Gå til innhold

Skaffe våpen i norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal ha en pistol må du ha vært medlem i en skyeklubb i 6 måneder tror jeg. De(Klubben) må også bekrefte at du skal bruke våpnet i konkuransesammenheng.

 

Alle våpen som kjøpes i norge krever begrunnelse på hvorfor du skal ha våpnet(Tror luftvåpen kan kjøpes over disk). Skal du kjøpe rifle/hagle må du være med i jeger og fiske forening...

 

Det må også sendes inn søknad til poitiet som registrerer våpenet og godkjenne søknaden din.

 

Tror det funker noe sånt som dette. Bare klag på feil.

Endret av Imposter
Lenke til kommentar

Luftvåpen selges over disk.

 

Hva skal du bruke det til?

 

Salong gevær med kikkertsikte og lyddemper er gøy :)

 

Edit: Om du har peil, kan du kjøpe plomberte våpen (lovlig i norge) og uplombere de ulovlig.

 

Eller så kan du stjele et gevær på en militærøvelse, ikke å anbefale, men fullt mulig :p

Endret av RIP
Lenke til kommentar
Om du skal ha en pistol må du ha vært medlem i en skyeklubb i 6 måneder tror jeg. De(Klubben) må også bekrefte at du skal bruke våpnet i konkuransesammenheng.

 

Alle våpen som kjøpes i norge krever begrunnelse på hvorfor du skal ha våpnet(Tror luftvåpen kan kjøpes over disk). Skal du kjøpe rifle/hagle må du være med i jeger og fiske forening...

 

Det må også sendes inn søknad til poitiet som registrerer våpenet og godkjenne søknaden din.

 

Tror det funker noe sånt som dette. Bare klag på feil.

6038344[/snapback]

 

Jeg og en kamerat var innom en våpenbutikk for halvannet år siden for å høre om det samme. Mener de sa det samme der, som du sier. Husker jeg ikke feil tror jeg faktisk en er nødt til å kjøpet et våpenskap også, noe som koster skjorta.

 

Alt i alt er det en temmelig dyr investering å gå til anskaffelse av en pistol eller et gevær. For ikke å snakke om at det tar tid, krever deltagelse, og at en må sende inn forskjellige søknader om å i det hele tatt få lov.

Lenke til kommentar
Befal i Forsvaret har også tilatelse til å oppbevare personlig våpen hjemme.

Pappa var sersjant i Sjøforsvaret og hadde en Colt pistol hjemme.

Er det slutt med tilatelse til oppbevaring av AG3 hjemme for Heimevernet-soldater?

6039127[/snapback]

 

Den AG3'en de fikk hva, var vell plombert?

 

Har du rent rulleblad, jaktlisens, våpenlisens, våpenskap og gammel nok, skulle det hele gå bra :)

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Tviler på at du får kjøpt spas12. Det går sikkert som våpen av militær karakter ellerno og da er det forbudt. Virker som alle synth våpen automatisk går under den kategorien før annet er bevist :|

 

Glock kan du kjøpe etter 6 måneders aktivt medlemskap i pistolklubb OG rent rulleblad OG anbefaling fra klubbens ledelse. Fullautomatisk glock er forbudt i norge ved lov.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Tja... du kan vel ta deg en tur inn på Grønland og se etter noen av de svarte Mercene/BMW'ne som står parkert bak butikker, bensinstasjoner etc..

 

Der får du nok handla det meste :D

6041914[/snapback]

 

Synd du ikke kan bruke det våpenet til en dritt da, ikke engang konkurannseskyting, siden det meste sannsynlig er registrert stjålet eller i sammenheng med en kriminell handling.

 

Eller ikke registrert i det hele tatt, som er enda verre. :ermm:

Lenke til kommentar
AG3-en er ikke plombert, har en stående hjemme. Derimot er tennstempelet innlevert, og det er også snakk om at det skal innføres kammerlås.

6039440[/snapback]

Ditto. Men jeg tror det med kammerlås er skrinlagt.

Til neste år blir AGen min byttet ut med enten C8 eller g36.

Vet ikke hvordan det er sivilt, men soldater kan lagre våpen uten skap om ligger i tre deler.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...