Gå til innhold

Størrelse på xvid

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en del vob og mov filer jeg skulle ha komprimert til xvid. og så lurte jeg på om noen hadde noen gode pekere på hvor store filstørrelser jeg bør sikte på i forhold til tiden liksom?

er det noen x mb / y min en burde gå etter? prøvde å encode en av de, men får en litt plagsom banding effekt... altså at en del felter i bildet blir som med for høy jpg komprimmering i et bilde liksom. fargene går hakkete i nivåer istedet for glatte overganger. filmen var 1:05:08 med oppløsning på 720x576, 25fps. den landet på ca 328mb. er det litt vel optimistisk kanskje? noen tips?

hva pleier dere å gjøre? burde en kanskje like godt gå etter en fast bitrate? i så fall hvilken? eller blir det litt jalla?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker AutoGordianKnot med 75% kvalitet. Det gir filstørrelser på 1-2.5 Gb per film, kvaliteten er helt sjef. Ellers får du pressa inn ca. 1 og en halv time på 700 mb med grei kvalitet :)

Skrevet

ok. da skal jeg teste den størrelsen da.

autogordianknot? hvordan er det egentlig? mener å huske å ha prøvd det en gang, men det var så sinnsykt stort og mye rot at det messa opp alt her.... er den blitt litt renere nå? mener nemlig å huske at det var en helt sinnsyk pakke med en drøss av codecs jeg ikke ville ha pluss et lass andre ting jeg aldri brukte. eller er det noe annet kanskje?

Skrevet

AGK er utrolig brukervennelig, og gir deg kun de codecene du trenger, det vil si de beste og nyttigste. Prosessen fra stor-fæl-fil til liten Xvid/DivX er utrolig enkel for deg som bruker programmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...