Gå til innhold

TES: Conjuration og illusion skill

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har spilt Oblivion i rundt 30 timer nå og har conjuration skill og illusion skill på 6.

Hvordan kan jeg få høyere skill på de to? Begge er minor.

Jeg har lett etter tråder ang. dette, men fant ingenting. Viss det er noen andre tråder om dette, (jeg fant ingen) blir jeg glad for en link visst ingen gidder å svare.

EDIT: Leif

Endret av Rikkely
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Illusion er utrolig lett å få opp. Kjøp starlight hos Edgars Discount Spells. Den er billig å kaste og du får utrolig raske levelups av det.

Conjuration kan du få opp ved å kaste billige "bound" spells. Kjøp deg bound dagger eller bound gauntlets eller lignende. Dersom du har tilgang til spellmaking i Arcane University hører jeg mange som anbefaler å lage en "bound on self, 1 sec" spell med noe billig.

Skrevet

Det jeg gjorde var å lage meg et low-cost spell (kun mulig hvis du har tilgang til Arcane University) og rett og slett sette noe tungt over kaste-knappen og bare la den gå sin gang. Spellet jeg lagde var Summon Skeleton for 2 secs, koster veldig lite å kaste og man går aldri tom for mana, iallfall ikke hvis man har en noenlunde høy willpower. Gikk opp fra ca. 40 til 100 på en times tid, kanskje litt mer.

Kan gjøre det samme med Illusion, lag et low-cost light spell f.eks.

Skrevet (endret)

Så spennende å la spillet spille seg selv. :|

Da jeg hadde 5-6 på Conjuration, kjøpte jeg noen "Bound" spells fra den Mages Guild-avdelingen der de selger Conjuration spells (husker ikke hvilken det er nå, desverre), og brukte dem mens jeg løp rundt i felten. Det gikk relativt raskt å få Conjuration til 25 så jeg kunne skaffe meg Summon Skeleton/Ghost/Zombie/Scamp.

For Illusion går det fint med enkle Light-spells.

Endret av Zealuu
Skrevet
Det jeg gjorde var å lage meg et low-cost spell (kun mulig hvis du har tilgang til Arcane University) og rett og slett sette noe tungt over kaste-knappen og bare la den gå sin gang. Spellet jeg lagde var Summon Skeleton for 2 secs, koster veldig lite å kaste og man går aldri tom for mana, iallfall ikke hvis man har en noenlunde høy willpower. Gikk opp fra ca. 40 til 100 på en times tid, kanskje litt mer.

5952925[/snapback]

Hvorfor la spillet spille seg selv i en time? Bruk konsollen, det har akkurat samme effekt, og er akkurat like gøy.

Skrevet

Ta min metode. ta på god mode:P legg en hammer på © og slappæ. Men hvis du ikke vil cheate så kjøp en spell som tar lite mana og gjør det samme.

Skrevet

5952925[/snapback]

Hvorfor la spillet spille seg selv i en time? Bruk konsollen, det har akkurat samme effekt, og er akkurat like gøy.

5956040[/snapback]

Men de fleste føler at det ikke er juks, selv om at det egentlig er det.

Skrevet

Så når jeg flyr rundt i skogen, prøver å forbedre skill i athletics, samtidig som jeg løper og kaster spells for å bli usynlig i det henseende å få bedre skill, så jukser jeg?? HAHAHAHA!

Skrevet
Så når jeg flyr rundt i skogen, prøver å forbedre skill i athletics, samtidig som jeg løper og kaster spells for å bli usynlig i det henseende å få bedre skill, så jukser jeg?? HAHAHAHA!

5956808[/snapback]

NEI! HAHAHAHA!
Skrevet

hehe, du ødela spøken min :p Jeg som faktisk satt her og humra.. Poenget er vel bare at det er jo ikke juks uansett.. Er jo ikke juks selv om jeg ser en annen vei mens jeg løper for å forbedre skill..

Skrevet (endret)

5956808[/snapback]

Du synes det stiller i samme klasse som å legge noe tungt på C-tasten og så gjøre noe annet i en time, mens spillet spiller seg selv?

Velvel.

Juks er det vel ikke, men rimelig poengløst er det, om man akter å spille spillet.

Endret av Zealuu
Skrevet

5956808[/snapback]

Du synes det stiller i samme klasse som å legge noe tungt på C-tasten og så gjøre noe annet i en time, mens spillet spiller seg selv?

Velvel.

5956963[/snapback]

Tja, hvorfor ikke? Enste han går glipp av verdifull spilletid. Når skillen er perfekt er vel spillet så og si over uansett.. :shrug:

Skrevet

5956808[/snapback]

Hvem har sagt det?

Skrevet (endret)
Tja, hvorfor ikke? Enste han går glipp av verdifull spilletid. Når skillen er perfekt er vel spillet så og si over uansett.. :shrug:

5956978[/snapback]

Tja, hensikten med spillet er jo å ... Bli underholdt? Om du lar en skill levle "automatisk" mens du gjør noe helt annet, kunne man jo like gjerne latt være å spille i det hele tatt. Dette gjelder forsåvidt om man "grinder" skills i Oblivion også, det er jo mye det samme, med den forskjellen at man fremdeles sitter foran skjermen.

Det jeg ville poengtere var at om en av en eller annen grunn må ha alle skills på 100 før spillet blir moro, kan man bruke konsollen for samme effekt - umiddelbart - som MiSP foreslo.

Endret av Zealuu
Skrevet

Hvis du i utgangspunktet ikke kan bruke en spell som kjøpes, får du heller ikke tilgang til å lage en svakere versjon. Dvs. at med 5 Conjuration vil du kunne kjøpe Summon Skeleton for 25 Seconds on Self, men du vil ikke kunne bruke den under Spellmaking, fordi du ikke behersker den.

Om det var det du mente.

Skrevet

En av Mages Guild-branchene, jeg husker ikke i hvilken by, men det er altså den som spesialiserer seg på Conjuration. En av dem som selger spells der selger et utvalg av Conjure Bound x-spells, der X er Gloves, Helm, Dagger, Boots, etc. Noen av disse fungerer selv med 5 i skill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...