Frijazz Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Dette er ikke helt min sjanger, så derfor trenger jeg litt hjelp til anbefalinger av god norsk svartmetall. Gjerne band som skiller seg litt ut. Foreløpig har jeg Windir på listen. Alle forslag mottas med glede!
Venerable Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 (endret) Først: -Immortal Så forsetter vi listen: -Mayhem -Burzum -Darkthrone -Emperor -Satyricon -Enslaved -Gorgoroth -Carpathian Forest -Ulver Så starter vi enda en liste: -Gehenna -Ásmegin -Ragnarok -Taake -Thorns -Troll -Vreid -Tsjuder -Sykdom -Khold -Ildjarn -Hemnur -Kampfar -Helheim -Hades Almighty -Furze -Dødheimsgard -Disiplin -Covenant -Koldbrann -Isengard -Kvist -Morgul -Nattefrost -1349 -Einherjer -Old Man's Child -Aeternus (Eldre) -Arcturus (Eldre) -Borknagar (Eldre) -Dimmu Borgir (Eldre) Sånn ca. Endret 25. april 2006 av Scarface^
Frijazz Skrevet 25. april 2006 Forfatter Skrevet 25. april 2006 Takk for listen! Da har jeg masse å sjekke ut.
KimNK Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 (endret) Du bør begynne ved rota der det heile starta, så graver du deg framover. Mayhem: -De Mysteriis dom Sathanas -Deathcrush Burzum: -Burzum/Aske -Hvis Lyset Tar Oss -Filosofem Darkthrone: -A Blaze in the Northern Sky -Under A Funeral Moon -Transilvanian Hunger -Panzerfaust Emperor: -Wrath of the Tyrant -In the Nightside Eclipse Gorgoroth: -Antichrist -Pentagram -Under the Sign of Hell Satyricon: -Nemesis Divina Der har du essensen av TNBM, UGH!1 Endret 25. april 2006 av Satrucci_
NightKeeper Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Skaff deg også Dimmus to første; For All Tid og Stormblåst og Anthems-skiva til Emperor.
Venerable Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 ***Masse godsaker*** Og hvor er Immortal? Immortal: -Damned in Black -Sons of the Northern Darkness -Pure Holocaust
burnedmind Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Og hvor er Immortal? Jeg skjønner ikke hvorfor du skal være så hissig på Immortal. Sånn synthbrus høres bare billig ut. Det er i det hele tatt en uting i norsk Black Metal. Kvist er de eneste som har fått noe ut av instrumentet. (Jeg må innrømme at jeg liker Burzum, men det hadde jeg gjort uten synthen også.)
KimNK Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 (endret) ***Masse godsaker*** Og hvor er Immortal? 5987436[/snapback] Holocaust-Metal Men jaok. =P Endret 25. april 2006 av Satrucci_
TLZ Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 (endret) Ikke glem Keep of Kelassin. ^^ Ny Dimmu Borgir kan være et greit band for å "gå over til black metal", da de er mer radiovennlige enn andre. Men de er samtidig drittkjedelige i lengden og strengt tatt ikke black metall. Endret 25. april 2006 av TLZ
KimNK Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Keep of Kalessin? 5987685[/snapback] Omgnei. Han spør etter blackmetal, nabz. =( Learnplz =(((( Og TLZ: KALESSIN
Venerable Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Og hvor er Immortal? Jeg skjønner ikke hvorfor du skal være så hissig på Immortal. Sånn synthbrus høres bare billig ut. Det er i det hele tatt en uting i norsk Black Metal. Kvist er de eneste som har fått noe ut av instrumentet. (Jeg må innrømme at jeg liker Burzum, men det hadde jeg gjort uten synthen også.) Kan ikke engang høre at det er synth i Immortal. Så lenge det ikke er helt overboard og gjort med stil, har jeg ingenting imot det. Synth kan gi en svært mektig og episk stemning, som ofte passer svært bra med black metal. Til og med Troll er ganske tøft, selv om de egentlig er over grensen. Og hvor er Immortal? Holocaust-Metal Men jaok. =P Grrrrrr
F.Mackey Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 (endret) Ulver - Nattens Madrigal Taake - Dødskvad Burzum - Hvis Lyset Tar Oss Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas Kampfar - Mellom Skogledde Åser Enslaved - Below The Lights Immortal - Pure Holocaust Satyricon - Nemesis Divina Darkthrone - Panzerfaust Dødheimsgard - Kronet Til Konge Har du dette, så har du kremen av norsk svartmetall, Er selvfølgelig flere album av hvert band som er gode, men dette er de beste bandene, med det beste albumet hver etter min mening. Hill meg tøser, HILL MEG! Litt av det folke/viking inspirerte hadde også gjort seg: Storm - Nordavind Windir - Arntor Ulvhedin - Pagan Manifest Isengard - Høstmørke Bak De Syv Fjell - Bak De Syv Fjell Endret 25. april 2006 av Eyvindr
burnedmind Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Uansett: Jeg vil tro at trådstarter vil like Dødheimsgard - 666 International og Ved Buens Ende - Written in Waters veldig godt, iom. at disse prosjektene er inspirert av jazz. Se etter disse albumene på Soulseek, evt søk på Limewire hvis du ikke finner noe. (Dodheimsgard)
Deadringer Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Ikke sort metal men mulig at trådstarter kan like The Kovenant? I så fall anbefaler jeg Animatronic. Ellers så er Old mans Child min favoritt når det kommer til sort metal. Anbefaler alle skivene, bortsett fra det første :/, og spesielt The Pagan Prosperity
F.Mackey Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 (endret) Forstår ikke hvordan du kan mene at Old Mans Child er favoritten Jaja... Endret 25. april 2006 av Eyvindr
Acrid Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 (endret) Ikke svartmetall, men det kan hende Bethlehem faller i smak? I så fall anbefaler jeg Dictius Te Necare. Endret 25. april 2006 av Glint
KimNK Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Ikke svartmetall, men mulig at trådstarter kan like Andungen Kvakk-Kvakk? I så fall anbefaler jeg Kvakk-Kvakk-Kvakk-Mjau-Mjau. ONTOPIC PPL.
Acrid Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Trådstarter bør bemerke seg navnet "Secht". Plata kommer 6. juni.
Deadringer Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 (endret) Vel, the kovenant har mye til felles med black metal. det har ikke kvak kvak. greit at låta er ond som satan, men det er da grenser edit: Eyvindr: folk er forsjellige Endret 25. april 2006 av -Nyhus-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå