Gå til innhold

Har problemer med SHG, Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei Yarrow, jeg har samme maskinen som deg bare modellen under som heter SHG note 8620. Selv har jeg levert inn maskinen 2 ganger til reprasjon nå.

Problemene jeg har eg meget identiske med dine. Etter bare få minutter begynner maskinen å hakke i vanlig windows modus men også i spill. Har jeg den på i mer en 1 halvtime blir den så varm at jeg får 3grads forbrenning ved å stikke hånda under maskinen.

 

Nå sitter jeg uten noen ting og venter på å få tilbake maskinen. De beklaget veldig mye over telefon og sa de skulle levere den tilbake i topp stand + noen ekstra ting som skulle følge med som erstatning. Har alikevel en dårlig følelse på at maskinen vil være i orden når jeg får den tilbake. Virker som hele 8600 serien til SHG er total krasjet. De ba meg også skrive ned ett navn på RMA skjemaet slik at de skulle få fikset maskinen min raskest mulig. Nå har det gått 4uker siden jeg sendte den, ikke mye bra service om jeg skal si det slik...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei Yarrow, jeg har samme maskinen som deg bare modellen under som heter SHG note 8620. Selv har jeg levert inn maskinen 2 ganger til reprasjon nå.

Problemene jeg har eg meget identiske med dine. Etter bare få minutter begynner maskinen å hakke i vanlig windows modus men også i spill. Har jeg den på i mer en 1 halvtime blir den så varm at jeg får 3grads forbrenning ved å stikke hånda under maskinen.

 

Nå sitter jeg uten noen ting og venter på å få tilbake maskinen. De beklaget veldig mye over telefon og sa de skulle levere den tilbake i topp stand + noen ekstra ting som skulle følge med som erstatning. Har alikevel en dårlig følelse på at maskinen vil være i orden når jeg får den tilbake. Virker som hele 8600 serien til SHG er total krasjet. De ba meg også skrive ned ett navn på RMA skjemaet slik at de skulle få fikset maskinen min raskest mulig. Nå har det gått 4uker siden jeg sendte den, ikke mye bra service om jeg skal si det slik...

5977948[/snapback]

 

Hvis reklamasjonen tar mer enn 1 uke har du faktisk krav på lånemaskin i flg forbrukerkjøpsloven, men du må nok jobbe litt for å få det til.

Lenke til kommentar
Hei Yarrow, jeg har samme maskinen som deg bare modellen under som heter SHG note 8620. Selv har jeg levert inn maskinen 2 ganger til reprasjon nå.

Problemene jeg har eg meget identiske med dine. Etter bare få minutter begynner maskinen å hakke i vanlig windows modus men også i spill. Har jeg den på i mer en 1 halvtime blir den så varm at jeg får 3grads forbrenning ved å stikke hånda under maskinen.

 

Nå sitter jeg uten noen ting og venter på å få tilbake maskinen. De beklaget veldig mye over telefon og sa de skulle levere den tilbake i topp stand + noen ekstra ting som skulle følge med som erstatning. Har alikevel en dårlig følelse på at maskinen vil være i orden når jeg får den tilbake. Virker som hele 8600 serien til SHG er total krasjet. De ba meg også skrive ned ett navn på RMA skjemaet slik at de skulle få fikset maskinen min raskest mulig. Nå har det gått 4uker siden jeg sendte den, ikke mye bra service om jeg skal si det slik...

5977948[/snapback]

 

 

Jeg synes SHG er sleipe, eller kanskje ukompetante med tanke på service.. Ting tar veeeldig lang tid hos dem. Jeg har lekt katt og mus med dem siden Januar. Men jeg håper pc'en din er fikset, for de greide ikke å fikse min, ikke etter 2 forsøk engang. Eller de sa at pc'en var i orden, og det var på en måte det samme som å si at; "Nei, altså pc'ene våre skal ligge på rundt 100 grader". Latterlig spør du meg.

 

Jeg var akkurat i kontakt med dem, og jeg får endelig svar på om jeg får heve kjøpet senest Torsdag. For dems skuld så håper jeg at jeg får gode nyheter innen den tid..

 

Uansett, det virker som at de behandler deg ganske fint i forhold til meg. De krever erstatning fra meg pga en miniripe i chassiet. Egentlig skjønner ikke jeg hvorfor de skal ha erstatning for noe de må kaste, for tydeligvis så har de ingen mulighet til å selge den siden de ikke greier å fikse den.

 

og det med at de skriver opp navnet, vel det har de gjort på meg flere ganger. Dem siste gangen jeg sendte inn pc'en, så fant jeg ut at pc'en var hos dem i 3 uker før noen rørte den. Det er slik "jeg skal skrive opp navnet ditt" funker på SHG.

 

Synes det er rart de vinner webshop tester.. Det er billigere enn andre steder, men det er alt tydeligvis. Dummeste kjøpet jeg har gjort i mitt liv iallefall.

Endret av Yarrow22
Lenke til kommentar
Jeg synes SHG er sleipe, eller kanskje ukompetante med tanke på service.. Ting tar veeeldig lang tid hos dem. Jeg har lekt katt og mus med dem siden Januar. Men jeg håper pc'en din er fikset, for de greide ikke å fikse min, ikke etter 2 forsøk engang. Eller de sa at pc'en var i orden, og det var på en måte det samme som å si at; "Nei, altså pc'ene våre skal ligge på rundt 100 grader". Latterlig spør du meg.    Jeg var akkurat i kontakt med dem, og jeg får endelig svar på om jeg får heve kjøpet senest Torsdag. For dems skuld så håper jeg at jeg får gode nyheter innen den tid..    Uansett, det virker som at de behandler deg ganske fint i forhold til meg. De krever erstatning fra meg pga en miniripe i chassiet. Egentlig skjønner ikke jeg hvorfor de skal ha erstatning for noe de må kaste, for tydeligvis så har de ingen mulighet til å selge den siden de ikke greier å fikse den.    og det med at de skriver opp navnet, vel det har de gjort på meg flere ganger. Dem siste gangen jeg sendte inn pc'en, så fant jeg ut at pc'en var hos dem i 3 uker før noen rørte den. Det er slik "jeg skal skrive opp navnet ditt" funker på SHG.    Synes det er rart de vinner webshop tester.. Det er billigere enn andre steder, men det er alt tydeligvis. Dummeste kjøpet jeg har gjort i mitt liv iallefall. 

 

Huff huff, nei helt enig dette kjøpet må være det dårligste kjøpet jeg noen gang har og kommer til å gjøre! Regner egentlig med jeg får tilbake maskinen min like ubrukelig som før, nettopp slik du erfarte. Og hvis dette skjer da skal jeg faen meg heve kjøpet som du prøver nå jeg også, ikke snakk om annen løsning!

Problemene mine startet allerede 2 uker etter mottakelse av laptopen og dette var i November. Tenkte det sikkert var noe galt jeg gjorde men ringte SHG og de forklarte at de hadde fått utrolig mange klager anngående denne shg note 8600 serien. "Heldigvis" ifølge dem over telefonen var dette lett å fikse, det var vist bare en liten feil på skjermkortet så jeg fikk beskjed om å sende laptopen inn til dem slik at de skulle fikse det. Jeg fant det da merkverdig når jeg etter 3-4 uker fikk maskinen igjen og det de hadde gjort var å bytte ut harddisken :dontgetit: Enten har de tett med papp i huet eller så har det bare ikke peiling på hva de driver med.

Dessverre tror jeg de lider av begge problemene... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hehehe.. Harddisken ja. Det er jo bra. :hmm:

 

Dette er kjipt altså.. Å vente hele tiden. Og jeg har virkelig behov for en bærbar. Jeg kan ikke dra noe sted fra hybelen for jeg trenger pc hele tiden til studier. Og foreldrene mine klager for at jeg aldri er hjemme osv. I tillegg så måtte jeg droppe hele påskeferien for jeg måtte ha en pc jeg kunne gjøre en innlevering på, så jeg ble på hybelen. :cry: Så jeg gleder meg veldig til sommerferien..

 

Men test pcen med en gang du får den. Test den i 3DMark 05. Det står forklart tidliger i tråden. Og sjekk tempen både på cpu'en og gpu'en. Men uansett virker det som at du har det samme problemet, og ifølge mange venner jeg har pratet med som har mye mer peiling på hardware enn meg, så er det vanligvis heat-pipen som det er noe galt med. Som en annen her i tråden påpekte.

 

Det var også grunnen til at jeg skrev i RMA rapporten at de skulle vente med å sende pc'en tilbake fordi jeg anntok at de ikke kom til å finne noen feil med den. For da tenkte jeg å gi dem noen tips som jeg har misstenkt var feilen og har fått gode tips om. Men neeeeida, de sendte den tilbake så nå sitter jeg å leker venteleken. Jeg avviste pakken så nå må de få den igjen før jeg får hevet kjøpet.

Lenke til kommentar
Og jeg pratet med Forbrukerråded anngående en annen sak en stund tilbake, og de sa at det er nok å sende inn varen 2 ganger til reparasjon før man kan heve kjøpet.

5941733[/snapback]

Hvis det er funnet feil to ganger og du får feil på den en tredje gang så kan du kreve å heve kjøpet. Da må du sende inn varen en gang til og hvis de finner feilen da også kan du heve kjøpet.

 

Problemet i dette tilfellet er at de sier at det ikke er noe feil på pc'n, da gjelder ikke innsending nr2 som en innsending etter hva jeg vet.

 

Nå virker det som de har gjort en feil dog ;)

 

Prøv å kom i kontakt med noen hos SHG som faktisk forstår problemet - dvs at maskinen sliter med at ytelsen blir dårligere etter bruk, mest sannsynlig pga overoppheting.

 

Du kan prøve litt testing selv, sett f.eks 3dmark 2005 til å kjøre i loop og noter benchmark resultatene. Hvis du får noen resultater som ser slik ut:

 

2500, 2500, 2500, 1600, 900 f.eks så virker det som maskinen throttler pga varme...

 

Det er da dokumentasjon som du kan legge ved evt forespørsel til SHG.

 

Når det er nevnt - ikke kjøp fra forhandlere som får så dårlige tilbakemeldinger, pengene du sparer i utgangspunktet blir fort borte i frustrasjon hvis hw'n ikke fungerer som den skal.

 

SHG har 23 tilbakemeldinger med snitt på 3.52

 

For Netshop er f.eks tallene 30 og 5.50 og for MPX er de 44 og 4.91 og for PS data er de 11 og 5.36

 

(Skala fra 1-10 https://prisguiden.no/shop_list.php )

 

Synes komplett kanskje har fått litt urettferdig dårlige karakterer, de pleier ihvertfall å ta kundene seriøst - det er ihvertfall min erfaring.

 

Det sier nesten seg selv hvor du burde kjøpe hardwaren? :p

 

(Personlig bruker jeg stort sett komplett ettersom utvalget deres er best, men til enkeltdeler som f.eks skjermkort kjøper jeg fra mpx/netshop og jeg har bare gode erfaringer med mpx/netshop/komplett)

 

PS data har jeg ikke brukt pga ett relativt snevert utvalg og stort sett dårligere priser enn mpx/netshop.

Lenke til kommentar
Synes det er rart de vinner webshop tester.. Det er billigere enn andre steder, men det er alt tydeligvis. Dummeste kjøpet jeg har gjort i mitt liv iallefall.

 

De vinner sikkert pristester - men så har du andre tester som jeg synes er mer relevante:

 

Webshopguide https://prisguiden.no/shop_list.php

 

(jeg hadde satt grensen ved 20 tilbakemeldinger, ikke 10, men det er nå meg :p )

Lenke til kommentar

@blackbrrd

 

Ja, og fra nå av skal jeg være mer forsiktig, det er helt sikkert.

 

Men jeg testet pc'en på tilnærmet lik måte som du sier, det stå tidligere i tråden. Men de har også testet den på samme måte. De kjørte den i loop over en natt, og fant ut at den ga 2500 poeng i 3DMark 05 ved første loop og de andre loopene ga ca 900poeng. De ringte meg og sa det. I tillegg til at de sa att pc'en var glovarm!

Så spurte jeg han som var på telefonen om hva vi skulle gjøre med det, og han sa at han skulle si til teknikeren at det må bli gjort noe. :no:

 

Det er det jeg da ikke skjønner!! Hvordan kan de si at pc'en er i orden??

grrrrr

På den "fyldige" rapporten jeg fikk står det: "Ingen feil funnet.".

 

Uansett, de sa selv at etter 2 reparasjons forsøk, og at manglen fortsatt er til stedet, så skal man kunne heve kjøpet. Det står også på hjemmesiden dems. Så jeg regner med at jeg ikke har gjort noe feil i den retning hittil..

Endret av Yarrow22
Lenke til kommentar
Hvis reklamasjonen tar mer enn 1 uke har du faktisk krav på lånemaskin i flg forbrukerkjøpsloven, men du må nok jobbe litt for å få det til.

5978221[/snapback]

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html

Lenke til kommentar
har samme PC som det er snakk om her selv synes 900 3dmarks er litt litte skal teste min når jeg kommer hjem fra skolen...

5941779[/snapback]

 

Takk det setter jeg kjempestor pris på! :)

 

Men kunnd du gjort det to ganger slik at jeg kan sammenlikne med min test.

 

Tingen er at jeg får 2500poeng rett etter oppstart, og 900poeng etter 20-30 min. Forutsatt at pc'en har vært på hele den perioden. Jeg misstenker et vameproblem. For varmen går fra 40 grader til 95 i løpet av 20-30 min.

 

Så hvis du kunne kjørt en test rett etter oppstart og en test 20-30 min senere, så kan jeg sammenlikne med mine resultater.

 

Igjen, setter stor pris på hjelpen! :)

5942032[/snapback]

 

Har sett lignende prob. tidligere, har du prøvd å åpnet lappisen å sjekket at alle skruver sitter fast på grafikk-kort og cpu kjøler?

Kan være en så liten ting som gjør utslaget!

Dette var noe av det første jeg gjorde da min lappis annkom. Å det stemte at skruvene var noe løs. Håper det vil hjelpe deg å!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jess folkens.. Da er det fikset, endelig! :w00t:

 

Jeg får alle pengene tilbake etter et par uker med klaging og små krangling.

 

For de interesserte:

Det som skjedde var at alle pakkene dems ble borte i posten så det tok litt tid før de fikk gjort noe. Men pc'en kom inn i dag etter 2 uker med vandring og jeg fikk pratet litt med dem. Først sa de at jeg skull få tilbake pengen hvis det var en prisreduksjon pga en ripe, og de prate om 30%. Dette var inget akternativ for meg og jeg sa klart ifra. Etter litt småkrangling om de tidligere hendelsene, så gikk vi over til å sjekke med kjøpsloven og der fant vi ut at den var på min side, så selgeren la seg flat og sa at de skulle overføre hele ordinære kjøpsbeløpet. Det som nesten var et mirakel var at teknikeren dems fikk se på pc'en en gang til og der oppdaget han at det var noe galt med skjermkortet! Wooow! Ikke dårlig! (ironi) Det som ble litt vanskelig de siste dagene var ikke SHG generelt, men det var å holde moren min ute av det hele. Hun var keen på å blande seg inn og eventuelt saksøke dem, men heldigvis for begge parter, så skjedde det ikke. Spesiellt er det bra for SHG for de hadde unødvendig tapt en del penger.

 

Men jeg er bare glad det hele er over. Så jeg bruker anledningen til å takke dere som svarte! Dere hjalp meg en god del, så TAKK ! :thumbup:

 

Men jeg skal ikke feire før pengene er på kontoen. Uansett, jeg har en ny pc i siktet, Asus A6Ja :love:

Lenke til kommentar
Jess folkens.. Da er det fikset, endelig!  :w00t:

 

Jeg får alle pengene tilbake etter et par uker med klaging og små krangling.

 

For de interesserte:

Det som skjedde var at alle pakkene dems ble borte i posten så det tok litt tid før de fikk gjort noe. Men pc'en kom inn i dag etter 2 uker med vandring og jeg fikk pratet litt med dem. Først sa de at jeg skull få tilbake pengen hvis det var en prisreduksjon pga en ripe, og de prate om 30%. Dette var inget akternativ for meg og jeg sa klart ifra. Etter litt småkrangling om de tidligere hendelsene, så gikk vi over til å sjekke med kjøpsloven og der fant vi ut at den var på min side, så selgeren la seg flat og sa at de skulle overføre hele ordinære kjøpsbeløpet. Det som nesten var et mirakel var at teknikeren dems fikk se på pc'en en gang til og der oppdaget han at det var noe galt med skjermkortet! Wooow! Ikke dårlig! (ironi) Det som ble litt vanskelig de siste dagene var ikke SHG generelt, men det var å holde moren min ute av det hele. Hun var keen på å blande seg inn og eventuelt saksøke dem, men heldigvis for begge parter, så skjedde det ikke. Spesiellt er det bra for SHG for de hadde unødvendig tapt en del penger.

 

Men jeg er bare glad det hele er over. Så jeg bruker anledningen til å takke dere som svarte! Dere hjalp meg en god del, så TAKK !  :thumbup:

 

Men jeg skal ikke feire før pengene er på kontoen. Uansett, jeg har en ny pc i siktet, Asus A6Ja :love:

6109013[/snapback]

 

Gratulerer!

Lenke til kommentar

Grattis :)

 

Har du brukt mykje penger på porto nå? Har aldri handla frå SHG. Delvis fordi eg ikkje har kjøpt nytt datautstyr i det siste, og delvis pga. eg ikkje liker nettsida deira. Dette styrker jo ikkje akkuratt stillinga deira heller....så nix SHG handling for meg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...