 kortaer såpass "billige" at det nesten er verd å snuse litt på dem.. men på en annen side kan du jo oxo greie deg utmerket med ett 4400 kort tenker jeg

 

[ Denne Melding var redigert av: MrLee på 2002-10-03 20:37 ]

Lenke til kommentar

eller hva med å kjøpe et demo-kort fra komplett? de selger ti4400 til 1800 spenn, noe som burde være et ok kjøp.

 

hva med å kjøpe abit bg7 + p4 1800@2400 + pc2700 + ti4400 = ca 11000 3dmarks2001 (30.82 driverene)

 

1800 -> 2400 har jeg testa med to ganger på abit bg7, funka fett begge ganger :wink:

 

testa også med noname pc2700 512mb brikke fra komplett (twinmos begge gangene) og kjørte den pent og pyntelig på 166mhz med 2-2-2-6 timeing.

Lenke til kommentar

TheBirg, ikke la dette bli en Intel vs AMD diskusjon. Hadde Athlon XP2800+ vært tilgjengelig da jeg oppgraderte PC'n min nå for litt siden, så hadde jeg kjøpt den siden jeg hadde ett Asus A7V333 kort da. Men den kommer ikke før jul. Derfor ble det Intel. Man gjør valg etter det som er best FOR DEG SELV der og da. Nok om dette.

Lenke til kommentar

Hver ikke om du skal ha kabinett,men i så fall syns jeg du skal se på microplex sitt Thermaltake Miditower i Aluminium til 1 495kr...eller med vindu til 1 649,00

Men hadde hold meg til aluminiums utgaven siden det er snakk om 150kr mer.

 

Det følger også med 5 vifter som man kan regulere (3 trinn)

Foran: 2 stk. 80mm

Bak: 2 stk. 80mm

Sidedør: 1 stk. 80mm

Til ca 1500 er jo ikke dette så vers, ser ikke så verst ut heller..

Lenke til kommentar

mye tull her synes jeg! sats mer for pang for penga og oppgrader fortløpende

 

kjøp et chieftec karbinett (matrix svart f.eks) som gjør jobben og ser fin nok ut og legg penga i hw hvis du ikke er opptatt av å imponere venner osv. eller skal ha det til å passe til interiør i stue f.eks

 

du trenger ikke mer enn xp2000+ som du klokker seff. best pris, ingen praktisk forskjell mellom xp2000-2200. ihvertfall ikke i overklokket tilstand (de når omtrent like langt)

 

skjermkort: hvis du penger nok, trenger det og vil ha noe som sparker alvorlig kan du ta et Radeon 9700 og heller bruke litt av pengene du sparte her. Hvis ikke, kjøp GF4ti 64mb, klokk i vei og spar pengene til du virkelig trenger høyere hastighet (sannsynligvis ikke ennå) og ta sikte på nye modeller.

 

kjøp kt333 HK. lav pris nå og like god ytelse som kt400 for øyeblikket. ikke vent blir bare mer utsettelser osv.

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-10-04 16:06 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg ville gått for:

AMD XP på 2100+ eller høyere

MSI KT3 ULTRA2,ATA/133, lyd, ATX, USB2.0

512mb Cruial eller corsair DDR ram

Gainward Geforce 4 ti4600

cheiftec miditower med 360w cheiftec.

 

og seagate eller Western digital harddisk, hvis du skal kjøpe det også..

 

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...