Gå til innhold

2 og 3mz som privatist

Perra1

Anbefalte innlegg

Skrevet
man kan vel bare få maks 8 uansett om man i teorien får ti. tror de har satt en maks grense på 8 ekstrapoeng så det ikke skal bli for urettferdig for de som ikke tar realfag.

uansett blir det gaaanske urettferdig likevel

6057127[/snapback]

Riktig. Men blir jo fordypningspoeng også, og der er det vel max fire?

6057145[/snapback]

det er sant. men du tar godt i om du har fire fordypningspoeng da. men selvsagt er det mulig for de som ikke tar realfag å få det. man burde fått ekstrapoeng for fremmedspråkfordypning spør du meg.

tok 2mx selv, og jeg blei ganske irritert når jeg fikk vite at man får et poeng ekstra om man tar 2 og 3mz, pluss at da får man fordypningspoeng i tillegg. trynet til rådgivern når hun skjønte det var ganske morsomt må jeg si. ordninga er bra, men lite gjennomtenkt rundt 2mx/3mz greiene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare to fag over tre år? Et er obligatorisk og belønnes ikke med fordypningspoeng, men i alle tilfeller er vel dette norsk?

Skrevet
Er det ikke bare to fag over tre år? Et er obligatorisk og belønnes ikke med fordypningspoeng, men i alle tilfeller er vel dette norsk?

6060369[/snapback]

norsk teller jo ikke som studieretningsfag...

Skrevet (endret)

Fordypningspoeng gis kun til studierettningsfag over 2 år.

Norsk side- og hovedmål er obligatorisk og går dermed ikke under som studierettningsfag. Studierettningsfagene er de valgfrie fagene du velger i tillegg til de obligatoriske fagene du skal ha på hvert enkelt trinn. Det er ikke studierettningsfag på grunnkurs (GK).

Endret av skag1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...