Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Har noen andre testet DENNE patchen fra windows som vissnok kan gi bedre ytelse på systemer med flere prossessorer.

Leste på et annet forum at flere brukere med m1710 fikk bedre ytelse etter patchen.

Selv fikk jeg absolutt ingen forskjell i hverken 3dmark06 eller ytelse, etter jeg installerte patchen. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å finne en laptop med samme specs som Dell XPS m1710 uten hell, så da ender jeg nok opp med den samme som dere.

 

Grunnen til min motvilje er rett og slett at pcn også skal brukes i jobbsammenheng, og da er jeg ikke veldig keen på å ta med noe som ligner en fusjon av et horehus og et juletre.

 

Derfor kommer jeg til å kjøpe et quicksnap cover som egentlig hører til inspiron-serien.

Den ser slik ut:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

y5103.JPG

Men jeg lurer på om det er noen som bor i Oslo og er den stolte eier av en XPS m1710 som melder seg frivillig til å motta et quicksnap-cover, montere den på laptopen sin og ta bilde av det?

Edit: når det er gjort, ønsker jeg selvfølgelig coveret tilbake, med mindre jeg ikke kjøper m1710 likevel. Da blir den i såfall værende i dine hender.

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å finne en laptop med samme specs som Dell XPS m1710 uten hell, så da ender jeg nok opp med den samme som dere.

 

Grunnen til min motvilje er rett og slett at pcn også skal brukes i jobbsammenheng, og da er jeg ikke veldig keen på å ta med noe som ligner en fusjon av et horehus og et juletre.

 

Derfor kommer jeg til å kjøpe et quicksnap cover som egentlig hører til inspiron-serien.

Den ser slik ut:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
y5103.JPG

 

Men jeg lurer på om det er noen som bor i Oslo og er den stolte eier av en XPS m1710 som melder seg frivillig til å motta et quicksnap-cover, montere den på laptopen sin og ta bilde av det?

Edit: når det er gjort, ønsker jeg selvfølgelig coveret tilbake, med mindre jeg ikke kjøper m1710 likevel. Da blir den i såfall værende i dine hender.

7882770[/snapback]

 

Jeg kan gjerne teste dette for deg. Kan sende deg adresse osv på PM.

Lenke til kommentar

Tips:

Kan forresten nevne at Dell ikke kommer til å levere Vista før i mars. 6 mars for inspiron og antakelig noe senere for XPS trolig kun på engelsk. (Kilde: Dell Norge)

 

Forøvrig ryker ikke garantien om minne kjøpes og settes inn selv, så sant man ikke ødelegger noe selv da :innocent:

 

Sist jeg sjekket var det ca. halv pris på komplett i forhold til listepris hos dell.

 

Spørsmål:

Angry norwegian: Hva med inspiron 9400 eller rockdirect xctx-pro-t72?

Lenke til kommentar
Prøvde den patchen nevnt over her...

 

Ingen forskjell i 3DMark, men synest KANSKJE at programmer som firefox etc åpnes raskere...

 

Men ka skulle den patchen egentlig gjør? Leste den teksten, virket som om d skulle være noe med strømsparing og mer effektiv prosessor...?!

7885066[/snapback]

 

HER er litt info om patchen.

 

 

Thyrfing17, fikk du noen forbedring i 3dmark06?

Lenke til kommentar
tja, tok vell ikke mer enn 2 uker max før jeg fikk min.

7898709[/snapback]

Går det an å få 1x1024 mb på denne ? Ikke 2x512 mb ?

7898811[/snapback]

 

dell.no finner du ut dette.......

7898836[/snapback]

har faktisk letet, men fant ingenting :)

7898885[/snapback]

 

 

Da har jeg sett for deg og NEI 1X1024 er ikke et valgalternativ på denne maskinen.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med å finne riktige skjermkortdrivere til xps her?

 

Jeg prøvde å laste ned Go driverne, men fikk en melding om at driverne ikke fant et kompatibelt skjermkort. Jeg prøvde også de driverne som ikke er Go, det funket heller ikke.

 

Jeg har Geforce Go 7950 GTX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...