Gå til innhold

2 og 3mz som privatist


Perra1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Såvidt jeg vet er MX vanskeligere enn MZ, med andre ord hvis du har MX fra før så har du egentlig "lært" MZ også fordi den er liksom inni MX.

 

Rotete forklaring men men :p

5981005[/snapback]

 

 

Det er sant, men de pøser jo ut masse realfagspoeng på mz også, derfor vil jeg ha den og(hvis det går).

Lenke til kommentar

Har du 2mx og/eller 3mx og ønsker å ta 2+3mz må du fjerne mx karakterene fra vitnemålet. Samtidig får du et sekundert vitnemål og ikke et primærvitnemål. Du vil ikke få flere poeng.

 

For å få maks poeng burde du ta 2+3Bi, 2+3Kj, 2+3Fy og 2MX/MZ+3MX/MZ.

Da vil du få 10 poeng, og mer kan du ikke få.

Lenke til kommentar
Dæven. Gjelder dette for meg som allerede har f.eks. 3MX (eksamen for et år siden)? Hvor står det om disse nye poengene?

6036881[/snapback]

Det gjelder for deg også, gjaldt vel fra årets opptak. Jeg vet ikke hvor du finner noe om det, samordnet opptak? Jeg er ihvertfall helt sikker på at det er blitt slik, og har valgt mine fag utifra dette, dog går jeg på private skoler og går opp i en del fag som privatist. Dette gjør det naturligvis langt mer attraktivt for meg å ta 2+3MZ istedet for bare 2MX.

Lenke til kommentar
man kan vel bare få maks 8 uansett om man i teorien får ti. tror de har satt en maks grense på 8 ekstrapoeng så det ikke skal bli for urettferdig for de som ikke tar realfag.

uansett blir det gaaanske urettferdig likevel

6057127[/snapback]

Riktig. Men blir jo fordypningspoeng også, og der er det vel max fire?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...