Gå til innhold

Lage noe som smeller litt


danielsn

Anbefalte innlegg

Hva kostet det da?

6043709[/snapback]

 

Var å kjøpte litt tørris idag, betalte 22 kr pr kg.

6043750[/snapback]

Hvor kjøpte du det? Det var sykt billigt! :ohmy:

6045645[/snapback]

 

Jeg kjøpte det http://www.tess.no/Firmaer/sandnes.htm, de har butikker over hele landet. Vis du skal kjøpe ta med deg en kjøleboks, er ikke noe vits å betale 68kr for beholderen som de har til tørris, som er en pappeske med isopor i som det står tørris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva kostet det da?

6043709[/snapback]

 

Var å kjøpte litt tørris idag, betalte 22 kr pr kg.

6043750[/snapback]

Hvor kjøpte du det? Det var sykt billigt! :ohmy:

6045645[/snapback]

 

Jeg kjøpte det http://www.tess.no/Firmaer/sandnes.htm, de har butikker over hele landet. Vis du skal kjøpe ta med deg en kjøleboks, er ikke noe vits å betale 68kr for beholderen som de har til tørris, som er en pappeske med isopor i som det står tørris på.

6054445[/snapback]

Se aga.no, de har butikker i hele landet som leverer tørris, tengte jeg skulle kjøpe på brandbu en eller anna dag :D

Lenke til kommentar

Alkalimetaller (fellesnavn på grunnstoffene i 1. hovedgruppe i periodesystemet: litium, natrium, kalium, rubidium, cesium og francium) reagerer voldsomt med vann. Noen har kanskje sett episoden av Brainiac hvor de bruker Rubidium og Cesium. Førstnevnte sprenger hull i et badekar med vann i. Cesium sprenger like godt hele badekaret i luften.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

vær veldig forsiktig med å lage kinaputter og mindre "bomber". lagde en god del slikt når jeg var yngre. det er fort gjort å lage noe som ble mye kraftigere enn du hadde tenkt.

all krutt er sensitivt og skal behandles med respekt. dette er både farlig og ulovelig. hvert år skjer det ulykker med folk som skal lage et skikkelig smell til nyttårsaften.

 

 

greit nok at dette er gøy,men fort gjort å miste fingre eller en hånd.

 

før brukte jeg mye pistolkrutt og flash som jeg fikk fra fyrverkeri som jeg lagde kinaputter og større kinaputter med. siden vi bare var guttunger på 13-14 år dengangen og ikke hadde peiliing på noe som helst så ble resultatene varierende. det gikk fra små puff til veldig kraftige smell og en grop på 2x2m med en dybde på 1,5m ned i stivfrosen jord. hadde den ladningen gått av mens vi forseglet den kunne vi blitt drept. da skjønte oss unggutta hvor farlig dette var. plutselig fikk vi en dynamitt ut av noe som bare var planlagt som en litt større kinaputt.

 

det beste er å holde seg til kommersielt fyrverkeri som selges ved juletider. disse er laget for at det skal være minst mulig risiko for ulykke,men unntak av uvettig bruk selvsagt.

Lenke til kommentar

Finn deg ei 1.5L flaske, av hard plast, altså ei vanlig brusflaske, ta en liten dæsj pulverplubo i flasken, så fyller du halve flasken med lunket vann, skynt deg å skru korka hardt igjen, kast så flaska så langt unna deg selv som mulig, pass også på at det ikke er folk rundt deg.

 

Kan love deg at det smeller godt.

 

Edit: Rist også gjerne flaska kraftig før du hiver den i fra deg.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

1,5l brusflaske med vann og tørris. også kalt dry-ice-bomb eller worksbomb.

 

men pass fingrene dine;)

 

Finn deg ei 1.5L flaske, av hard plast, altså ei vanlig brusflaske, ta en liten dæsj pulverplubo i flasken, så fyller du halve flasken med lunket vann, skynt deg å skru korka hardt igjen, kast så flaska så langt unna deg selv som mulig, pass også på at det ikke er folk rundt deg.

 

Kan love deg at det smeller godt.

 

Edit: Rist også gjerne flaska kraftig før du hiver den i fra deg.

men ikke rist for lenge...........heHeHeHe........da får du en ubehagelig overraskelse;p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-160666
Ta plumbo opp i en flaske, fyll vann oppi å rist skikkelig. Jeg lover deg at det ikke er no flakse igjen :D:D ... pass på det kan smelle av deg handen. Det er utrolig kraftig! ! !

 

Digget den haha

Lenke til kommentar
Alkalimetaller (fellesnavn på grunnstoffene i 1. hovedgruppe i periodesystemet: litium, natrium, kalium, rubidium, cesium og francium) reagerer voldsomt med vann. Noen har kanskje sett episoden av Brainiac hvor de bruker Rubidium og Cesium. Førstnevnte sprenger hull i et badekar med vann i. Cesium sprenger like godt hele badekaret i luften.

Det er francium som er det kraftikste ikke sant? Er vell umulig å få tak i.

Lenke til kommentar
Alkalimetaller (fellesnavn på grunnstoffene i 1. hovedgruppe i periodesystemet: litium, natrium, kalium, rubidium, cesium og francium) reagerer voldsomt med vann. Noen har kanskje sett episoden av Brainiac hvor de bruker Rubidium og Cesium. Førstnevnte sprenger hull i et badekar med vann i. Cesium sprenger like godt hele badekaret i luften.

Det er francium som er det kraftikste ikke sant? Er vell umulig å få tak i.

la være å eksprimentere med noe så ustabilt og kraftig. mange av disse stoffene får du ikke tak i fordi det enten kreves en lisens/legitimasjon eller fordi det er så spesielt. får å få den type stoffer må du til apoteket eller kontakte en pyroteknisk virksomhet,men der skal man ikke se bortifra at det kreVes lisens av en eller annen sort.

Lenke til kommentar

TØRRISBOMBE

 

 

Ta en halvliters plastflaske (de med tjukkest plast er best, farrisflasker er ganske bra), ta tørris oppi så det fyller litt mer enn 1/3 også fyller du oppi vann til halvparten av flaska er fylt opp. skru så igjen korken, rist, og kast. Jo lengre du må vente på at det smeller, jo høyre blir smellet (høyere trykk i flaska). Gjør du det riktig lager det et sinnsykt smell! Lager ekko i fjellene her borte og en kompis som bor en halv mil unna sa han hørte det godt :D prøv!

Lenke til kommentar
Disclaimer: Oppskrift på Napalm publisert i vitenskapens navn, IKKE for bruk.

 

 

Napalm:

 

1. Finn en plastbeholder

2. Hell 2/3 med Zalo

3. Bland 1/3 bensin i mixturen

4. La stå i 2 dager

 

Zaloen blir en masse som lar seg påtennes, altså napalm!

 

 

Eller bare en kaffekopp 3/4 fylt med bensin og senk masse isopor nedi. Dette løses opp fort som faen og du vil trenge mye mere isopor enn du tror ;) Jeg prøvde dette ved å spre det utover en treplate på grusbakke, og legge denne platen med napalmen vendt opp. Tente på, og fikk ikke slukket det med hageslangen engang, jeg måtte slukke det ved å snu platen opp-ned og hindre lufttilførselen slik. Napalmen var seig som honning :wee:

 

Tenkte å bidra litt før denne tråden blir stengt pga bumping av gammel tråd

Lenke til kommentar
Ja, en ting til jeg husker ikke heilt..

Men sånne tynne kruttlapper... sånne som er ikke i røde runde plast bokser..

 

Ta 2 fyrstikker og legg en bit av ett strikk imellom(lunte)

Ta og brett krutlappene på midten, sånn at rundingene blir halve, ja...

Surr dette rundt fyrstikkene så stramt du kan...Teip deretter så lite å så lufttett som du kan, rundt heile dritten...Tenn på, å det kommer et bra smell, eller jeg mener å huske det var bra, gjorde dette når jeg var liiiten...

 

Den der liker jeg ikke, vi holdt på med det der, og jeg satt på en pinne og drev å bretta disse kruttlappene, så kommer en annen fyr og legger en ferdiglagd en(som er tent på), foran meg, og roper, kom deg vekk, jeg er selvfølgelig i min egen verden, men klarer å snu meg bort i siste sekund, BOM.

 

Fikk litt dritt i ansiktet. :cry:

ha ha ple læren sur er ikke den ryken gjiftig

jeg lagde inni en penn en gang, satt å kjeda meg i kristendoms timen! tok bare av hetta på enden og tok ut blekk røret inni og stappa nedi til det var fullt!

når jeg var ferdig tenkte jeg at, pytt må få litt æksjen her så jeg satte den mellom 2 pulter(vi satt i grupper a 4) og tente på! ikke mye igjen av pennen...

 

læreren ble en smule sur kan man si!

super2277

er ikke den ryken GIFTIG

Endret av super2277
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...