Gå til innhold

gamer pc til 9000kr


Anbefalte innlegg

Jeg har bestillt meg pc fra SHG.no nå, 10dager til grafikk kortet kommer inn så jeg har 10dager på å ombestemme meg. Så jeg lurer på hva dere der ute syns om oppsetet.

 

www.shg.no/kundecenter/cart_ext.asp?id=Q3WCY6JXVN

 

Hadde egentlig et budsjett på 8000kr :hmm: men men :cool:

 

Hva syns dere? Ønsker komentarer på ALLT! :tease:

Er usikker på om det er verd å legge så mye penger i kabinettet da. Liker "plain" kabinetter så kom med forslag på andre (helst å få kjøpt på SHG.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har absolutt ingenting og utsette på den pcn der :nei: muligens psu..... men shg har ganske dårli utvalg der. noen som vet om shg sine egene psuer er bra? ser de har en 500W til samme pris

 

 

ser de har seasonic, nmen litt dyre er de

5988336[/snapback]

 

Han jeg snakket med sa at PSU'en skulle være grei. Men kom med inspill! gidder ikke ha en pc som resterter hele pga psuen!

 

grei boks. men om du kjøper det hovedkortet med tanke på cpu oppgradering skal du være klar over at det er ikke bare bare å oppgradere til AM2. ikke kutt deg i fingrene når du holder på i kabinettet..

5988355[/snapback]

 

Tvilsomt at jeg kommer til å oppgradere til AM2 med det første, kommer nokk til å ha pcen der en god stund fremover. Takk for tipset om kabinettet. Tyntt alu skjønner jeg :ermm:

Lenke til kommentar
tildels veldig skarpe uslipe kanter.. kjøp deg ett lian li eller noe annet. det koster ikke så mye mer.. bor du i Oslo er det greit å få få fatt i ett lian li til rundt 795,-

5988599[/snapback]

 

bor i trondheim du :hmm: men tror d skal gå bra. Bare å være oppmerksom på d

Lenke til kommentar

alle kabinetter kan vel ha en kant eller to, dette kabinettet er det ingenting i veien med.

2x120 vifter, skinner til hd, dvd-brenner, ingen skruer, spar deg for annet bry.

 

har tt kabinett selv, halvparten av prisen, ikke la de skremme.

 

ellers ikke kjøp asrock, cpu bruker 1.4 volt, dette hovedkortet gir 1.45. en må modde dette for å ha 1.55 ellers må en til med mer kompliserte lodde, resistor opplegg går jeg utfra. det booter ikke fra sata-2 hd, noe du også har bestillt. dvs, dvd-rom med windows xp cd i, no windows for u, det var min erfaring, evt, må settes hd som sata-1. ellers tar det en god del fsb, har lydkort 7.1, ingen vifter.

 

kjøp et Asus a8n-e

så får du muligens 2.2 til 2.8 ghz hvis det er planen. det får du ikke med 1.45 volt

 

310774 Asus A8N-E, nForce4 Ultra, S939 712,00

 

320472 Zalman Chipset Cooler NB47J 37,00 37,00

 

 

 

Varebeløp inkl. moms: NOK 749,00

 

 

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2...455&modelmenu=1

 

Precision Tweaker

Precision Tweaker is designed for serious overclockers. It offers ways to raise system performance inch-by-inch and step-by-step to achieve maximum performance! This is about getting the most out of your machine, and taking pride in your customized computer. Precision Tweaker provides overclocking options for all major parts of the system: CPU, Memory, PCI-Express, and Front Side Bus.

 

vDIMM

Take control of how much power is going into the memory modules. ASUS gives you 9-step voltage control to the DIMM

 

asrock gir 2-step, for lite til performance ram

 

vCore

Find out "exactly" how much power your CPU needs. Fine-tune it with 0.0125 volts at a time!

 

 

har asrock selv, et kort du kjøper hvis du har skjermkort agp fra før, thats it. hvis du

begynner på et pci-e kort så kjøper du ikke dette hovedkortet.

 

når det gjelder psu så leverer den opptil 48 amper 12+

3 railer. ingenting farlig ved review av den heller. vistnok ingen stabilitets problemer i sli med 6600gt

 

uansett hvorfor kjøpe en sli PSU til et ikke sli hovedkort?

 

820111 NorthQ NQ4775-400 ca 500 kr 2 rails 12

http://www.northq.com/products/powersupply/nq4775-400.html

 

eller kjøpte du feil hovedkort trodde det var sli på det? fordi det heter dual.

uansett hvis du vill kjøpe for å ha nok til sli senere evt. greit nok, hvis ikke, holder denne cpu til oc osv. nok strøm.

skjermkortet bruker vel 70 watt.

 

400 til single skjerkmort

600 til sli, mer fordi oc og ampere enn at en bruker disse extra watt.

da disse 600watt ofte har 2 og 3 12+ rails.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
ellers ikke kjøp asrock, cpu bruker 1.4 volt, dette hovedkortet gir 1.45. en må modde dette for å ha 1.55 ellers må en til med mer kompliserte lodde, resistor opplegg går jeg utfra. det booter ikke fra sata-2 hd, noe du også har bestillt. dvs, dvd-rom med windows xp cd i, no windows for u, det var min erfaring, evt, må settes hd som sata-1. ellers tar det en god del fsb, har lydkort 7.1, ingen vifter.

 

har asrock selv, et kort du kjøper hvis du har skjermkort agp fra før, thats it. hvis du

begynner på et pci-e kort så kjøper du ikke dette hovedkortet.

 

når det gjelder psu så leverer den opptil 48 amper 12+

3 railer.  ingenting farlig ved review av den heller. vistnok ingen stabilitets problemer i sli med 6600gt

 

uansett hvorfor kjøpe en sli PSU til et ikke sli hovedkort?

 

820111    NorthQ  NQ4775-400 ca 500 kr 2 rails 12

http://www.northq.com/products/powersupply/nq4775-400.html

 

eller kjøpte du feil hovedkort trodde det var sli på det? fordi det heter dual.

uansett hvis du vill kjøpe for å ha nok til sli senere evt. greit nok, hvis ikke, holder denne cpu til oc osv. nok strøm.

skjermkortet bruker vel 70 watt.

 

400 til single skjerkmort

600 til sli, mer fordi oc og ampere enn at en bruker disse extra watt.

da disse 600watt ofte har 2 og 3 12+ rails.

5989194[/snapback]

Slik jeg har forstått det, er ikke overklokking aktuellt, og da er ikke spenningen et problem. Da er hovedkortet mer enn godt nok.

 

Den strømforsyningen fra NorthQ anbefales ikke, siden den ikke er så god. Dette har vi diskutért før. Den er ikke stabil nok, og selv ei god strømforsyning på 400W vil være i minste laget. Jeg vet om at flere på forumet har kjøpt den strømforsyningen, men de har fått ustabile pcer, så byttet ut strømforsyningen med Hiper eller ThermalTake(den i oppsettet), og fått en stabil og god pc. Derfor vil jeg fraråde den fra NorthQ.

 

Den fra ThermalTake er kraftig nok, men noen sier at den støyer. Det er bedre å betale litt mer for en stabil pc. Faktisk så er det dyrere å bytte ut NorthQen når kjøperen finner ut at den er for svak.

 

pizzafordi: Dette er ikke ment som kritikk, men det er en god idé å spørre om overklokking er aktuellt før du uttaler deg som om kjøper skal overklokke. Jeg har sett at du har gjort mye av dette i det siste. Men jeg forstår ikke hvorfor du anbefaler ei strømforsyning som er for svak til oppsettet i utgangspunktet, og med overklokking bruker pcen ennå mer strøm (som du bør vite). Jeg håper at dette ikke er støtende for deg.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

neida, slett ikke effikan, sikker på du mener samme psu, er en del forskjellige av dem, jeg leste den hadde 12+ railsx2 så jeg mente den var mer en bra nok, med tanke på amper, ellers har den mer en vanlig på både 3.3 og 5. når det gjelder oc, en vane. eller for å vise muligheter, selv om en ikke skal gjøre noe med systemet.

12+v1= 14 A

12+v2=15 A

=29amper ? til skjermkort

 

http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

 

målte det til 263 watt

inkl. viftene i kabinettet, tastatur/mus.

 

denne psu gir 400 watt , vet ikke om det er max 400 eller max 380 eller 420.

 

The total Watts is important but the Total Amperage Available on the +12V Rail(s) is the most important, followed by the +5V amperage and then the +3.3V amperage. Because of the increased power consumption of the new high-power video cards the recommended minimum for +12V is 26A, for SLI 35A.

 

full oc på kort og cpu 370 watt.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

SHG er ikke akkurat kjent for å yte god service.

 

Webshopguiden til hw.no

https://prisguiden.no/shop_list.php

 

De ender på 13. plass av alle de som har mer enn 10 tilbakemeldinger. Det er også sisteplass :p

 

Har personlig god erfaring med: komplett, mpx, netshop og vet om flere som sverger til psdata.

 

Jeg hadde heller betalt 500kr mer eller hva differansen blir og kjøpt fra en av de.*

 

Av hovedkort anbefaler jeg f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313205 som er et vifteløst nforce4 hk fra abit til 945kr.

 

Jeg hadde ikke giddet å brukt 1000kr på kabinett + 6-700 på psu, da hadde jeg heller lagt litt mindre penger i det og kjøpt meg en dual core prosessor.

 

*Etter å ha sett hva som blir sagt i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=565964&hl=

så skjønner du sikkert hva jeg mener...

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

alltid vært skeptisk til slike webshop-bærbar. er noe annet ved å kjøpe mainstream produkter.

 

ellers så tar ikke shg visa

 

en betaler 175kr for frakt oppkrav 125+50

mens

psdata/komplett

73 kr for det samme. med visa

å betale 100 mer enn vanlig?

hvorfor? ingen ide

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
en betaler 175kr for frakt oppkrav  125+50

mens

psdata/komplett

73 kr for det samme. med visa

å betale 100 mer enn vanlig?

hvorfor? ingen ide

5995268[/snapback]

 

angående det der med pris er jo at lageret er i utlandet, danmark så vidt jeg har forstått. derfor koster det litt mere. 50+ som d s tår. Resten av 50kr kan være at de ikke har så bra "deal" med posten. om tilbud elr no sånt. akkurat det bryr jeg meg ikke noe om. Frakta fra komplett kom på 250ca. så....

Lenke til kommentar
en betaler 175kr for frakt oppkrav  125+50

mens

psdata/komplett

73 kr for det samme. med visa

å betale 100 mer enn vanlig?

hvorfor? ingen ide

5995268[/snapback]

 

angående det der med pris er jo at lageret er i utlandet, danmark så vidt jeg har forstått. derfor koster det litt mere. 50+ som d s tår. Resten av 50kr kan være at de ikke har så bra "deal" med posten. om tilbud elr no sånt. akkurat det bryr jeg meg ikke noe om. Frakta fra komplett kom på 250ca. så....

5998251[/snapback]

 

sant, norgespakken under 20 kilo, og at det ikke tar for mye plass så skal en få det i utgangspunktet for 70-80 kr frakt.

 

ideen her var at hvis en skal bare kjøpe et produkt, selv om den er rimeligere her, så blir det rimeligere å kjøpe den dyrere samt rimeligere en annen plass.

En vinner det fort igjen hvis en handler litt mer en 1 produkt.

 

Har mer tro på et masseprodusert merkevare, acer, asus, etc. enn en webshop bærbar. Tester, kontroller, brukervennlighet, erfaring, istedenfor plugnplay bærbare.

En vet alldri. Ellers så er vel ideen å kjøpe en bærbar en kan lese review av på web, vite hva en betaler for.

Lenke til kommentar

Hmm, nå har shg.no kommet med et tilbud på grafikk kort og jeg vurderer å bytte siden det er billigere. Hva tror dere?

 

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=341249

 

har jeg bestillt

 

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=341295

 

vurderer jeg og bytte til.

 

sparer ca. 250kr, linkene til shg.no kan være en plage, så her kommer info

 

341295 På lager, levering 2-4 dager Inno3D GeForce 7900GT, 256MB, PCI-E 2.442,00

341249 Forventet på lager den 05-05-2006 XFX GeForce 7900GT, 256MB, PCI-E 2.702,00

 

Annen ting som er greit med det INNO3D kortet er at de har det inne på lager og jeg slipper å vente 5dager på det andre kortet :p

Lenke til kommentar
alle kortene er identiske og har samme gpu, kjøler, ellers er det ferdig oc, evt gpu som har kommet bedre ut i tester. vivo eller hdtv. bundle, spill.

 

shg. 175kr frakt oppkrav

80 kr komplett, psdata. visa

 

100-120kr

6024367[/snapback]

 

Hmm.. skjønte ikke den der jeg, først skriver du at kortene er identiske, så (utifra d jeg forstår) skriver du at gpu har kommet bedre ut i tester? er det på inno3d kortet da elr? xfx? :hmm:

Endret av Muggern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...