Gå til innhold

Grafisk designer/webdesigner søker HTML/CSS partne


Anbefalte innlegg

Jeg er grafisk designer og webdesigner -- som søker en HTML/CSS-nerd å samarbeide med. Jeg er i stand til å gjøre mye HTML/CSS selv -- men jeg er ikke på langt nær så interessert i slikt arbeid som selve det grunnleggende grafiske designet (i Photoshop, Illustrator, etc.). Det er mye "kodefikling" med HTML/CSS som jeg finner kjedelig.

 

Jeg er heller ikke særlig glad i å finne oppdragsgivere eller å ha med kunder og business-biten å gjøre -- men jeg er jævlig flink til design!

 

Så jeg fikk ideen om å finne en HTML/CSS-koder, en som selv ikke er sterk på design men som er flink til og liker koding -- og å ha med kundene å gjøre. En slik samarbeidspartner hadde det vært flott å ha: jeg kunne konsentret på hva jeg kan og liker best -- visuell design -- og hatt minst mulig å gjøre med HTML/CSS, kundekontakt og generelt business-mas.

 

Som arbeidsprøver, her er to web'er jeg har designet og kodet selv:

 

www.klausnordby.com/decor

www.triflex.se (NB: den funker nå kun bra i MSIE, og ikke Opera & Mozilla/Firefox, fordi kunden selv har knotet med ting efter at jeg forlot prosjeket!)

 

Din alder og utdannelse? Spiller ingen rolle, så lenge du kan gjøre jobben! Jeg holder til i Oslo, men kan godt jobbe pr. email og telefon med andre uansett hvor de bor. Så er det noen dere ute i Hardware.no-land som kunne være interessert i å samarbeide meg meg på dette viset? I så fall, email meg på [email protected].

 

Mvh,

Klaus Nordby

 

www.klausnordby.com/ego

[email protected]

Endret av KlausNordby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kaller deg webdesigner, men vil ikke holde på med HTML eller CSS? Lykke til sier jeg bare. Ser jo for øvrig også at du, i motsetning til hva du tror, omtrent ikke har snøring på webdesign, så det du ber om er at noen gjør absolutt alt arbeidet for deg, mens du kommer opp med en og annen middelmådig idé slik som de du har vist oss her? Hvorfor skulle noen ville samarbeide med deg under slike vilkår?

Lenke til kommentar
Du kaller deg webdesigner, men vil ikke holde på med HTML eller CSS? Lykke til sier jeg bare. Ser jo for øvrig også at du, i motsetning til hva du tror, omtrent ikke har snøring på webdesign, så det du ber om er at noen gjør absolutt alt arbeidet for deg, mens du kommer opp med en og annen middelmådig idé slik som de du har vist oss her? Hvorfor skulle noen ville samarbeide med deg under slike vilkår?

6041958[/snapback]

Oj... her var det en lang vei å gå for å lære seg å føre en "ordentlig" samtale og å gi konstruktig kritikk.

 

Men, uansett, jeg likte arb.prøvene jeg! Ser at du ikke er veldig erfaren da, men absolutt en god begynnelse.... :)

 

Som sagt tror jeg det er best å ta en bit av det sure eplet, jobbe litt m ting man ikke er sååå glad i.

Endret av Oxido
Lenke til kommentar

Hva skal jeg si...

 

Arb.prøvene var kanskje ikke så veldig bra. Ikke så vanskelig å klare å lage uten særlig mye erfaring. Men de funker jo på hver sin måte.

 

Jeg mener at du bør få litt mer læring om Photoshop, noe du kan gjøre på f.eks www.good-tutorials.com eller www.pixel2life.com. Der er det masse tutorials som jeg prøvde før i tida og lærte meg nye ting. Idag er jeg relativt godt kjent med Photoshop og mine kunder blir fornøyd.

 

Jeg er sikker på at dine kunder(?) er fornøyd med produktet du leverer.

 

Men uansett, en webdesigner skal jo klare å kode HTML'en selv slikt at designet blir presentabel på nett. De fleste vil se hvordan siden vil funke på nett før de eventuellt betaler, det lærte jeg av erfaring.

 

Tror du kan virkelig få det til, pågangsmot og hele pakka har du. Men jeg syns du skal lære deg litt mer Photoshop, og prøve å lære deg det basiske innen koding og slicing av design.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...