Gå til innhold

En totalt lydløs PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp deg f.eks en IBM NetVista.

 

Min arbeidsplass har mange slike, og de er praktisk talt lydløse (så godt som du kan få det).

Kjølevifta på min eksterne CD-brenner bråker mer enn IBM NetVista'en.

 

Den har 3 store vifter som går på lav hastighet og blåser luft gjennom kabinettet. Det er også gjort så smart at en slipper vifte på chipset og prosessor.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Bruk 80x80mm Papst 12db for modding av ordinær PSU.

Så spørs hvor my edu vil legge i stille PC og hvilken cpu du har; vannkjøling eller en stille cpu kjøler (silent viking hos Microplex ).

HD; seagate barracuda IV

 

Pass på å redusere muligheten for resonans, den skaper mye irretasjon. (Gummioppheng til HD)

Hvis noen vifter er over 12db ville jeg absolutt støydempet kabinettet i tillegg.

Lenke til kommentar

Kjøp også 5400 rpm harddisker.

Har nye wd 7200 rpm selv og de støyer no jævlig! Har 19 db papst vifter i kabinettet, samt gpukjøler og cpukjøler er koblet til en rheostat. Kan ikke høre viftene, men hardisken lager en sur lyd konstant. Prøvde meg en samsung 80gig 5400 rpm disk og problemet var løst....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-01 15:39, skrev Lifeform:

Jeg bruker PCen til lage musikk/høre musikk, Internet og mindre grafikk/webdesign.


Webdesignen er definitivt ikke noe problem.

Quote:


Hvordan er det med softsynther og utvalg av plugins og musikkprogrammer på mac? Og hvor får jeg i det hele tatt tak i brukte mac'er?


Har lest anmeldelse av et par softsynther, men driver ikke med slikt selv. Vet at Moby utelukkende benytter seg av Mac, så det burde i hvert fall eksistere en del musikkprogrammer! :smile:

 

http://www.bruktmac.bedre.no

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal du ha en lydløs pc, eller hvertfall en tilnærmet lydløs en, så kjøper du et kabinett der du kan sette på en "lydfelle" bakpå. Så kler du kabinettet inni med støydempet materiale. Kjøper et par novibes til harddisken(e), eller lager noe tilsvarende.

 

Har nå en XP1600 med en kabinettvifte, en Alpha-kjøler på cpu'en med vifte som går på 2500rpm, og temperaturen ligger på 45-55 grader ettersom romtemperatur, full eller ingen load på cpu. Jeg hører skjermen like bra som pc'en, og harddisken kan ikke høres.

 

Nå har ikke jeg gjort det selv, så jeg kjøpte et NoiseControl-kabinett ferdig lyddempet, en støydempet PSU og en "whisperbox" til å ha bakpå kabinettet. I tillegg kjøpte jeg en "Novibes" til hver av diskene mine.

 

Jeg er hvertfall fornøyd, men det spørs jo hvor mye man vil legge i det.

 

bertie

 

(dette er ingen fasit, men et tips hvertfall :smile: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...