Gå til innhold

Illuminati og frimurerne = konspirasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal det jo sies at det er mer rundt historien der enn både du og jeg vet. Ta ikke medias løgner for sannhet.

 

Jeg velger å tro på det at han handlet i nødverge når han fant ut at Øystein Aarseth skulle drepe han. Riktignok kanskje i overkant voldelig måte å gjøre det på, men valg av våpen og tidspunkt tilsier at det ikke var planlagt.

 

Spiller det virkelig noen rolle? Fokuser på inneholdet i det som blir sagt.

 

-Jan Fenris

Lenke til kommentar

I tråd med Hrafnirs innlegg kunne jeg like gjerne linket til Vigrid, Innsyn og KulturOrgan Skadinaujo. Men siden jeg ikke tror på dette resirkulerte oppgulpet, gjør jeg ikke det. Noe som gjør mer meg til en normal person.

 

Ser og så ut som om Hrafnir er fra Vigrid (i og med at han bruker deres motto i signaturen).

 

Get it?

Lenke til kommentar

Som nevnt i andre poster er jeg medlem av Bifrost (www.bifrost.no).

 

Jeg er både enig og uenig i mye av det Vigrid har å si, men jeg kan nok ikke regnes som noe medlem. Forresten, har dere for vane å diskutere folks trossamfunn så åpenlyst? Jeg pleier iallefall ikke å spørre om folks religion.

 

-Jan Fenris

Lenke til kommentar
Hehe, hvis dere vil ha flere slike historier så kommer jo snart Dan Brown med en ny bok om Frimurerne:

 

Brown is working on a new novel, called The Solomon Key, which will reportedly take place in Washington D.C., and feature the secret society of the Freemasons. Exact release date has not been announced, but the most common media speculation says late 2006 or sometime in 2007.

 

Link

 

:) sikker spennende, men sant? Nææ....

5964293[/snapback]

 

Dan Brown har også skrevet boken Engler Å Demoner som handler om Illuminati.

Ellers har jeg ikke noe peiling på dette. Mener Frimurene stammer fra ridder ordener som johanittene og tempelriddere :hmm: Er svært usikker på dette

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

frimureriet i norge følger noe som kalles "Det Svenske System", der man har 12 grader inkludert Stormesteren.

 

men man har også andre systemer. Andre utbredte høygradssystenmer er "Det skotske Systemet", "Grand Orient" og "Memfis og Mizraim-ritene".

noen systemer har opptil 91 grader. må jo bli et helvete å rykke opp i gradene. :D

og i nyere tid har frimurerne vær knyttet opp til kriminelle og rasistikse

organisasjoner, ref. fremveksten av KuKluxKlan i USA.

 

mange kjente personer har vært mistenkt og bevist tilknyttning til frimurerne.

nåværende NRK-sjef, Johan Gordor Bernander, ble jo kritisert for å ha nær tilknyttnig til frimurerne!

 

når det gjeller illuminati, så har de eksistert. noen mener at de fortsatt gjør det.

de infiltrerte frimurerne som senrere (ikke bevist) fikk "det alt seende øye" inn på dollar seddelen.

illuminati er bare dokumentert å ha eksistert i 9 år. til da hadde di over 2000 medlemer.

 

og de hadde sin inflytelse de og.

 

men det er bare en teori at de fortsatt eksiterer og at de infiltrerte frimureriet.

men det er litt kult å tenke på=) hvis de fantes.

 

det va en franskmann en gang, som jeg ikke husker hva het, som skrev opp masse kjente navn på et gammelt papyrus ark. og sa hans bestefar hadde det. men d ble avsørt da forskere sjekket blekke han hadde skrevet me. trist!

Lenke til kommentar
Fikk somla meg til å se "The Illuminati" filmen igår og det var en liten tanke vekker. Nå vet jeg ikke om allt de sier der stemmer men de påstår at Bush junior og senior og bestefar bush er medlem av en fraktion som heter Skull and Bones. Disse driver med "satanistisk" inspirerte og sexuelt bisare ritualer osv. og at bush tomy blair er blandt de høyeste gradene av frimurere. De mener også at alister crowly som var en satanist også var en frimurer av 33 grad som skal være blandt de høyeste. Problemet er bare at jeg ttrodde frimurerne var en kristen organisasjon ellerno.  :hmm:

 

Noen som har lest mer om dette og har litt peiling på slikt?

5959235[/snapback]

 

"Plantasjen" er en frimurer-bedrift.

 

Frimurere liker å bygge bedrifter som er støttet og finansiert av andre frimurere, slik at det ikke blir så mye renter, og slik at de kan presse andre ut av bransjen.

 

Slik jeg har forstått det.

 

Et slags mini-sosialistsamfunn inne i samfunnet...

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Det er tydeligvis mange som tror at frimurerne syr puter under hverandres armer, men det er kanskje litt greit å ha med seg at en av de mer sentrale lovene i frimurerordenen er at det IKKE er lov å gi andre frimurere fordeler. I tillegg så er det langt større åpenhet rundt det enn hva folk her tydeligvis tror - som IMeyer sier så har de en hjemmeside med masse informasjon, i tillegg til at både medlemslisten og regelverket deres er offentlig.

 

Seremoniene er hemmelige, men hvilken rolle spiller vel det?

Lenke til kommentar

Denne tråden er over tre år gammel og det er vanskelig å forsette en god diskusjon da mange av debattantene fra den gang ikke lenger er aktive på forumet ei heller i tråden. Om man har lyst å debattere dette, anbefales det og starte en ny tråd om tematikken, under forutsetning at dette gjøres på saklige og skikkelige premisser.

 

Tråden stenges.

 

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...