Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan helt sikkert bruke denne f.eks:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314983

7767672[/snapback]

 

Hmm, vet ikke. Hard disken til m1710 ser ganske spesial lagd ut til denne modellen. Spesielt siden bare kobles inn fra siden.

Eller passer de stort sett til alle?

 

Fant HDen hos dell usa. http://accessories.us.dell.com/sna/product...19&sku=341-3984

Men ser ikke ut til at dell.no har den.

7772375[/snapback]

 

Parts-people i USA har spesialisert seg på Dell, og har mange forskjellige deler til bla. XPS: http://www.parts-people.com/

Lenke til kommentar

oioioi... nå har jeg også vært like gal som dere og bestillt xps 1710, t7400, 1gb ram, 7200rpm, bluetooth og sekk.. kom på en månedslønn.. uff å uff.. men gleder meg som en unge til jula! men er det mye flaskehals på 5400rpm kontra 7200 rpm disk på xps`en? og har en av dere bilde av xps`en ved siden av en "vanlig" 15" laptop? lyst å se størrelse forskjell... ellers tips til en nybakt xps? noe som man bør kvitte seg med/innstallere? lest igjennom hele tråden her å blitt litt klokere..

Lenke til kommentar
oioioi... nå har jeg også vært like gal som dere og bestillt xps 1710, t7400, 1gb ram, 7200rpm, bluetooth og sekk.. kom på en månedslønn.. uff å uff.. men gleder meg som en unge til jula! men er det mye flaskehals på 5400rpm kontra 7200 rpm disk på xps`en? og har en av dere bilde av xps`en ved siden av en "vanlig" 15" laptop? lyst å se størrelse forskjell... ellers tips til en nybakt xps? noe som man bør kvitte seg med/innstallere? lest igjennom hele tråden her å blitt litt klokere..

7777324[/snapback]

Grattis.

Ett par tips:

Bytt ut medfølgende antivirus med Free AVG

Installér: Ad-Aware SE Personal Edition

Og bruk Firefox istedenfor Explorer.

 

Tror 2 GB Ram fremfor 1 gir større merkbar ytelselsforskjell enn raskere harddisk, litt avhengig av hva du skal bruke maskinen til, men ett sted må du jo sette grensen. For det koster å kjøre på med det beste på denne maskinen.

Endret av DrPhlux
Lenke til kommentar
oioioi... nå har jeg også vært like gal som dere og bestillt xps 1710, t7400, 1gb ram, 7200rpm, bluetooth og sekk.. kom på en månedslønn.. uff å uff.. men gleder meg som en unge til jula! men er det mye flaskehals på 5400rpm kontra 7200 rpm disk på xps`en? og har en av dere bilde av xps`en ved siden av en "vanlig" 15" laptop? lyst å se størrelse forskjell... ellers tips til en nybakt xps? noe som man bør kvitte seg med/innstallere? lest igjennom hele tråden her å blitt litt klokere..

7777324[/snapback]

 

Har lest litt om det, og det er hovedsakelig loade/save tider som blir forbedret med en 7200 rpm hd. In-game ytelse blir lite påvirket. Har en 5400 hd selv å den funker fint den, men skal kanskje oppgradere den one of these days. For se om jeg gidder da.

 

Søk litt på google bilder så finner du sikkert bilder av m1710 og en standard laptop sammen.

 

Det er masse du kan kvitte deg med når du får den. Dell har som uvane og legge inn masse bloatware som tar masse plass og kan også trekke ned ytelse. Det meste finner du i add/remove programs. Men noe må du slette selv.

Det beste er å gjøre en clean reinstall av xp.

 

Ellers må du bare huske å oppdatere bios/driverene hos dell.no.

Lenke til kommentar
Jeg prøver igjen.

Det må da være noen som har brukt mikrofonen på xps'en?

Innebygd?

Eller bare å koble i en mikrofon?

Det finnes ingen intern mikrofon på xps m1710.

Bruk vanlig mini-jack mic, usb-headset eller bluethoot.

7748257[/snapback]

 

 

Takk for svar!

Det er forsåvidt det jeg har gjort. Stappa en mini-jack inni, men det kommer ikke noe lyd inn i micen - håpløst!

Noen som vet hvordan jeg kan starte å feilsøke? Evnt har erfaringer med XPS servicen? Ringe dem/maile dem?

Lenke til kommentar

Hei, vurderer å kjøpe XPS m1710 i løpet av februar og lurer på følgende:

 

1. Hvordan bytter man minnebrikker i denne maskinen? Er det enkelt? (min maskin tar 3 minutter)

 

2. Faller garantien bort om man gjør det selv?

 

3. Hvilke parametre bør man passe på om man skal kjøpe minne f.eks. fra komplett og være sikker på at det passer i maskinen?

 

4. Kan en ny og bedre type minne (f.eks. DDR3) kjøpes og plugges inn senere?

 

5. Så et oppklarende spørsmål til minneguruer: :hmm:

 

Hva har minnehastigheten å si? Hvis jeg har 400 Mhz hastighet nå, og nytt minne har 667 Mhz. Betyr dette at det nye minnet er 66,75 % kjappere?

 

Det vil si at teoretisk sett kan du enten kjøpe 1024 mb 667 Mhz minne eller kjøpe 1707 mb 400 Mhz minne. Dette vil da gi like stor minnekapasitet i maskinen? (før sidevekslingsfilen brukes). Antakelsen jeg gjør er at det nye minnet gjør unna samme jobben raskere.

 

Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
fungerer quicksnap til xpsen da?, vill det da være mulig å kjøpe en svart deksel til xpsen som man får fra dell når man kjøper den?, eller den røde? det hadde vært kult, blir fort riper i det svarte dekselet som er orginalt.

7783466[/snapback]

Ja, jeg har bekreftet fra to kilder at quicksnap som egentlig er til Inspiron 17" også passer til Dell XPS m1710. Den ene kilden er parts-people.com og den andre kilden er Dell Norge.

Eneste ulempen jeg ser er at Inspiron-dekslet har en innfelling nederst for å gjøre plass til Inspiron-navneskiltet, noe som mangler motstykke på XPS'en. Dermed blir det en åpning nederst som jeg ikke aner hvordan vil se ut.

 

Man kan få et deksel som man kan ha egne bilder på. Gjelder og mot riper

7783653[/snapback]

Dette dekselet er beregnet på Dell XPS m1710, men skjuler ikke horelyktene, men dekker kun det svarte feltet.
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å finne bluetooth modulen etter reinstallering av winXP. (Dell Wireless 350 Bluetooth Internal Module)

 

Nå har jeg prøvd "alt" og må krype til korset og spørre dere om deres erfaringer. Regner med at det er noen som har foretatt clean install av windows her.

 

Har prøvd å innstallere siste driver (A17) fra dell sine sider, men får feilmelding "Finner ikke kompatibel bluetooth modul". Dersom jeg bruker driveren som fulgte med på Dell's utilities and driver disk, så fryser installeringen på 56% completion.

 

I bios vises bluetooth som installert og skrudd på, samt at det blå led lyset lyser i windows. Hva er galt?

 

Frustrert

 

edit: Jeg finner heller ikke noe bluetooth modul under enhetsbehandling i windows. Det skulle det vel ha gjort selv om ikke driveren var innstallert? eller?

Endret av bkvarsne
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...