Gå til innhold

Nyhet: Opera Mini 2.0 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter hva jeg hører blir Opera slått ned i støvlene av den nye nettleseren til Nokia - som bl.a. er på N80.

Hvor har du hørt det? Hvordan slår den liksom Opera ned i støvlene?

 

S60-browseren er jo større og tregere enn Opera, og ligger langt etter.

 

Nokia har jo satset sterkt på å utvikle sin egen nettleser, og har kutta ut Opera helt fra alle sine mobiler nå.

Nei, det har de ikke.

 

(Kan jo seff laste ned Opera da, men den følger ikke med lenger.)

Joda.

 

Opera har aldri vært på alle mobilene fra Nokia, og heller ikke nå. Men de er ikke kuttet helt ut, uansett hva du måtte tro.

Lenke til kommentar

Genialt program. Men noe som vet om det går an å skifte "modus"? Dvs hver gang jeg skal skrive/lese sms så må jeg lukke programmet helt. Vært utrolig kjekt hvis jeg kan bare la opera gå i bakgrunnen mens jeg driver i vanlig mobil modus, og deretter få opp opera fra der jeg var sist.

 

Edit: muligens funksjonen er bestemt utifra modell og merke. jeg har nokia 6230, noe som vet?

Endret av elzon
Lenke til kommentar
PS: I artikkelen står det "Ønsker du å teste Operas mobile nettleser, kan du gå til adressen http://mini.opera.com i nettleseren på telefonen din"

 

Burde vel heller stå "Ønsker du å teste Operas mobile nettleser, kan du gå til adressen http://mini.opera.com i wapleseren på telefonen din"

6034825[/snapback]

Hvorfor det? De fleste nye modeller har nettlesere som også støtter vanlige internettsider. Og av de som vil ha Opera Mini 2 vil vel en enda større del av disse allerede ha mobil med ordentlig nettleser.

 

Har ikke lest artikkelen, men det høres bra ut med ny opera :)

6035525[/snapback]

Nettopp derfor. Gikk inn med htmlleser, men etter å ha bladd meg gjennom menyen fikk jeg beskjed om at jeg måtte logge meg på med wap.

 

End of kverulation

Lenke til kommentar
Lurer på følgende:

 

La oss si at en webside er på ca 100kb. Altså må du laste ned 100kb før websiden kan vises på PC`en. Vil dette gjelde for Opera også? Eller kreves det mindre trafikk på mobil? (kanskje litt snodig spørsmål) :)

6050274[/snapback]

Nei, det er det som er så genialt. En proxy laster ned all informasjonen, og sender kun videre den datamengden som trengs i din oppløsning.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg hører blir Opera slått ned i støvlene av den nye nettleseren til Nokia - som bl.a. er på N80.

 

Nokia har jo satset sterkt på å utvikle sin egen nettleser, og har kutta ut Opera helt fra alle sine mobiler nå.

 

(Kan jo seff laste ned Opera da, men den følger ikke med lenger.)

6035477[/snapback]

 

Jeg har Nokia N80, den har en bra nettleser ja, men mener at Opera sin er både raskere og ikke minst mer oversiktlig. Når jeg laster ned like sider med de 2 nettleserne, så er Opera raskere og forbruket av kb er noe mindre. Så både bruk og kostnad er etter min mening bedre med Opera. Noe også flere eksperter mener. :D

Lenke til kommentar

Sammenligner du nå N80s innebygde leser med Opera Mini 2.0 eller Opera Mobile 8.6? Det blir vel litt urettferdig å sammenligne med Mini, når det finnes et bedre produkt til N80, altså Mobile-versjonen.

 

Og om du sammenligner med Mobile og ikke Mini, ja da passer det bedre i den nye artikkel-tråden om Opera Mobile 8.6 :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...