Gå til innhold

Hamachi " server(e) "

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey, fikk lyst til og spille Battle for middle earth 2 multiplayer med folk via hamachi og se hvordan det funker.

Har laget en hamachi server for Middle earth 2 som er : BFME2-NORWAY og passordet er norge

så dem som vil prøve kom inn=D

Andre som også bruker hamachi via andre spill, skriv inn hvordan spill, og hva serveren på hamachi er..=)

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Altså, greie med Hamachi er at man ikke "lager server"

Man oppretter et navn på et nettverk og kobles til dette.

Dette gjøres ved å trykke på knappen i midten nederst, og velge Create Network.

Når man har gjort dette, så må de andre som skal stå i nettverk med deg, trykke på den knappen nederst, og velge Join Network.

Når man har gjort dette er man innpå samme rom, og samme "lokale" nettverk.

Altså, det er ingen som er "sjef" for nettverket.

Deretter kan man i nesten hvilket som helst spill Create Server og Joine Serveren til et spill over "LAN" (Lokalt Nettverk)

Endret av Steina
Skrevet

Når jeg lager eget nettverk så kommer ingen av vennene mine seg på :( Må man ha statisk ip og/eller åpne noen spesielle porter i routeren? (som jeg ikke får til på min dgl-4300 gaming router :p

Skrevet
Når jeg lager eget nettverk så kommer ingen av vennene mine seg på :(    Må man ha statisk ip og/eller åpne noen spesielle porter i routeren? (som jeg ikke får til på min dgl-4300 gaming router :p

6131849[/snapback]

Nei, du skal ikke trenge å åpne noen porter eller å ha statisk IP.

Det eneste vennene dine trenger er det navnet på nettverket + passordet.

Skrevet

hamachi er rett og slett genial.. bruker det ofte for å spille spill som mot kompiser som man ikke kan spille vanlig online på av forskjellige grunner :innocent:

genialt, og latterlig enkelt!

skulle akkurat til å skrive navnet på vs serveren vår, men den er vist ikke i bruk lengre :hmm:

Skrevet
Hmm.. da har jeg et problem  :dontgetit:

Edit: skrivefeil

6131896[/snapback]

Som sakt, så er det jo ikke du som setter opp nettverket.

Det er heller vennene dine som har et problem hvis du kommer innpå nettverket, men ikke dem.

Foresten, mente du kanskje at de ikke kom seg innpå en game-server? Altså en server i et spill? Eller mente du et hamachi-nettverk?

Skrevet

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Skrevet
Hamachi er ganske genialt! Bare synd at filoverføringer blir treige...

6133150[/snapback]

sånn ca hvor mye er overføringene begrenset?

Skrevet
Hamachi er ganske genialt! Bare synd at filoverføringer blir treige...

6133150[/snapback]

sånn ca hvor mye er overføringene begrenset?

6133249[/snapback]

Du kan si det sånn at du bruker stort sett ikke hamachi til å overføre større filer på mer en noen MB. Spilling derimot går glatt.

Farten avhenger sikkert av flere ting, kanskje noen andre her kan gi nøyaktige tall...

Skrevet
Bare synd at filoverføringer blir treige...

6133150[/snapback]

Tull. Du laster opp så mye som uthastigheten din takler.

Jeg har hatt FTP server kjørende i et Hamachi nettverk, og kjørte ut hele utlinjen min når noen kopierte. (60KB\s)

Skrevet
Bare synd at filoverføringer blir treige...

6133150[/snapback]

Tull. Du laster opp så mye som uthastigheten din takler.

Jeg har hatt FTP server kjørende i et Hamachi nettverk, og kjørte ut hele utlinjen min når noen kopierte. (60KB\s)

6134513[/snapback]

Som sagt bare min erfaring...

Skrevet
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...