Gå til innhold

Reklamere på en defekt disk uten garanti


Borf

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en brukt "Hitachi 500GB Deskstar 7K500" disk, men fikk ikke med noe garanti på den. Har prøvd å kontakte selgeren, men får ikke mye hjelp av han...

Og nå ser det ut for at den ikke virker så bra lenger, maskina klikker når jeg har den i.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få byttet den slik at jeg får meg en ny som virker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt en brukt "Hitachi 500GB Deskstar 7K500" disk, men fikk ikke med noe garanti på den.  Har prøvd å kontakte selgeren, men får ikke mye hjelp av han...

Og nå ser det ut for at den ikke virker så bra lenger, maskina klikker når jeg har den i.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få byttet den slik at jeg får meg en ny som virker?

5956029[/snapback]

 

 

Såvidt jeg vet , gjelder garantien kun for den som kjøper en ting i hos forhandler,

garanti kan med andre ord ikke overdras til andre.

 

Skal du komme noen vei, selv om garantitiden er utløpt, vil du nok måtte ta det via den du kjøpte disken av !

 

 

_nifty_

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en brukt "Hitachi 500GB Deskstar 7K500" disk, men fikk ikke med noe garanti på den.  Har prøvd å kontakte selgeren, men får ikke mye hjelp av han...

Og nå ser det ut for at den ikke virker så bra lenger, maskina klikker når jeg har den i.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få byttet den slik at jeg får meg en ny som virker?

5956029[/snapback]

 

-Alder på den?

-Har du kontrollert den med hitachi sine verktøy?

-Er det fysiske skader på den?

Alt jeg prøver å si er at du har muligheter osv. bare at du kan ca antyde "hva er problemet" untatt at maskinen din klikker?

Er det feil på disken som kan tilskrives fabrikations feil , og disken er ikke gammel så jeg tror at du har gode sjanser hos Hitachi.

Lenke til kommentar

Hvis du har originalkvitteringen kan du kreve reklamasjon fra originalselger, såfremt harddisken er innenfor reklamasjonsfristen. Forbrukerkjøpsloven sier ingen ting om hvem som må ha kjøpt gjenstanden for at loven skal gjelde - bare hvilket tidsrom den må være kjøpt innenfor.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en brukt "Hitachi 500GB Deskstar 7K500" disk, men fikk ikke med noe garanti på den.  Har prøvd å kontakte selgeren, men får ikke mye hjelp av han...

Og nå ser det ut for at den ikke virker så bra lenger, maskina klikker når jeg har den i.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få byttet den slik at jeg får meg en ny som virker?

5956029[/snapback]

 

http://www.hitachigst.com/portal/site/en/?...b937c27aac4f0a0

Lenke til kommentar

Jeg vet at det var en litt stor risk å kjøpe den uten kvitering, men jeg håpet på at den ville overleve. Siden jeg kjøpte den for 1/2pris så slo jeg til.

 

Jeg har prøvd å kontakte han jeg kjøpte den av, men han sier at han ikke har kvitering for han hadde fått den i gave elns..

 

Jeg hadde disken fra slutten av Februar, og døde i slutten av Mars. Virker som han som hadde den før meg fikk den rundt årskifte eller noe.

Er ingen fysiske skader på den, disken funket helt fint noen uker, til at jeg merket at pcen klikket flere dager på rad, og jeg merket at det gikk ganske treigt å skrive/lese til disken. Og pcen funker helt fint da disken ikke er koblet til.

Jeg har ikke kjørt noe kontroll verktøy på den, får se om jeg får tid til å se på det i helgen.

 

Jeg skal prøve ut programmene som var på den siste linken, og se hva jeg kommer frem til. Og prøve å kontakte Hitachi.

 

Tusen takk for all hjelpen så langt :D

Endret av Borf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...