Gå til innhold

Illuminati og frimurerne = konspirasjon?


Anbefalte innlegg

Frimurere er dønn kjedelige businessfolk som gjør ingenting spesiellt på møtene sine.

5959242[/snapback]

 

Stemmer. Kjenner til noen frimurere og det er personer som tjener penger og som for 100 år siden kanskje ville vært "store" i samfunnet rundt seg. Enkelt og greit. Det fungerer som en gutteklubb og det er ikke noe mystisk med det. Konspirasjonsteoriene som går om frimurerne er ihvertfall tull fordi en mer harmløs gjeng skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frimurerne eksisterer idag og, i store antall, men en del av dreres "religion" sier at de er forbudt fra å innrømme medlemskap til andre, derfor er de godt under radaren.

Det er ikke en religion på noen måte. Om det er forbudt å innrømme medlemskap eller ikke får så være; Jeg kjenner flere frimurere nettopp fordi de har fortalt det.

 

Ellers kort oppsummert er frimurere en religiøs gruppe som har sine røtter i jødedommen. De er ansvarlige for korrupsjon i de fleste vestlige land.

5959797[/snapback]

 

Du er en syk syk mann. Temaet i alle innleggene dine her på forumet er "jødene har skylda".

Lenke til kommentar
viss du skal fyre opp under konspirasjons teoriene dine og virkelig sette fart på tingene dine så vil jeg anbefale filmen Farhenheit 9/11.

 

Tror de fleste som stikker innom dette emnet har sett denne "filmen". Jeg er ikke fan av superkommærsje konspirasjonsdokumentarer.

 

Men hvis du likte Fahrenheit 9/11, se Loose Change her.

5971640[/snapback]

men viss man føler det rykker i konspirasjons foten etter å ha sett "The Illuminati" filmen så tilbyr jo "Fahrenheit 9/11" ekstremt mye valutta for pengene.. :tease:

 

Jeg har ikke sett Loose Change nei....

Det holder med nyhetene for meg ja.... så jeg får egentlig min daglige dose konspirasjon gjennom situasjonen i Irak (før, under og etter krigen, samt fortsettelsen).

Lenke til kommentar

Frimurerne er IKKE hemmelige i det hele tatt. Seremoniene er hemmelige, men ikke de som er der.

 

Anbefaler alle som liker konspirasjonsteorier å lese en bok som heter "Konspiranoia", et lite innblikk i konspirasjonsteorier.

 

Og tilbake til det om Fahrenheit 9/11, den er da lite konspiratorisk i forhold til andre teorier.

 

En annen morsom ting er at jo villere teoriene blir desto mer umulig blir det å motbevise dem.

Lenke til kommentar

Det stemmer, frimurere jeg har i familien er helt åpne om at de er med. Men de nekter å fortelle noe om hva som foregår. Sikkert for å opprettholdig en viss mystikk. Jeg tipper de sitter i fine lenestoler, patter på en sigar og prater om været.

 

Han ene har en høy grad i Norge, han sa at jeg ville hate han resten av livet hvis han avslørte alt sammen nå, hvis jeg blir med i Frimurerne selv engang senere.

 

Men det er jo ikke værre enn å kjøpe noen av bøkene om ordenen, flere er skrevet av folk fra innsiden.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Frimurerne eksisterer idag og, i store antall, men en del av dreres "religion" sier at de er forbudt fra å innrømme medlemskap til andre, derfor er de godt under radaren.

 

Ellers kort oppsummert er frimurere en religiøs gruppe som har sine røtter i jødedommen. De er ansvarlige for korrupsjon i de fleste vestlige land.

5959797[/snapback]

Jeg er utrolig nysgjerrig på hvor du (g5r) har kildene dine fra?

 

Mener å huske å ha lest at frimurerne opprinnelig var de som satt på "teknologien" (les: kunnskapen) om hvordan steiner i bro-buer skulle ligge for at de skulle ha den bære-evnen som bruer må ha. Rett og slett kunnskap om hvordan man fikk steinene til å ligge der de skal ligge. Mange eldgamle bruer er jo "tørr-murer" så det må en del byggingeniør-fagkunnskap til for å vite hvordan de skulle legges opp. Murerne var flinke til å holde på denne informasjonen innad i fagmiljøet. Dette gjorde at de tjente mye penger og fikk makt på tvers av landegrenser og religion. Enver konge/hertug osv (hersker) med respekt for seg selv måtte utvikle infrastruktur (og av det selvfølgelig bruer på sentrale steder), og det utnyttet selvfølgelig murerne.

Nøyaktig når og hvordan de begynte med ritualene osv og når de valgte å kalle seg frimurerne kan jeg ikke å huske å ha lest noe om, men man kan vel si at kunnskap er makt og makt er penger og dermed er ringen sluttet mtp at penger gir makt.

 

Bare se på de som har fag- eller mesterbrev som murer. Mye monetas der i gården. De tar seg godt betalt. :p

 

g5r: Det er godt å vite at feks George W. Bush som er 100% god, hvit og kristen ikke har noen svin på skogen som feks ansvarsfraskrivelse, fritak fra stridstjeneste under vietnamkrigen, tortur av krigsfanger på Guantanamo, krig på falskt etteretningsgrunnlag, valgfusk, krig i guds navn (På lag med Bondevik..), gutteklubb-møter for eget beste osv. Korrupsjon er vel kanskje det eneste han ennå ikke er blitt tiltalt for i klartekst av den delen av pressen som fortsatt tør å være i oposisjon i USA.

Generelt kan vi vel si at det er bra at de fleste kriger de siste to tusen årene i våre nærområder (Europa, Amerika, Lille-asia, Afrika) IKKE er startet i den kristne guds navn. Amen! (For de som ikke forstår så er jeg noe ironisk her på slutten..).

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar

de har nok ritualer, potetløp og sånt. kansje det var dem som fant opp "give me five". på den måten kunne du bevise med et håndtrykk uansett hva land du var i, at du var en ekte frimurer.

 

sataniske ritualer er noe annet, finnes klubb ritualer, sove i en kiste i 1 time som på film kansje.

 

kansje valgjerd er Illuminati, vet alldri hvem som er bak masken.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det blir mye tullete teorier fordi folk bare tror ting, ikke vet. Vedder på du blir spammet med PM's nå, jeg :) Har mange frimurere i familien sjøl. De er ikke onde mystikere, og kan heller ikke koke hjernen din med tankekraft (Det er det scientologene som gjør)

 

Og det er hvertfall ikke noe hemmelighold om hvem som er med og ikke. De går jo ofte med ringer med et symbol på.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Frimurerne eksisterer idag og, i store antall, men en del av dreres "religion" sier at de er forbudt fra å innrømme medlemskap til andre, derfor er de godt under radaren.

 

Ellers kort oppsummert er frimurere en religiøs gruppe som har sine røtter i jødedommen. De er ansvarlige for korrupsjon i de fleste vestlige land.

5959797[/snapback]

Pussig hvordan du på mystisk vis greier å vri alt ondt i verden over på jødedommen :hmm:

 

Fortsett med påstandene tine, hvis du fortsetter sånn, treffer du kanskje spikeren på hodet en dag...

Lenke til kommentar
Artig å lese alle fantasifulle teorier om frimurere...

Et greit sted å begynne for den nysgjerrige; www.frimurer.no

 

Hilsen en frimurer.

 

:D

6166243[/snapback]

Opprinnelsen til frimurerne som jeg oppga er noe jeg har lest (husker dessverre ikke nøyaktig kilde, men tror det var i en artikkel i Aftenposten) og er derfor ikke noen egen "teori" fra min side.

 

IMeyer: Er det jeg skriver helt feil?

Lenke til kommentar

Illuminati/The New World Order (les: De som murer på Solomons tempel) er såkalt "falske jøder" som sloss for andre jøders verdensmakt.

 

Utdrag fra Varg Vikernes' Vargsmål:

 

Det mest ekstreme rasesviket finner vi i frimurerlosjene. Frimurerene lar seg symbolsk drepe for senere å bli født på ny som "kunstige" jøder. Hvordan kan noen få slik selvforakt at de gjør noe slikt?

 

I 3.grads ritualet, "St. Johannesmestergraden", blir "broderen" lagt ned i en likkiste. Ordføreren slår ham i pannen med en klubbe og uttaler; Det er fullbragt . Deretter dyttes "broderen" overende og opp i kisten. Så bredes likklede over ham. Fire andre "brødre" bærer så kisten med den "døde broder" bort i et likkapell i salens annen ende til tonene av en sørgemarsj. Etter et timelangt opphold i kistene blir "brødrene" (i alt seks hver gang) oppvekket fra de "døde" én etter én på følgende måte;

 

Ordføreren løfter opp "broderens" høyre hånd og uttaler: Se,liket er allerede i forråtnelse. - Neglene løsner fra fingerspissene. Men med min og Kleopatras (egyptisk gudinne) hjelp skal jeg vekke ham til live igjen. "Broderen" blir så halt opp av kisten.

 

Ved opptagelsen i 4.-5. graden, som er slått sammen til en grad, må den søkende "broder" vandre gjennom en lang og bekmørk katakombe dypt under jorden. Denne katakomben, som kalles Akasiens vei, er oppfylt med skjeletter, dødningehoder og likkister. Her skal "broderen" etter å ha vandret forbi Hedrons bekk som renner ut fra "fjellsiden", finne Akasiekvisten. Med kvisten i hånden kommer han så opp i 4.-5. grad salen. Her møter han Kleopatra, taushetens gudinne. Her blir frimureren symbolsk omskåret ved at skjødekledet brått blir revet av ham. Det germanske mennesket dør nemlig i 3. graden, for så å fødes på ny i 4.-5. graden som en "kunstig" jøde!

 

Det finnes 16500 medlemmer av den "norske" frimurerorden, den største kreftbyll vårt land noensinne har hatt.

 

Det gir jo en kort forklaring vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...