Gå til innhold

Nytt brukt kamera?


Anbefalte innlegg

ok, men jeg kan jo ikke gå tilbake til butikken å si at jeg mistenker at kamera har vært brukt før jeg fikk det. Kan jo ikke bevise det på noen måte. Annet enn dato for de første bildene og dato på kvitteringa.

 

Eller?

6045559[/snapback]

Kamera skal starte på IMG_0001.JPG

Noen har nok "prøvd" det.

Jeg er meget forsiktig selv og det er fullt mulig å ta masse bilder uten at det blir riper på kamera. Har fått låne en Nikon 8700 en periode og den ser like fin ut som den var når den kom ut av esken, den er riktignok bygget i magnesium.

Hvis kamera er i orden er det ikke noe å bry seg om.

 

kW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der jeg jobber fikk vi for en liten stund tilbake en forsendelse fra Canon med blant annet 10-20 350D. Eskene så litt slitte ut, og de var forseglet med "Approved by Canon". Det har vi aldri sett før, så vi sjekket litt nøyere. Fant ut at dette var kamera som burde vært solgt for en stund siden, da tilbudet om ekstra minnekort (som står på esken) gikk ut ved årsskiftet. Vi tok kontakt med Canon Norge, som forsikret oss om at kameraene var ubrukt. Vi var imidlertid skeptiske, og brøt forseglingen (som normalt aldri er der) på en av eskene og fant kamera, kabler, bruksanvisning, lader og annet utstyr i et sant virrvarr nede i esken. Helt tydelig vært åpnet, brukt, og bare kastet ned i esken igjen. Hadde vi ikke sjekket dette, kunne vi risikert å solgt 20 brukte kamera til nypris. Fikk returnert disse til Canon, og fikk ubrukte tilbake.

 

Så det kan være at den butikken du brukte har fått samme type forsendelse, og ikke sjekket saken nøyere. Det er derfor ikke sikkert at det er butikkens feil, og du kan jo nevne det jeg har skrevet her til de om de nekter for at kameraet har vært brukt. Spør om merkelappen for ekstra minnekort var gått ut på dato, og/eller om boksene var forseglet med "Approved by Canon" klistremerke. Hvis dette er tilfelle, så er det nok samme sak. Krev nytt, og da skal også butikken få nytt fra Canon slik at de ikke lider noen nød.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Fikk mitt nye 30d idag, minnebrikken inneholdt ikke noen bilder, men var ikke formatert etter å ha vært brukt i det gamel 300d.

Telleren fortsatte der hvor den stoppet på det gamle, siden telleren er satt til konternuerlig. Fint så jeg ikke får problemer med like navn på bildene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...