KlausNordby Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Jeg er grafisk designer og webdesigner -- som søker en HTML/CSS-nerd å samarbeide med. Jeg er i stand til å gjøre mye HTML/CSS selv -- men jeg er ikke på langt nær så interessert i slikt arbeid som selve det grunnleggende grafiske designet (i Photoshop, Illustrator, etc.). Det er mye "kodefikling" med HTML/CSS som jeg finner kjedelig. Jeg er heller ikke særlig glad i å finne oppdragsgivere eller å ha med kunder og business-biten å gjøre -- men jeg er jævlig flink til design! Så jeg fikk ideen om å finne en HTML/CSS-koder, en som selv ikke er sterk på design men som er flink til og liker koding -- og å ha med kundene å gjøre. En slik samarbeidspartner hadde det vært flott å ha: jeg kunne konsentret på hva jeg kan og liker best -- visuell design -- og hatt minst mulig å gjøre med HTML/CSS, kundekontakt og generelt business-mas. Som arbeidsprøver, her er to web'er jeg har designet og kodet selv: www.klausnordby.com/decor www.triflex.se (NB: den funker nå kun bra i MSIE, og ikke Opera & Mozilla/Firefox, fordi kunden selv har knotet med ting efter at jeg forlot prosjeket!) Din alder og utdannelse? Spiller ingen rolle, så lenge du kan gjøre jobben! Jeg holder til i Oslo, men kan godt jobbe pr. email og telefon med andre uansett hvor de bor. Så er det noen dere ute i Hardware.no-land som kunne være interessert i å samarbeide meg meg på dette viset? I så fall, email meg på [email protected]. Mvh, Klaus Nordby www.klausnordby.com/ego [email protected] Endret 3. mai 2006 av KlausNordby Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 De to arbeidsprøvene var jo ikke så veldig imponerende da. Har du noen fisker(trenger ikke være realisert) som du kan vise frem? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Når jeg leste teksten forventet jeg nesten å dette ut av stolen når jeg gikk inn på sidene. Greie sider, men jeg ble sittende. Du har ikke noen design som ikke er kodet? Endret 3. mai 2006 av EvoZ Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 4. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2006 Du kaller deg webdesigner, men vil ikke holde på med HTML eller CSS? Lykke til sier jeg bare. Ser jo for øvrig også at du, i motsetning til hva du tror, omtrent ikke har snøring på webdesign, så det du ber om er at noen gjør absolutt alt arbeidet for deg, mens du kommer opp med en og annen middelmådig idé slik som de du har vist oss her? Hvorfor skulle noen ville samarbeide med deg under slike vilkår? Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 5. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2006 Ikke angrip fyren, da Decorsida var jo pen. Tror likevel at du gjør best ved å øve på HTML og CSS selv. Det er faktisk ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 5. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Du kaller deg webdesigner, men vil ikke holde på med HTML eller CSS? Lykke til sier jeg bare. Ser jo for øvrig også at du, i motsetning til hva du tror, omtrent ikke har snøring på webdesign, så det du ber om er at noen gjør absolutt alt arbeidet for deg, mens du kommer opp med en og annen middelmådig idé slik som de du har vist oss her? Hvorfor skulle noen ville samarbeide med deg under slike vilkår? 6041958[/snapback] Oj... her var det en lang vei å gå for å lære seg å føre en "ordentlig" samtale og å gi konstruktig kritikk. Men, uansett, jeg likte arb.prøvene jeg! Ser at du ikke er veldig erfaren da, men absolutt en god begynnelse.... Som sagt tror jeg det er best å ta en bit av det sure eplet, jobbe litt m ting man ikke er sååå glad i. Endret 5. mai 2006 av Oxido Lenke til kommentar
uranus Skrevet 6. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2006 Hva skal jeg si... Arb.prøvene var kanskje ikke så veldig bra. Ikke så vanskelig å klare å lage uten særlig mye erfaring. Men de funker jo på hver sin måte. Jeg mener at du bør få litt mer læring om Photoshop, noe du kan gjøre på f.eks www.good-tutorials.com eller www.pixel2life.com. Der er det masse tutorials som jeg prøvde før i tida og lærte meg nye ting. Idag er jeg relativt godt kjent med Photoshop og mine kunder blir fornøyd. Jeg er sikker på at dine kunder(?) er fornøyd med produktet du leverer. Men uansett, en webdesigner skal jo klare å kode HTML'en selv slikt at designet blir presentabel på nett. De fleste vil se hvordan siden vil funke på nett før de eventuellt betaler, det lærte jeg av erfaring. Tror du kan virkelig få det til, pågangsmot og hele pakka har du. Men jeg syns du skal lære deg litt mer Photoshop, og prøve å lære deg det basiske innen koding og slicing av design. Ha en fin dag! Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 7. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2006 Blir bare provosert når folk har urealistisk høye tanker om seg selv og sine evner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå