Gå til innhold

TES: hva er FPS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halo. har skjønt det nå :thumbup:

må dette innlegget bli bumpa som et dårlig minne :thumbdown:

la det forsvinne :cool:

jeg er flau :blush:

Skrevet
Frames Per Second = hvor mange bilder som vises i sekundet. bør være mer enn 60.

5985713[/snapback]

Mer enn 60? For de aller, aller fleste er 30 holdbart. Oblivion dropper ned i litt under 20 noen ganger hos meg, jeg overlever likevel. Jeg er nødt til å ha HDR på... :dribble:

Men for andre spill som ikke er like state-of-the-art er 30 et minimum.

Skrevet
misp: jeg har ikke på hdr(pga dårlig dataog null støtte fordet)

og er jeg heldig så har jeg maks 61 fps

5988002[/snapback]

Slår jeg av HDR, får jeg kanskje +5-10 FPS. Ikke mer.

Skrevet
Frames Per Second = hvor mange bilder som vises i sekundet. bør være mer enn 60.

5985713[/snapback]

Hvorfor? etter det eg har hørt greier ikkje øyet til mennesket å oppfatte mer enn 30 bilder i sekundet, så 60 burde vel då være unødvendig?

Men det står i spill eks. CS at du har 90 FPS. bullshit. datamaskinen har sikkert en annen måte å regne på men men.

Skrevet

Er noe med at sånn du ser så går bildene på en måte mer inni hverandre, samme med film. På spill derimot er alle bildene helt sylskarpe, slik at du merker om det er 30 eller 60 fps. :)

Skrevet
Er noe med at sånn du ser så går bildene på en måte mer inni hverandre, samme med film. På spill derimot er alle bildene helt sylskarpe, slik at du merker om det er 30 eller 60 fps. :)

5988092[/snapback]

Mennesker ser ikke i frames på den måten.

Vi kan fint oppfatte 100fps eller mer på en dataskjerm.

Mytene om at øyet ikke kan oppfatte mer enn 30 er bare tull.

Skrevet

Stemmer det, hvordan øyet oppfatter det er en helt annen historie enn hva som faktisk vises på skjermen. Jo, 90 FPS går an. I noen spillmenyer har jeg over 400 FPS. Såklart - skjermen min går på 75 Hz, så den klarer jo sånn sett ikke mer enn 75 FPS, men skjermkortet pøser ut 400 bilder i sekundet (correct me if I'm wrong).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...