Gå til innhold

Legge inn ubuntu oppå suse?


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å legge inn ubuntu istede for suse. Pga problemer med nettet osv i suse.

 

Men så tenkte jeg at jeg kunne boote ubuntu cd'en også formatere partisjonen og legge inn ubuntu derfra. Men når det står at den skal loade kernel eller hva det står, så kommer den seg ikke videre, venta lenge, men det stopper opp.

SÅ jeg tenkte kanskje jeg burde slette partisjonen her først, også boote?

 

Men så er det også slik at hvis man sletter partisjonen, og starter pc'en på nytt, så kommer jeg jo ikke inn hvis jeg ikke får lagt inn et nytt linux system(fordi jeg har ikke windows cd'en)

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tar bare å booter fra Ubuntu cd`en, så sletter du partisjonene dine og lager nye. Dette mener jeg at Ubuntu skal klare seg. Så når det er gjort er det bare å tut å kjør. Har du mye viktig på f. eks /home partisjonen din da? Du kan jo selvfølgelig spare /home partisjonen om du vil. Du trenger tross alt bare 3 partisjoner til Linux.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

ja det hjalp det :) takker..

 

Men det kom opp en error på slutten, jeg fikk ikke instalert alle package(stod det var noe feil med cd'en eller noe sånt...).. så når jeg skulle gå inn i ubuntu, kom dette opp:

 

Installing packages

 

0%

 

også kom jeg ikke vidre, men når jeg kjørte det i gjennopprettsele , så kom dette:

 

[4294728.713000] hdb: packet comand error: status = 0x51

ide: failed opcode was: inknown

cdrom: open failed

 

jeg skjønner lite nå, noen hjelpe meg? Kanskje lage en ny cd og boote?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...