Gå til innhold

Hva slags jobb og lønn kan jeg forvente meg?


Anbefalte innlegg

Beklager at jeg ikke beskriver bedre i emnetittelen hva jeg mener, men det er sånn at det er begrensninger på emnetittelfeltet. Men her er spørsmålet da:

 

Har søkt meg inn på Høyskolen i Vestfold på Driftssystemer og IT-ledelse. Det er et bachelor studie. Hva slags jobber kan jeg da forvente å få når jeg er ferdig med de tre årene? Og ikke minst, hva slags lønn kan jeg forvente meg i starten dersom jeg kommer meg rett i arbeid innenfor det utdannede området?

Fra før av har jeg GK Elektro, VK1 Elektronikk, VK2 Serviceelektronikk og fullfører nå Allmennfaglig Påbygning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen ekspert, men en ting vet jeg.. Dette er Norge, så jeg vil tippe på at begynnerlønna di kommer til å ligge på 250k - 300k... Men det kommer selvsagt an på hvordan IT Norge er på den tiden. Tvilsomt at det er mer.. Vet at endel siv.ing. får rundt 270k - 350k i starten (Men det pleier å stige relativt fort. Man tar en slik jobb bare for å få eraring egentlig, så etterpå kommer det høyere lønninger).

Lenke til kommentar

Ja det høres riktig ut, vet om en som fikk 305K i startlønn med en bachelor i informatikk. De med master fikk rundt 20K mer.

 

Dette er startlønn og etter det er det innsatsen din som bestemmer. Med en bachelorgrad kan du lett forbikjøre en mastergrad student hvis du rett og slett er bedre, men det gjelder for begge.

 

Startlønn er ikke så viktig mener jeg.

 

EDIT: skriveleif

Endret av aleh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...