Smooth Ceiling Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 (endret) Nå er altså den andre av utvidelsene til Oblivion klart for kjøp og nedlasting fra webshopen, for $1.89. Bethesda download store. Jeg har nettopp kjøpt den, og laster ned nå. Hastigheten er elendig (rundt 12 KB/sec), og den er over 17 MB i filstørrelse, så ikke gjør det om du ikke er villig til å potensielt miste de $1.89 (det er en 2 dagers frist på å laste det ned etter kjøp av disse). Downloaden min har blitt avbrutt en gang så langt (bruker Firefox download manageren), og jeg måtte ta den opp på nytt. Edit: Det virker å være tekniske problemer med download store siden nå. Antagelig på grunn av trafikken, vet ikke helt. Endret 18. april 2006 av Sundiver
Nedward Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 (endret) Det er plug-in. Hvis du har vært i arcane university så er det en dør dær, som ingen har nøkkelen til. Der inne er Orrery. 17 MB, det vil ta en stund å laste ned med 56K modem Håper det er verdt det, eller så blir smekk på Bethesda. Endret 18. april 2006 av Dj_eLmO
hugRmunR Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hmm... Er ikke denne Orrerryen en "bolig"? På en måda?
Nedward Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 (endret) Godt mulig, men skulle det ikke være en quest tilknyttet den? Eller var det wizards tower? btw. Det skal koste penger fordi at de som lager spillet, og modene skal ha lønn for arbeidet sitt. Jeg tipper at det har svidd litt på kontoen til Bethesda siden dem ikke har gitt ut noe siden 2003 (Bloodmoon). Endret 18. april 2006 av Dj_eLmO
tom waits for alice Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 hvorfor skal det koste penger? 5944432[/snapback] Tenk deg litt om. Hvis du fikk mulighet for å gjøre to jobber, og du fikk betalt for den ene men ikke den andre, hvilken ville du prioritert. (Gitt at du faktisk trengte penger for å betale husleie og mat og bensin. Det må nemlig de som jobber på Bethesda. Jeg ser at du bare er 12, så forløpig har du vel foresatte som har den slags ting å bekymre deg om, så du slipper...) Det er problemstillingen her. Bethesda kan gjøre to ting, de kan lage utvidelser av dagens spill, eller de kan lage Elder Scrolls V. Hvis de ikke får betalt for den første jobben, vil de naturligvis gå i gang med den andre. Eller lage fulle expansion packs og selge dem for 299 kroner på Elkjøp som de gjorde for Morrowind. Å ta 10-15 kroner for en mod gjør at det blir fristende for dem å lage dem. Og det er en bra ting for alle parter. Da kan det komme småtillegg hele tiden, og vi slipper å vente et år på en expansion pack. Jeg betalte gladelig for å få noe så unyttig som armor til hesten min, fordi jeg synes det er en god ide og vil at Bethesda skal fortsette å lage dem. Jeg kommer sikkert til å kjøpe den nye Orrey-modden også etterhvert, må bare begynne å spille Mage først. Geir
Skogslik Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Ja det er bra me disse moddene! gleder meg til Wizzard Tovher
Veni Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Går det ann å laste ned denne moden til xbox360???
Sponis Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Går det ann å laste ned denne moden til xbox360? 5944982[/snapback] Ikke for norske brukere, men den ligger på marketplace for USA.
Smooth Ceiling Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 Jeg måtte gi opp å laste ned MODen etter å ha betalt for den, for serveren er overbelastet, det er nå helt åpenbart. Jeg får ikke engang kontakt med den lengre. Det som er positivt er vel at det nå er en 4-dagers frist for å laste ned MODene etter at en har betalt for de. Husker jeg rett, var det 2 dager først, da de slapp horse armour MODen (som jeg kunne laste ned uten problem etter kjøp). Det vil alltid være en voldsom trafikk-peak når noe slikt slippes, så jeg er ikke videre bekymret uansett *ser på diger haug Daim sjokolade og smiler*. Når mage tårnet er klart for nedlasting, skal jeg vente minst 3-4 dager før jeg kjøper det Klok av skade, får en vel si.
Skogslik Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Det Nye huset vrket litt kult da Kann vist dyrke urter og slikt i hagen på det
Portalol Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hadde heller foretrukket å kjøpe noen ekspansjonspakker for 299,- på elkjøp en å tigge etter å bruke visakortet til mamma for å kjøpe noe til 15 ,- over internett, som man må kjøpe på nytt hvis man formaterer harddisken
Sink Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hadde heller foretrukket å kjøpe noen ekspansjonspakker for 299,- på elkjøp en å tigge etter å bruke visakortet til mamma for å kjøpe noe til 15 ,- over internett, som man må kjøpe på nytt hvis man formaterer harddisken 5946262[/snapback] Du er så teit... men ja, de som ikke er 18 år ennå kan ha problemer med det, mamma nekter å betale ting over internett, samme med pokemon figurene =(
tom waits for alice Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 (endret) Hadde heller foretrukket å kjøpe noen ekspansjonspakker for 299,- på elkjøp en å tigge etter å bruke visakortet til mamma for å kjøpe noe til 15 ,- over internett, som man må kjøpe på nytt hvis man formaterer harddisken 5946262[/snapback] Sånn rent bortsett fra at jeg er på parti med more din her (hvilket kan ha en sammenheng med at jeg antagelig er like gammel som henne), så demonstrerer du jo problemstillingen. Du vil ha det som er mest praktisk for deg personlig på kort sikt, ikke det som gir mest utbytte i det lange løp. Så jeg gjentar, at Bethesda og andre kan ta betalt for det de lager, er et godt argument for at de skal gidde å gjøre det. Og merk at det er ikke et enten/eller her. Når Bethesda tar betalt for plug-ins betyr det at disse plug-in'ene betaler for sin egen utvikling. Det vil si at Bethesda har akkurat like mange penger å lage eventuelle expansion packs for som om de ikke hadde laget plug-ins. (Forutsatt at ideen blir en suksess. De har jo sagt at de prøver seg fram her.) Jeg er rimelig sikker på at det kommer en eller flere expansions til Oblivion også, og i så fall har vi jo fått i både pose og sekk! Både plug-ins og expansions. Om du ikke ønsker førstnevnte så la være å kjøpe. Forresten: Har du hørt om backup? Legg den nedelastede filen på en CD og stapp den inn i Oblivionboksen din, så kan du formatere så mye du vil...! Geir Endret 19. april 2006 av tom waits for alice
Kuroneko Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Og merk at det er ikke et enten/eller her. Når Bethesda tar betalt for plug-ins betyr det at disse plug-in'ene betaler for sin egen utvikling. Det vil si at Bethesda har akkurat like mange penger å lage eventuelle expansion packs for som om de ikke hadde laget plug-ins. (Forutsatt at ideen blir en suksess. De har jo sagt at de prøver seg fram her.) Ehh, nei. Med mindre disse selger elendig, og det vet vi vel allerede at de ikke gjør) vil Bethesda forsøke å tjene penger på disse ekspansjonene også. Altså, prosjektet er tilsiktet å gi fortjeneste for bethesdas side. Altså har Bethesda mer penger som følge av plug-in-ene. Som de kan bruke på akkurat hva de vil, det være seg utbytte, iskrem til alle ansatte eller nye prosjekter. Problemet mitt med denne måten å lage plugins på er at det åpenbart har vært planlagt fra lenge før spillet har blitt sluppet, og det er åpenbare "hull" i spillet som er der for å fylles av noe kundene må betale ekstra for. Litt som å selge en tv "med alle tilkoblingsmuligheter og fantastisk surroundlyd, dvdspiller og fjernkontroll", for så først etter at TVn er solgt å fortelle at fjernkontroll, innganger utenom coax, høytalere, dvdspiller og strømkabel er ekstrautstyr. En ting er at vi, som kunder, forventet det samme systemet som i Morrowind, og ble overrasket når Bethesda gir oss en åpenbart dårligere deal. At de har gitt utrykk for at de ville ha gitt disse gratis til PC-brukere om det ikke ville være "urettferdig" overfor 360-brukere" (og her må det koste penger, fordi MS kontrollerer distribusjonskanalen) gjør ikke saken bedre.
invalid_user Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 (endret) Problemet mitt med denne måten å lage plugins på er at det åpenbart har vært planlagt fra lenge før spillet har blitt sluppet, og det er åpenbare "hull" i spillet som er der for å fylles av noe kundene må betale ekstra for. Litt som å selge en tv "med alle tilkoblingsmuligheter og fantastisk surroundlyd, dvdspiller og fjernkontroll", for så først etter at TVn er solgt å fortelle at fjernkontroll, innganger utenom coax, høytalere, dvdspiller og strømkabel er ekstrautstyr. 5947115[/snapback] Jeg tror ikke at Orrery-moden er like viktig for Oblivion som en fjernkontroll er for TVen. Etter min mening gjør Bethesda en veldig god ting ved å selge disse små pakkene. De har noen teams som arbeider med å hele tiden utvide spillet med disse små mods, er ikke dette bra? Som TWFA sa, begge parter vinner på dette. Men hey, det er opp til deg om du vil kjøpe de eller ikke. Endret 19. april 2006 av KGB-
tom waits for alice Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Ja, jeg ser ingen åpenbare huller som må(!) fylles i Oblivion. Ikke mer enn i Morrowind. Hestearmor? Hei, MW hadde ikke hester i det hele tatt. Oblivion tetter huller, den lager dem ikke, etter min mening. Jeg sa da ellers ikke at de ikke ville tjene på plug-ins. Jeg sa at de betalte for sin egen utvikling. Og at det derfor er like mye penger til å lage expansion som for MW. Hvis det blir profitt av det i tillegg, kan de selvsagt pløye de pengene inn i expansions, men de ville neppe lage expansions heller om de ikke tjente på det isolert sett. På en eller annen måte kommer eventuell overskudd for plug-ins ut som fortjeneste i det lange løp. (Eller dekning av underskudd, men taper de penger bruker de neppe overskudd på et prosjekt til å å sette igang nye tapsprosjekter.) Geir
Ironmann Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Jeg har skaffet modden nu. hvor er questen eller i det minste nøkkelen? har fullført mage guild å håper inderlig det ikke var den forrige arch magen som man får questn om:/ noen som vet? takker for tips:P
h00v3r Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Enig når dere sier at dette er topp, synes disse pluginsa er både bra og på en måte nyttige. For folk som kan betale for seg over nettet, og elsker alt som har med Oblivion og gjøre er dette topp. Kan ikke klage så lenge begge parter tjener på det! Stå på betehesda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå