Gå til innhold

Økonom vs. ingeniør


Ksungam

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt om jeg skulle putte den her, eller på "Andre jobber" da jeg kommer til å spørre om ting både om jobben, og om utdannelsen. :hmm:

Jeg går nå allmenn i 1 klasse, og har en stund tenkt meg å bli sivil økonom. Men nå i det siste har jeg hørt veldig mye om at ingeniører er blitt så ettertraktet, og dette er noe du burde satse på nå. Jeg har hørt det av veildere på skolen, og av andre.

Jeg regner meg som en flink elev på skolen, hvor jeg er god i alle fag, med unntak av naturfag, hvor jeg er kun middels god. Håper på en 4 i karakter til sommeren, men frykter 3eren.

I matte og økonomi har jeg 5ere, som jeg med mere jobbing sikkert ville fått opp på 6ere. Så det jeg lurer på er hvor vanskelig utdannelsen for ingeniør er, både nå i vk1 og vk2 (hvor jeg må velge fysikk og kjemi, pluss matte mx) og videre i utdannelsen.

Er dette noe å satse på for meg, eller vil det bli for vanskelig? I verste fall kan jeg gå med på litt privatundervisning i ferien, men det må bli lite tongue.gif

Et annet spørsmål jeg har, er om jobbene. Hvor stor sjangse er det for en sivil økonom å få jobb nå? Og hvor mye vil jeg tjene i hver av disse jobbene?

 

Takker for alle svar smile.gif

hej,

jeg leste ditt innlegg og plutselig så jeg at dette ble skrevet i 2006. jeg ligger akkurat i din situasjon og lurer akkurat på det samme :p

så her kommer spørsmålet mitt: hva valgte du? hvordan gikk det etter seks år? er du fornøyd eller ikke? håper at du fortsatt bruker denne brukeren :)))

 

Dersom du lurer på noe, så kan du søke svar på utdanning.no. Der er det bl.a. lagt ut intervju av sivilingeniører og siviløkonomer. Håper dette hjelper :)

 

Mvh

ENY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...