Gå til innhold

Artifacts i x1900xt


S1rre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
prøv og klokk ned kortet med atitool.

 

link her er ikke sikkert du må mere en 20 mhz ned før det ordner seg. hvis det er det som er feilen vel og merke

6006706[/snapback]

 

 

hmm.. Det er en ting jeg faktisk ikke har teste,. Will try ;).. Takk... Men kan også melde at det har blitt verre.. Har blitt slags streker å nå :mad:

 

EDIT: Hva bør jeg klokke ned`? Core eller memory?

EDIT2: Jeg prøvde å klokke ned. Får bare svart skjerm. SÅ mister den signalet.. Og jeg prøvde å klokke ned det laveste(0.50 ellerno) Gikk ikke.. :S

Endret av S1rre
Lenke til kommentar
du har feil programm :yes:  last ned det jeg linka til. det du har støtter ikke 1900XT

 

 

men minus knappene ja, mulig du må trykke på begge eller bare en

6009063[/snapback]

 

 

Oh :O.. Sorry ass...*føle seg dum :thumbdown: *.. Men takk ;).. Skal teste nå :)

Lenke til kommentar

med powerstrip, så er dette ganske lett.

da har man et sett instilligner for 3D, og et annet sett instillinger for 2D.

 

installer det igjen, og på det ikonet som kommer nede til høyre der, så høyreklikker du, og velger performance.

da er du inne på overklokkings/underklokkings instillingene :)

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget noe.

 

Jeg satt core ned til 480, og minnet ned til 580. Jeg startet et spill (Hitman) Og det var fortsatt artifacts. Så alt-tab jeg. Og da hadde klokken forrandret seg. Core var nede på 350, og minnet helt oppe på 750. WTF? Er det dette som forårsaker probleme kanskje? Uanz hva jeg gjør så stiller klokken seg om :S..

Lenke til kommentar
atitool fikser ikke helt den skiftinga mellom 2D og 3D klokk som kortet styrer selv. derfor har den profiler, og de må du lage selv. alltså en til idle og en til spil. de må loades

6009528[/snapback]

 

 

Ja, men det funker ikke.. Jeg har en profil til "3d" Men den setter fortsatt klokke stillingene helt anderledes enn det de egentlig skal være..

Lenke til kommentar

Der var artifactene bort :).. Skulle ikke til noe mer enn å klokke kortet ned! Ah, så deilig!! Tusen takk leifeinar for tipset ;)... Jeg fant en annen måte å fjerne skillinga mellom 2d å 3d klokkinga i en anna post.. Så takker for alle svar.. Men kjøper nok troligivs nytt kort til høsten uanz ;)... Ha fortsatt en god helg! :w00t:

Lenke til kommentar
Hei, jeg får lignende artifacts som den BF'screenen din viser ('spisse triangler'), på mitt kort (se sigg) når klokkefrekvensen er før høy i forhold til spenningen til GPU .

 

Denne type artifacts, har som trådstarter er inne på, ingen ting med varme å gjøre.

Jeg ville anta at enten er:

 

* GPU klokket for høyt, eller

* spenningen til GPU er for lav. (eller en kombinasjon av dette)

 

Klokken kan fort sjekkes med Atitool eller Rivatuner. For å kunne sjekke spenningen  må man desverre finne et 'read-point' for VGPU og måle spenningen under load med et multimeter. Spenningen bør ikke avvike med mer en 0,01V fra referanse-spenningen til ATI.

 

Dette kan også skyldes din PSU - dersom denne leverer for lave spenninger på 3,3V & 5V railen. Men dette er mindre sannsynlig.

 

Uansett, er kortet klokket ihht spec, og det forsatt artifacter ville jeg vurdert en retur.

 

mvh r.-

5994858[/snapback]

 

 

 

dette er nok mannen du skal takke, men kan godt ta på meg litt av krediten jeg også :yes:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Hei, jeg får lignende artifacts som den BF'screenen din viser ('spisse triangler'), på mitt kort (se sigg) når klokkefrekvensen er før høy i forhold til spenningen til GPU .

 

Denne type artifacts, har som trådstarter er inne på, ingen ting med varme å gjøre.

Jeg ville anta at enten er:

 

* GPU klokket for høyt, eller

* spenningen til GPU er for lav. (eller en kombinasjon av dette)

 

Klokken kan fort sjekkes med Atitool eller Rivatuner. For å kunne sjekke spenningen  må man desverre finne et 'read-point' for VGPU og måle spenningen under load med et multimeter. Spenningen bør ikke avvike med mer en 0,01V fra referanse-spenningen til ATI.

 

Dette kan også skyldes din PSU - dersom denne leverer for lave spenninger på 3,3V & 5V railen. Men dette er mindre sannsynlig.

 

Uansett, er kortet klokket ihht spec, og det forsatt artifacter ville jeg vurdert en retur.

 

mvh r.-

5994858[/snapback]

 

 

 

dette er nok mannen du skal takke, men kan godt ta på meg litt av krediten jeg også :yes:

6009785[/snapback]

 

 

hehe, takk til dere begge ;)... Men selv så vurderer jeg retur, siden jeg måtte klokke det helt ned i 440mhz på core. og 540 på memory. Er litt små furten over det ^^ hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...