Gå til innhold

Ghost Recon AWF + PhysX -> se video


Anbefalte innlegg

Jeg har et PhysX kort, så tenkte jeg skulle lage en liten video som viser hvordan det ser ut å spille Ghost Recon Advanced Warfighter Demoen med hardware akselerasjon av fysikk simuleringer. Kan bare si at alle eksplosjonene blir noe helt annet med PhysX.

 

Last ned videoen jeg satt sammen her (15 MB): Video

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor selges kortet, og hva koster det?

6007575[/snapback]

Kommer ikke til Norge før i mai/juni så vidt jeg vet. Det er mulighet for å kjøpe kortet om du har pengene: link

 

Noe av det kuleste er at med PhysX kort kan partikler kollidere og sprette tilbake fra bakke/omgivelser, mao. gjøre kollisjons deteksjon for hver frame, noe som ville vært veldig CPU intensivt.

Endret av Shell
Lenke til kommentar

Hvis du selger disse kortene så regner jeg med at du har en viss peiling om dem og deres framtid. Hvis vi tenker noen år tilbake så klarte man jo fint å lage destruktive hus, landskaper osv. i Red Faction for å nevne ett spill. Når kan dette skje med PhysX?

 

Eneste jeg har sett av klipp på nettet dreier seg bare om objekter som allerede er løse; tønner, kasser, biler osv. Men dette klarer man jo fint å sette i sving med cpu + gpu. Så når kan vi vente oss litt framskritt?

 

Å sprenge 50 tønner i lufta i stede for 10 kaller jeg ikke mye framskritt...

Lenke til kommentar
Eneste jeg har sett av klipp på nettet dreier seg bare om objekter som allerede er løse; tønner, kasser, biler osv. Men dette klarer man jo fint å sette i sving med cpu + gpu. Så når kan vi vente oss litt framskritt?

 

Hvis du selger disse kortene så regner jeg med at du har en viss peiling om dem og deres framtid. Hvis vi tenker noen år tilbake så klarte man jo fint å lage destruktive hus, landskaper osv. i Red Faction for å nevne ett spill. Når kan dette skje med PhysX?

Red Faction var ikke særlig til suksess var det det da? Forandrer gameplayet en del om det skal kunne gå ann å bombe seg gjennom stort sett alle vegger. Men at en del geometri kan ødelegges høres bedre ut, f.eks. at hjørner og hus i en gate kan ødelegges på forskjellig måte ut fra hva som treffer det fra ulike vinkler. Og at bitene man skyter bort faktisk faller ut. Kan gjøres allerede, men det er bare å implementere det som tar tid. Det hadde sett spektakulært ut.

 

Å sprenge 50 tønner i lufta i stede for 10 kaller jeg ikke mye framskritt...

6008188[/snapback]

Litt enig, men innlevelsen blir litt bedre når det er så mye som flyr veggimellom :)

Lenke til kommentar
Eneste jeg har sett av klipp på nettet dreier seg bare om objekter som allerede er løse; tønner, kasser, biler osv. Men dette klarer man jo fint å sette i sving med cpu + gpu. Så når kan vi vente oss litt framskritt?

 

Hvis du selger disse kortene så regner jeg med at du har en viss peiling om dem og deres framtid. Hvis vi tenker noen år tilbake så klarte man jo fint å lage destruktive hus, landskaper osv. i Red Faction for å nevne ett spill. Når kan dette skje med PhysX?

Red Faction var ikke særlig til suksess var det det da? Forandrer gameplayet en del om det skal kunne gå ann å bombe seg gjennom stort sett alle vegger. Men at en del geometri kan ødelegges høres bedre ut, f.eks. at hjørner og hus i en gate kan ødelegges på forskjellig måte ut fra hva som treffer det fra ulike vinkler. Og at bitene man skyter bort faktisk faller ut. Kan gjøres allerede, men det er bare å implementere det som tar tid. Det hadde sett spektakulært ut.

 

Å sprenge 50 tønner i lufta i stede for 10 kaller jeg ikke mye framskritt...

6008188[/snapback]

Litt enig, men innlevelsen blir litt bedre når det er så mye som flyr veggimellom :)

6008874[/snapback]

 

Du er nok inne på det med tiden. Forhåpentligvis er det bare utviklerne som ikke har lagt til rette for skikkelig fysikk hvor man kan ødelegge diverse ting i stede for bare å gi objekter en slags fysisk tyngde som lar de flytte på seg ved eksplosjoner osv. Hvis man om noen år klarer å lage en virtuell spillverden hvor alt kan ødelegges så vil dette ha ganske så stor innflytelse på gameplayet. Bare tenk i et krigsspill hvor man eks. kunne ha sprengt unna fundamentet på en skyskraper og så se denne falle ned og lage en gigantisk veisperring, og dermed hindre fienden til man er klar for dem. Eller at fotsoldater kan sprenge seg gjennom vegger i hus i stede for å måtte springe gjennom de åpne gatene. Dette var bare en sjanger innen spillverden, og mulighetene er uendelige.

 

Kanskje blir dette virkelighet en dag om ikke så alt for mange år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...