Gå til innhold

Baldurs Gate på PC?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Baldur's Gate III er lagt på is og er ikke sikkert at det blir ferdig gjort. De hadde gjort ca halv parten av spillet ferdig, laget egen 3d grafikk motor. Det har Damien Foletto sagt. Leste det i Norske PC Gaming World  utgave 3 2004.

Var et lite intervju der som jeg kan skrive inn viss det er interesse for det.

6010195[/snapback]

Eg vil gjerne sjå intervjuet. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et spørsmål til:

Finnes det noe demo til spillene?

ZayCon

6010786[/snapback]

Det finnes en demo av Baldur's Gate 2. Denne kan blant annet lastes ned fra Fileplanet, men der er nedlastningen er delt opp i 7 deler på nesten 100MB hver så det er litt å laste ned.

Fordelen er at du får spille hele (eller nesten hele) kapittel 1. Ulempen er at den inneholder en del referanser til noen av de NPCene du traff i BG1

noen av dem er døde i BG2

Skrevet (endret)

Eg vil gjerne sjå intervjuet. :)

6010856[/snapback]

Intervju med Eks-Fallout designer Damien Foletto i Norske PCGAMING WORLD Mars 2004.

PCGW: Baldur's Gate 3 var mer enn bare et rykte, det var faktisk under utvikling. Hvorfor ble det aldrig sendt en offisiell pressemelding.

Foletto: Hadde vi annonsert Baldur's Gate 3 for tidlig, hadde muligens folk mistet interessen for spillet i løpet av utviklingen. Planen vår bestod i å informere spillsamfunnet seks til åtte måneder før spillet skulle slippes. Dessverre ble hele prosjektet avsluttet omtrent fem måneder før det skulle det skulle annonseres.

PCGW: Hvorfor brukte dere Black Isle Studios? Er ikke Bioware innehaver av rettighetene?

Foletto: Det er ikke helt riktig, det du sier. Den gangen eide Interplay alle videospill- og PC-rettighetene til Baldur's Gate. Bioware derimot hadde førsteretten til programmeringen, noe som betyr at de fikk velge om de ønsket å programmere en fortsettelse, eller om de ville avslå tilbudet. De gjorde det soste fordi de akkurat da var opptatt med andre prosjekter.

PCGW: Hvor langt hadde utviklingen av Baldur's Gate 3 kommet da det ble avsluttet?

Foletto: Halvparten av Baldur's Gate 3 var ferdig da prosjektet ble stoppet.

PCGW: Er spillet basert på 2D-motoren til forgjengerne?

Foletto: Nei Baldur's Gate 3 Brukte en komplett nydesignet 3D-motor som vi selv hadde programert.

PCGW: Var det i det hele tatt rom for en forsettelse med de samme karakterene?

Foletto: På slutten av tillegget til del 2 hadde karakterene allerede fått gudelignende status. Baldur's Gate 3 begynte med helt nye Personer. Uten og være den utvalgte, kunne man utforske en rekke områder og det var dukket for mange nye underlige eventyr på forskjellig vis. Spillet skulle forgå i en anne reion enn forgjengerne, men av lisensgrunner måtte vi være trofaste mot navnet Baldurs Gate.

PCGW: Hva skjer så med det uferdige programmet?

Foletto: Prosjektet ligger for tiden på is. Siden Interplay konsentrere seg om konsol markeedet, vet jeg ikke om tittelen noen gang kommer til å se dagens lys. Jeg skulle gjerne gjort ferdig dette spilleprosjektet sammen med de nye kollegene mine i Sivler Style.

Endret av santaclaw
Skrevet

Det der var en dprimerende, men gammal nyhet. Det bladet har jeg også, var litt synd det der, men får bare håpe at det skjer noe rundt titlen, det vil vekke mange gamle BG minner opp igjen. :cry:

Huff, kanskje jeg må begynne med BG igjen, frista litt nå. Svarte, da må jeg legge vekk Oblivion, eller, nei, tror jeg dropper det for denne gang :D

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg har Baldur's Gate Compilation, og den inneholder BG I+II+expansion-pak til begge. Alt sammen fikk jeg for 150 kr!! :cool:

Eneste problemet er at jeg bare får spilt toeren. Eneren vil ikke starte :cry:

Skrevet
Jeg har Baldur's Gate Compilation, og den inneholder BG I+II+expansion-pak til begge. Alt sammen fikk jeg for 150 kr!! :cool:

7117591[/snapback]

Jeg hadde samme problem, og har de gode nyhetene at jeg kan hjelpe deg! :D

Det du gjør er å laste ned en mod til BG 2. Den heter EasyTUTU, og lar deg spille Baldur's Gate i motoren til Baldur's Gate 2. Er du ikke lykkelig?

Skrevet
Interessant. Noen som påstår 1) at Baldur's Gate er bedre på konsoll enn på PC, og 2) at grafikk er bedre på konsoll enn på PC.

Det fødes en hvert eneste minutt :p

6009083[/snapback]

Det er faktisk ingen tvil her ... Baldur's Gate på PC!!

Skrevet
Interessant. Noen som påstår 1) at Baldur's Gate er bedre på konsoll enn på PC, og 2) at grafikk er bedre på konsoll enn på PC.

Det fødes en hvert eneste minutt :p

6009083[/snapback]

Det er faktisk ingen tvil her ... Baldur's Gate på PC!!

7117753[/snapback]

Selvsagt! De som påstår at konsoll er bedre kan ikke ha prøvd BG I og II til pc.

Skrevet
Selvsagt! De som påstår at konsoll er bedre kan ikke ha prøvd BG I og II til pc.

7117893[/snapback]

Eller, så kan det være non fjortisser som ikke takler dype spill... ^^

Skrevet

7117893[/snapback]

Eller, så kan det være non fjortisser som ikke takler dype spill... ^^

7118083[/snapback]

De telles ikke! :)

Skrevet

Fant en samleboks med BG1+BG2 og expansions for 199 på Spaceworld for ei uke siden. Og BG på konsoll og PC er to HELT forskjellige spill. BG:Dark Alliance er mere et hack'n'slash spill ala Diablo.

Skrevet

7117591[/snapback]

Jeg hadde samme problem, og har de gode nyhetene at jeg kan hjelpe deg! :D

Det du gjør er å laste ned en mod til BG 2. Den heter EasyTUTU, og lar deg spille Baldur's Gate i motoren til Baldur's Gate 2. Er du ikke lykkelig?

7117727[/snapback]

Tusen takk, men jeg har allerede funnet ut av det. :thumbup:

Trengte visst bare å laste ned patchen for Europa, siden spillet ble installert med USA-patchen. Men takk for tipset!

Og ja, nå er jeg lykkelig :w00t: Det blir nok mye BG utover nå...

Skrevet

ang det å spille 1ern før 2ern. Det som er morro med det er at du kan overføre characteren din fra 1ern til 2ern. Så først lager du en char, spiller gjennom 1ern, så overfører du karen til 2ern og spiller videre. Flere serier skulle hatt den funksjoen :)

Skrevet (endret)
Ser bedre ut på PS2 enn på PC =D Finnes det noe Baldurs Gate samlepakke? =D

ZayCon

6010213[/snapback]

Baldurs Gate 1og 2 handler på ingen måte om grafikken. I disse spillene er det historiene som er viktig. Og for noen historier :love:

6010515[/snapback]

nei, grafikken er fortsatt imponerende med de nydelige tegningene :)

eneste jeg skulle ønske var litt bedre pathing ^^

jeg er glad for at det spillet som ble laget av han som ble intervjuet ble kansellert. Et Baldur's gate 3 håper jeg i hvert fall inkluderer karakterer fra de tidligere spillene, som Minsc og Imoen, og foregår i de samme områdene.

og selvsagt det største kriteriet; BioWare!

Endret av NoLimit_^
Skrevet

må ikke glemme Black Isle Studios da, var jo de som var mest involvert i Baldurs gate 2, var det ikke? Litt merkelig av og til at folk glemmer Black Isle Studios, synd de ble oppløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...