Arne Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (endret) +++++Feilpost++++ Endret 27. april 2006 av Fjott
monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 Jeg fatter ikke det her, jeg skiftet navn på den fila som heter "Hovedside.html" til "Ìndex.html" men forde ender jeg på den lista som før. Kan noen lage den fila jeg skal laste opp slik at folk som skriver home.no/olanormann ender opp på hovedsia?
Ståle Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (endret) Hvis du absolut vil gjøre det vanskeligere.... <meta http-equiv="refresh" content="0;url=hovedside.html"> Høyre klikk på skrivebordet --> ny --> tekstfil ---> dobbeltklikk --> copy paste koden --> lagre som index.html --> last opp "Ìndex.html" Jeg regner med at det er en skrivefeil, ellers skal det stå index.html helst alt med små bokstaver Endret 27. april 2006 av Indian Ink
monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 Hei, jeg trur det gikk nå etter jeg brukte den koden der, må jo være feil oss home.no nå, for det står bare velkommen i vinduet nå.
Ståle Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (endret) Det er mest sannsylig fordi det ikke står noe i hovedside.html Kan du gi oss en link, da ser jeg lettere hva problemet er. (mest sannsynlig) Men endre Hovedside.html til hovedside.html.. da burde det gå (Tips; aldri lurt å blande stor og små bokstaver i nettadresser. Easily confused. Sånn som her ) Endret 27. april 2006 av Indian Ink
monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 (endret) Jeg har jo ingen fil som heter velkommen.html Edit: Her er linken til sia vis det er noe til hjelp : http://home.no/sergioramos/Hovedside.html , det må man skrive for å komme på siden nå Endret 27. april 2006 av monkeyboogie
Ståle Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 åj sorry.. my mistake.. se edit av koden i forrige post
Ståle Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 åj sorry.. my mistake.. se edit av koden i forrige post
monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 hæ? nå er jeg ikke helt med her, skriv punkt for punkt hva jeg må gjøre for å få denne til å funke
Ståle Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (endret) <meta http-equiv="refresh" content="0;url=Hovedside.html"> Høyre klikk på skrivebordet --> ny --> tekstfil ---> dobbeltklikk --> copy paste koden --> lagre som index.html --> last opp 6000333[/snapback] Hvis du sender brukernavn og passord til ftp til meg via PM eller msn, tar det meg to sekunder å fikse det. [email protected] Endret 27. april 2006 av Indian Ink
endrebjo Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Bare la alle filnavnene stå som de stod og pakk opp og last opp .htaccess-filen som jeg har lagt ved. .htaccess.zip
tmth Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 ^ tillater home.no bruk av egenuploadet .htaccess da? Jeg skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig. Hvis ikke Indian Ink har gjort det for deg nå, så les dette: 1) Først må du åpne Web Page Editor 2) Slett index.html/velkommen filen. Trykk på hovedside.html filen til høyre, og så velg laste opp funksjonen (grønn oppover pil) Et vindu popper opp, og på toppen av dette vinduet ser du to "tabs". En heter "Publish Destinations" og den andre heter "Page Options" 3) Trykk på "Page Options" tabben. Check boksen for "Current Site Only", og skriv bak "File names and extensions", "index". 4) Publish Lykke til og god natt
endrebjo Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 ^ tillater home.no bruk av egenuploadet .htaccess da? 6001377[/snapback] Ehmm... muligens ikke. Jeg får det ihvertfall ikke til når jeg prøver nå.
Torjus Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Utrolig frustrerende å lese denne posten. 6001846[/snapback] Ditto. Slett index.html og endre Hovedside.html til index.html Er det så vanskelig?
nree Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Hahahaha! Neida.. Som fuzzy sier... Endre Gå inn der du laster opp siden din.. Høyreklikk på index.html og slett denne.. Nå vil du få opp listen over filer om du går inn på ditt område. Høyreklikk nå på Hovedside.html og velg Rename / Gi nytt navn og endre dette til index.html Nå skal siden din komme opp når man går inn på http://home.no/sergioramos/
MrBjoern Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 jeg husker når jeg lagde min første side. hadde masse problemer osv. uansett, det skulle ikke være SÅ vanskelig og finne hovedsiden din (den du vil at skal vises først) og gi den et nytt navn. "index.html" vis det ikke virker ser du etter i root folderen din (den mappen man starter i og som du sansynligvis har lagt alle sidene dine i) og sletter den gamle index fila. og et lite tips er og ikke bruke veldig tunge bilder på sider. Det tar utrolig lang tid og laste. (Spesielt for de med lav hastighet.) Selv om det ser kult ut kan det ofte lønne seg med "litt" dårligere kvalitet osv Er desuten litt enig med det her: Utrolig frustrerende å lese denne posten. Ikke meningen og være slem. Ellers ønsker jeg deg lykke til videre.
tmth Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Jeg har faktisk lastet ned dette Web Page Maker programmet, og oppdaget hvorfor han har så store problemer med å forandre filene han har lastet opp. Deres FTP funksjon lar deg nemlig ikke se filene du har lastet opp, og jeg fikk problemer med å overskrive eksisterende fil :S Løsningen kan jo være å gå inn på ftp://ftp.home.no med Internet Explorer, logge inn og ordne filnavnene der. Men er redd dette kan bli "for komplisert"....
Even. Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 skriv ftp://[email protected] og skriv inn bruker og passord. Her kan du redigere filene.
endrebjo Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 skriv ftp://[email protected] og skriv inn bruker og passord. Her kan du redigere filene. 6009258[/snapback] ftp://[email protected]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå