Gå til innhold

Hvor stor harddisk takler dette hovedkortet?


Anbefalte innlegg

Halla!

 

Jeg skulle fikse et par PC-er her, en på 333 mhz og en på 400 mhz (Intel Pentium 2) - og tilsvarende hovedkort. Så kjøpte jeg en 80 GB harddisk - men det viser seg at ingen av hovedkortene takler diskstørrelsen!

 

SÅ, da lurer jeg på: Har noen hatt lignende problem? - Vet noen ca. hvor store harddisker hovedkort av denne "størrelsen" takler? 20, 30, 40 GB?

 

(Må jo ha så stor HDD som mulig :wink: )

 

Takker (og bukker) for alle svar :smile: :grin: :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at BIOS-ene erså fryktelig oppdaterte at det gjør noe for å si det på den måten... :smile:

 

men jeg synes det kunne vært greit og vite hva de/den med "default" Bios ville ha taklet uansett....

 

Hvis en dag noe skulle gå galt med Litium-cella eller noe gjør at BIOS-en reset-es, orker ikke jeg å dra mange mil for å hjelpe vedkommende å oppdatere den :smile: hehe

Lenke til kommentar

Det blir for generelt:

 

- hvis hovedkortet kjører med maksimalt av det de er designet for av prosessor nå, så er mulighetene mindre enn om de har 'noe å gå på'.

 

eh, er det AGP-slot på dem, eller er skjermkortet PCI ?

 

Men når du likevel er inne i burkene, så skriv ned det som er utpreget på kortet, ( most likely a modelname ), gjerne plassert ute på kanten... eller mellom noen sloter - i allefall er det en etikett på utsiden av ytterste ISA-slot...og den er ikke god å se uten å ta ut hovedkortet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-01 08:30, skrev Robkvi:

Quote:


Den 2002-10-01 03:43, skrev The.Arisen.One:

Any1? :sad:


Ikke engang moderatorene?
:grin:

Det tror jeg ikke noe på :wink:


 

Det var jo mitt på natten, bare nerder som er våken og sitter foran datamaskinen da.. Oi, ops, ikke føl deg truffet :smile:

 

Hehe. Sant det, ikke rart han ikke fikk svar så fort. :smile:

Lenke til kommentar

Grensen på så gamle bioser er som regel 32GB. (Eldre PC'er enn PII er som regel begrenset til 8,4GB)

 

Du får oppdatere biosen til den som takler 75. Da fungerer sikkert 80 også bra. (faktisk opp til 137GB vil jeg tippe) Biosen slettes ikke om batteriet går tomt. Det er kun innstillingene som klokke, dato, CAS-instillinger, bootsekvens osv. som settes til default.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...