Yankes Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 (endret) LØST! Jeg har fått løst alt jeg lurte på Endret 29. april 2006 av YaNkEs
Sindre Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Det betyr at $sql en din ikke er gyldig. skriv echo '$sql'; og se hva som kommer opp!
hockey500 Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 (endret) her er et par ting jeg merker meg: 1: må du ikke oppgi $connection som et 2. parameter i mysql_select_db? 2: legg til $connection som et 2. parameter i mysql_query funksjonen også. Eller er jeg på villspor nå? her har du hvertfall en rask kode å sammenlike med som funker 100 % sikkert: $hostname = "localhost"; $user = "****"; $password = "*******"; $connection = mysql_connect($hostname, $user, $password); $db = mysql_select_db('test', $connection); $sql = "SELECT * FROM tabell"; $resultat = mysql_query($sql, $connection) or die(mysql_error()); while($rad = mysql_fetch_array($resultat)) echo $rad[0]; Endret 28. april 2006 av hockey500
Yankes Skrevet 28. april 2006 Forfatter Skrevet 28. april 2006 hva mener du? si hva jeg skal skrive da? kan alltids teste det!
hockey500 Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 hadde forventet at du hadde litt peiling på php, la ved kodeeksempel du kan se på
Yankes Skrevet 28. april 2006 Forfatter Skrevet 28. april 2006 (endret) takk, jeg fikk til den nå.. Men videre i koden møter jeg på et nytt problem! $sql2 = "SELECT COUNT(*) as Num FROM nyheter"; $resultater = mysql_result("mysql_query($sql, $connection),0"); Warning: Wrong parameter count for mysql_result() in ..... on line .. Endret 28. april 2006 av YaNkEs
Yankes Skrevet 28. april 2006 Forfatter Skrevet 28. april 2006 huhh, var det så enkelt!? Det funker som det skal nå.. Men jeg har ett spørsmål til Hvorfor kommer tabellen lengre og lengre ned på siden jo flere linjer den skriver ut? print("<b>Alle Brukerene:</b><br><br>"); print("<table width=\"100%\" border=\"0\">"); print("<tr><td class=\"tabell\" width=\"33%\"><b>Brukernavn</b></td><td class=\"tabell\" width=\"33%\"><b>Navn</b></td><td class=\"tabell\" width=\"33%\"><b>Epost</b></td></tr>"); while($brukere = mysql_fetch_array($resultat)) { print("<tr>"); print("<td class=\"tabell\" width=\"33%\">"); print("<a href=\"?side=profiler&brukerid={$brukere['brukerid']}\">{$brukere['brukernavn']}</a>"); print("</td>"); print("<td class=\"tabell\" width=\"33%\">"); print("{$brukere['navn']}"); print("</td>"); print("<td class=\"tabell\" width=\"33%\">"); print("<a href=\"mailto:{$brukere['epost']}\">{$brukere['epost']}"); print("</td>"); print("</tr><br>"); } print("</table>"); Henter den ut f.eks. 5 linjer blir det sånn: Overskrift ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... men henter den ut f.eks. 10 linjer, da blir det sånn: Overskrift ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... .....................................
Ernie Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 (endret) her er et par ting jeg merker meg:1: må du ikke oppgi $connection som et 2. parameter i mysql_select_db? 2: legg til $connection som et 2. parameter i mysql_query funksjonen også. Eller er jeg på villspor nå? her har du hvertfall en rask kode å sammenlike med som funker 100 % sikkert: $hostname = "localhost"; $user = "****"; $password = "*******"; $connection = mysql_connect($hostname, $user, $password); $db = mysql_select_db('test', $connection); $sql = "SELECT * FROM tabell"; $resultat = mysql_query($sql, $connection) or die(mysql_error()); while($rad = mysql_fetch_array($resultat)) echo $rad[0]; 6004769[/snapback] Det er optional i mysql. Skal man bruke mysqli så må man oppgi det. Endret 28. april 2006 av Ernie
Peter Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 (endret) *snip* 6005020[/snapback] Tipper det har med den <br> midt i tabellen din å gjøre. Standard metode å håndtere informasjon som er malplassert i en tabell er å putte den over tabellen. Fjern <br>, så funker det sikkert. (<tr></tr> representerer en linje i tabell uansett) EDIT: nærmere bestemt, denne linjen (3. nederst): print("</tr><br>"); fjern <br> Endret 28. april 2006 av Nazgul
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Når du har løst et problem, vennligst ikke rediger vekk spørsmålet og topicen. Det spesielle med dette forumet er at det ligger mengder med informasjon som kan søkes opp av andre slik at de også kan utnytte hjelpen du fikk, derfor skal man heller ikke redigere vekk innlegg og emnetittler.
trondes Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Men du kan legge til feks [løst] i emnetittelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå