Gå til innhold

"bygge sitt eget fly", hva trengs?


Breivik.

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Hva trengs om man skal bygge sitt eget fly hjemme? Tenker da på en gjenstand som en person kan sitte på, og som letter opp i lufta om en drar den fort etter en båt eller liknende. M.a.o noe seilflylignende.

 

Om noen har noen linker til sider, konstruktive kommentarer, tas de i mot med stor takk.

 

Mvh Jan Erik

 

(jaja, vet det høres helt sprengt ut, men noe må en finne på når sommeren nærmer seg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et sted å begynne.

 

Et annet.

 

Og en til.

 

Har du tid, er dette seff en tidig ting å drive med i sommer.

Men husk du må jo ta flysertifikat, selv om det er liten sjangse for at noen sjekker om du har det på den minste prøveturen.

 

Får vel også fattig noe som hva en kombinasjon av en hangglaider og en gummibåt, mulig du ikke trenger pilot sertifikat for den.

Men vet ikke hvem som har produsert dette, så det i et blad en gang.

 

Detter er populært, bare ikke i Norge.

Søk litt rundt på nettet, join noen Engelske forum.

 

Har du peng, materialer og tid. Er du godt på vei. :w00t:

Lenke til kommentar
lag work-loG!

 

lykke til ;)

5948453[/snapback]

 

Hehe, må først drive litt research, for å så om det i det hele tatt er mulig for en med ikke så alt for mye penger. Så må jeg overtale noen venner til å være med på prosjektet :)

 

Men takk for linkene "chills", skal se gjennom dem nå.

Lenke til kommentar

Med den bruken du skisserer finn noe lett. Vingen må produsere løft nok til å bære person pluss egenvekt.

 

Tenk på kontroll. For å ta av trengs en viss hastighet. Massen til det du tenker på kan fort kommer opp i et par hundre kilo. 200 kilo i 50 km/t er endel energi og kan potensielt skade noen/noe.

 

Med noe erfaring fra flyging, så er det relativt lett å fly - det er landingen som er vanskelig. Vil IKKE anbefale noe som går fort for en som aldri har prøvd noe mer avansert enn flysimulatorer. Finnes ingen resetknapp i virkligheten :)

 

Og om du har en seilflyklubb i næreten ta en tur til dem! De har normalt introturer, og det er en ganske billig hobby. Kanskje greiere om du vil fly? (Seilflyging er sterkt å anbefale :) )

Lenke til kommentar
om du klarer det skal jeg også PRØVE å lage ett ;)

hvamed ett "russe fly"istedetfor buss :p

 

pimpe en 747 og fly over de som bestemt at det ikke var lov med høytalere mensmankjørte eller noe sånt

(jeg blir ikke russ på lenge)

5948590[/snapback]

Tror en luftballong er mye bedre. Bare sveve sakte over bakken med høyttalerne på maks.

 

Til trådstarter:

Lykke til. Jeg tror en hangglider-lignende konstruksjon som du drar etter båt kan fungere.

Lenke til kommentar
om du klarer det skal jeg også PRØVE å lage ett ;)

hvamed ett "russe fly"istedetfor buss :p

 

pimpe en 747 og fly over de som bestemt at det ikke var lov med høytalere mensmankjørte eller noe sånt

(jeg blir ikke russ på lenge)

5948590[/snapback]

Tror en luftballong er mye bedre. Bare sveve sakte over bakken med høyttalerne på maks.

 

Til trådstarter:

Lykke til. Jeg tror en hangglider-lignende konstruksjon som du drar etter båt kan fungere.

5952382[/snapback]

 

 

tenkte på støy fra motorene jeg ;)

Lenke til kommentar
Jeg elsker lufta, jeg har også tenkt _mye_ på å bygge et fly. Driver og leser på hvordan ting fungerer (hvordan vingene må være, stil på flyet, lufttrykk, osv osv).

 

Ganske intressant :)

5956476[/snapback]

 

Om du leser om det på nettet, hadde du orket å gitt meg noen linker da? :)

Lenke til kommentar

Jeg har alltid drømt om en ultralett slik som denne fra Polaris Motor.

Ser for meg å fly rundt og lande på avsidesliggende strender og slappe av.

 

F.I.B.

 

Den burde jo være blandt de billigste alternativene også.

 

Da mener jeg varianten med gummibåt som understell.

 

Noen av disse kan faktisk holde seg flyvende i hastigheter helt

ned i usle 40 km/t.

 

Edit: la til tekst.

Endret av Vt-iversen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...