Gå til innhold

Vannkjølt X1900XT eller stock 7900GTX ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Topicen sier vel alt egentlig. PSdata har jo ett godt tilbud på x1900xt til rundt 3600, og pluss gpu blokk, blir denne billigere enn xfx sitt 7900gtx xxx kort.

 

Så, synspunkter?

6040636[/snapback]

Ville valgt x1900XT dog denne vant over 7900GTX i mange deler av testen av dem.

Lenke til kommentar

Ville gått for 7900GTX hvis jeg var deg. Kjøleren på det kortet overgår nesten vannkjøling. Helt syk. Ytelsen er vel generelt den samme, men personlig foretrekker jeg NVidia sin bildekvalitet og overklokkingspotensiale foran de 5 fps ett ATI kort gjerne gir i noen spill. I de spillene NVidia er best er de også VIRKELIG best

Lenke til kommentar
Ville gått for 7900GTX hvis jeg var deg. Kjøleren på det kortet overgår nesten vannkjøling. Helt syk. Ytelsen er vel generelt den samme, men personlig foretrekker jeg  NVidia sin bildekvalitet og overklokkingspotensiale foran de 5 fps ett ATI kort gjerne gir i noen spill. I de spillene NVidia er best er de også VIRKELIG best

6041486[/snapback]

 

En luftbasert kjøler kan IKKE måle seg med brukbar vannkjøling. Så det er BS. Og dessuten, ATI-kortet har fordeler som HQ AF og HDR+AA, samt at de yter bedre i høye oppløsninger og med AA/AF :)

Lenke til kommentar
Ville gått for 7900GTX hvis jeg var deg. Kjøleren på det kortet overgår nesten vannkjøling. Helt syk. Ytelsen er vel generelt den samme, men personlig foretrekker jeg  NVidia sin bildekvalitet og overklokkingspotensiale foran de 5 fps ett ATI kort gjerne gir i noen spill. I de spillene NVidia er best er de også VIRKELIG best

6041486[/snapback]

 

En luftbasert kjøler kan IKKE måle seg med brukbar vannkjøling. Så det er BS. Og dessuten, ATI-kortet har fordeler som HQ AF og HDR+AA, samt at de yter bedre i høye oppløsninger og med AA/AF :)

6041787[/snapback]

 

Bra noen ser objektivt på det :p Ati kortet yter vel like godt på ett A8N32 hovedkortet som ett Ndivia kort? (jaja, vet at jeg ikke har mulighet for å kjøre sli, men skal bytte kort igjen når dx10 kortene kommer)

 

En ting til, hva er forskjellene på x1900xt og xtx kortene? Er det bare klokkehastigheten?

 

Vist jeg går for x1900 blir det Denne kjøleren.

Endret av stinger82
Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket har ATI bedre bildekvalitet enn nVidia. Jeg har aldri hatt et nVidia kort, men det er fler her inne på forumet som har rapport det.

 

Og, for meg, vannkjøling er ALLTID bedre enn luftkjøling. Varme ut er bedre enn varme inn, og selv om de siste high-end kortene har riller for å slippe luft ut, vil halvparten av luften bli resirkulert inn igjen i kabinettet.

Lenke til kommentar
Leste en plass at nVidia var bedre enn radeon i steam spill. Er dette sant? Litt off topic men det får gå, og er i så fall 7900gtx bedre enn 1900xtx i slike spill? tenker på ut ifra tester, f.eks cs:s.

6042213[/snapback]

 

Nei, da har du lest feil, ATI yter om bedre i steam spill enn det nvidida gjør, valve er jo trossalt sammarbeidspartner (you name it) med ATI

Lenke til kommentar
på strømforbruk er XTX helt vanvitig med over 120W

 

7800 gtx 256 81 w

 

7900 gtx 76w

 

henta fra tabell her på forumet

6042483[/snapback]

 

Vet du hvor mange ampere den trenger på 12v railen?

6042577[/snapback]

Bare si hvilken strømforsyning du har, så blir det lettere for oss å hjelpe deg.

 

Jeg ville kjøpt ATI X1900XT. Det har bedre bilde kvalitet, AVIVo og HDR +AA.

 

Ps. Jeg tror den Swiftech GPU blokken skal være ganske bra.

Lenke til kommentar

Har lest en del rundt, angående den blokken. Den skal være i toppklasse!

 

I tillegg er den veldig lite restriktiv, så om jeg skulle kjøpt en vannblokk til gpu nå hadde jeg ikke vært i tvil. Den er basert på Apogee-blokken til Swiftec, som er en low-flow blokk med god ytelsen.

 

En del som hadde opplevd lavere temp på cpu etter å ha byttet vannblokk til denne pga økt flow i systemet, sikkert litt pga mindre varmeutvikling fra pumpe, men mye ilegges den økte flowen. Dette er litt "kontroversielt", med tanke på testen som Skrue gjennomførte, men poenget er i alle fall at det er en glimrende vannblokk! En liten bonus er også de meget gode ram-kjølerene som følger med. Disse alene koster 195 på microplex.

Gode kobberblokker.

Lenke til kommentar
Har lest en del rundt, angående den blokken. Den skal være i toppklasse!

 

I tillegg er den veldig lite restriktiv, så om jeg skulle kjøpt en vannblokk til gpu nå hadde jeg ikke vært i tvil. Den er basert på Apogee-blokken til Swiftec, som er en low-flow blokk med god ytelsen.

 

En del som hadde opplevd lavere temp på cpu etter å ha byttet vannblokk til denne pga økt flow i systemet, sikkert litt pga mindre varmeutvikling fra pumpe, men mye ilegges den økte flowen. Dette er litt "kontroversielt", med tanke på testen som Skrue gjennomførte, men poenget er i alle fall at det er en glimrende vannblokk! En liten bonus er også de meget gode ram-kjølerene som følger med. Disse alene koster 195 på microplex.

Gode kobberblokker.

6042658[/snapback]

 

Apogee blokken er konstruert for high-flow systemer. Har den selv :p

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
på strømforbruk er XTX helt vanvitig med over 120W

 

7800 gtx 256 81 w

 

7900 gtx 76w

 

henta fra tabell her på forumet

6042483[/snapback]

 

Vet du hvor mange ampere den trenger på 12v railen?

6042577[/snapback]

Bare si hvilken strømforsyning du har, så blir det lettere for oss å hjelpe deg.

 

Jeg ville kjøpt ATI X1900XT. Det har bedre bilde kvalitet, AVIVo og HDR +AA.

 

Ps. Jeg tror den Swiftech GPU blokken skal være ganske bra.

6042633[/snapback]

Har Coolermaster real power 450 W psu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...