Kenshin Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Heisann! Faren min er nok desverre ganske ustabil på datamaskinen. Han har sittet i tre dager og jobbet med et viktig arbeid på Word. På en eller annen "lur" måte, har han fått til å slette alt han har skrevet og deretter lagret. Selv later han som om noe slikt ikke har skjedd, men jeg kan ikke forstå noe annet enn at det jeg sier har skjedd. Finnest det noen måte man kan finne tilbake dokumentet? Jeg regner med nei, men jeg synst i det minste jeg kunne spør om det:-) På forhånd takk!
B4stian Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Han kan ikke ha sendt det på mail og åpnet det fra mailen igjen? Isåfall ligger den vel i en "temp"-mappe.
Kimelimm Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 hvis han har lagret det før slettingen kan du vel ta en slik "gjennopprettning" på pcen?
Kenshin Skrevet 30. april 2006 Forfatter Skrevet 30. april 2006 Han har ikke sendt den på mail desverre. Angående lagring så har den vært lagret mange ganger. Er det håp? Hvordan fungerer en diskoppretting?
Laserlasse Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Prøv i Windows forumet eller i programvare delen, større sjanse for å få fornuftige svar der
Axefjord Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Mulig at det ligger kopier av det gamle dokumentet fortsatt. Kan jo prøve getbackdata for ntfs og lete etter gamle temp-filer av det dokumentet... Har ikke prøvd det selv da.. Kan jo hende det av en eller annen grunne ligger ei tempfil igjen av dokumentet som ikke er slettet. Slå på "vis skjulte filer" og se i mappa dokumentet ligger.
Kenshin Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Skrevet 1. mai 2006 Takker for innspill! Dere har gitt oss litt håp Hvis jeg forstår situasjonen rett, så hadde det vært mer håp hvis hele filen ble slettet? Lastet ned et program som het restoration som jeg leste om her på forumet, men slik jeg forstod det så kunne jeg kun bruke det til å gjenopprette TAPTE filer. Jeg prøvde også å vise tapte filer, men jeg fikk ikke frem noe. Hvor får man tak i GetBackData?
PerB Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Også GetDataBack (søk på google - kommersiell vare) finner kun slettede filer/mapper/partisjoner. Jeg forstår det slik at her har din far lagret et blankt dokument over det som hadde innhold.
Mr.Garibaldi Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Fryktelig dumt spørsmål, men har du prøvd å åpne dokumentet og så "angre endringer"'? Hvis Word ikke har slettet alle ~w234.doc filene, så er den en mulighet at du kan opprette dokumentet på den måten. Det skulle ihvertfall fungere hvis du ikke hadde lukket programmet etter at teksten ble slettet. Ellers er det mulig at dokumentet kan gjenopprettes, da det ligger igjen et "spøkelse" av filen på disken, selv om dokumentet ikke er helt slettet. Når du bruker et profesjonellt program til å gjenopprette filen, så se etter om det finnes en "slettet" fil med samme navn som du leter etter. Evt. så kan du se om det er en haug med ~w234.doc (mao. word temp-filer) som du kan gjenopprette. Med de kan det være mulig at dokumentet kan gjenopprettes gjennom word og "angre". Lykke til! Ville forresten kontaktet en moderator og bedt han/hun flytte denne tråden til Windows forumet. Flere som kan hjelp, og du slipper at denne blir låst fordi den er feiltastet..
Axefjord Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Tenker på at når man jobber med et dokument, får man et et skjult temp-dokument i samme mappen. Dette dokumentet heter "~$delvisnavn.doc". Det jeg da tenker på er om det går an å finne dette dokumentet med getdataback.
JonH Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 VGnett - er virkelig filen slettet? Slik jeg forstår denne artikkelen, kan man endre et dokument flere ganger, deretter slette det og likevel kunne hente tilbake det første utkastet.
Kenshin Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Skrevet 3. mai 2006 Heisann folkens! Takk for alle gode innspill, det varmer Har lest til eksamen fra morgen til kveld de siste dagene så jeg har ikke hatt særlig god tid til å prøve meg frem. Forsøkte å finne usynlige filer, men fant ikke noen word-filer. Noen idèer? Jeg har jo brukt PC i mange år, og jeg er helt overbevist om at jeg har sett filer som "black ninja" refererer til, slike backup-filer som har vist seg når jeg har usynliggjort dem. Jeg brukte forresten windows utforsker, men jeg fikk iallfall ikke til noe. Når det gjelder den siste artikkelen, takk for den. Jeg lasted ned programmet på linken men fikk det ikke til. Slik jeg forstod det så ville det programmet, TRACE, finne tilbake igjen filen. Jeg skal prøve senere om jeg får det til. Poster svar senere hvis jeg finner ut noe Snakkes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå