Gå til innhold

TES: Hva er best av Oblivion på PC eller 360?

Anbefalte innlegg

Skrevet

enig med the The_dark_lord :thumbup: gidder ikke bruke masse penger på xbox360 når jeg kan spille det helt fint på pc :thumbup::thumbup::D dessuten pc versjonen har et forsprang fordi man ikke kan laste ned mods på xbox360 :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Borte på det offisielle Oblivion-forumet er det mange som angret på at de valgte Xbox versjonen når det egentlig kunne valgt PC-versjonen, pga. alle modsa som har kommet. Bare så du er klar over det så er det kun offisielle mods som kan lastes ned til Xbox-versjonen.

Skrevet

hadde jeg hatt en bedre pc, hatt jeg helt sikkert valgt det framfor 360. Jeg savner mods veldig til 360... :( men på de bildene som er vist her i denne topicen ser det ut som om det mye bedre på xbox...og jeg har ikke prøvd på HD-tv

Skrevet

High End pcen hadde der MYE klarere farger en 360 pga HDR, de nyeste ATI kortene fra 1900 serien kan også kjøre AA og HDR samtidig ved hjelp av en betadriver så highend pc pwns 360 big time! BTW er loadetidene ekstreme på 360. de har lenger load tid en det jeg har i bf2 inkludert verifying client data delen :/

5943730[/snapback]

Xbox360 kjører AA og HDR samtidig. Så det er ikke noe pwning på gang i akkurat den avdelingen. Loadetidene er kanskje litt lange og på det meste kommer de vel opp i 15 sek, men overlever helt klart med det.

Skrevet (endret)

Jeg har nå spilt X360 versjonen og pc versjonen. Satt alt på max uten anti a og det ser meget bra ut på pcn må jeg si. Men at det ser mye bedre ut en på X360 versjonen?

Nei det gjør det ikke, det er noen små ting så små at når du driver å spiller så legger du ikke merke til det enang. Kontrollen føltes helt feil ut også på pc det er lissom et slags konsoll preg over hele spillet.

Jeg spiller det på et vanlig crt tv og synes spillet flyter og ser bedre ut en på pc'n min med alt så si på max. Med et HDTV så ville det jo bli enda bedre....

Min personlige mening er da at Oblivion er best på X360...uten tvil!

EDIT: Mange agrumenterer for mods...men hvor lenge gidder en å leke med disse? Spill spillet som det er sier jeg..

Endret av _LarZen_
Skrevet

Takker for alle tips og inspill. Det blir nok xbox360-versjon på meg på grunn av begrenset ytelse på pc'en. Så får jeg bare heller venne meg til å spille rpg på konsollstikke og ikke tastedyr/mus

Skrevet (endret)

Personlig hadde jeg ikke klart/orket å begynne å spille på xbox. Jeg har lasta ned rundt 40 modder, som har forbedret spillet 10x i mine øyne. ALt fra det visuelle ( enorme forandringer der ) till gameplay ( totalt forandret levle system ).

Men siden du ikke har spilt det ennå, så blir du sikkert fornøyd med xbox versionen også :)

edit: ser at mange never grafikken som et argument for/mot xbox. Altså, sånn tenkte jeg også til å begynne med. Men på grunn av Oblivions udugelige levlesystem, samt mange andre aspekter som bare skriker "ubalanse" er grafikk det siste du bør bekymre deg for. Dette er bare min mening da, skal sies at veldig mange er fornøyd med spillet som det er. Men så er jeg en ekte rpg`er, da går det ikke med "Levelscaling"

Endret av asad
Skrevet

Jeg klarer ikke understreke dette godt nok, gameplay over grafikk folkens. Oblivions "level scaling" ( fienden tilpasser seg ditt nivå ) fjerner det som i mine øyne holder en klistra til skjermen, og gir motivasjon til å skaffe seg bedre gear og levle opp. Dette er bare en av flere STORE problemer oblivion sliter med.

Da nevner jeg ikke grafikken engang, som helt ærlig talt ble 2x bedre med div mods ( mye bedre vann, textrures , osv )

Men som sagt, ikke la dette ødelegge for deg. Mange 360 eiere er fornøyde med spillet som det er , regner meg de ikke tvinger seg selv til å like det. hehe.

Gå for pc med mindre den er _veldig_ utdatert.

Skrevet (endret)

som min samboer hun digger det og spiller det på xbox360, jeg spiller det på pc, det hun sier er "for et fet grafikk du har, men det driter jeg i..jeg har det kult uansett"..hun er rpg-elsker, leser 5 av de bøkene man finner om dagen sånn nøye lesing:D

Så får man de offisielle modsa da, ikke glem det. Men alle de som kommer på pc i forhold sier litt.asad: enig med deg, Oblivion har et kraftig problem med det at hele verden levler sammen med deg, det eneste kule med det er at større og bedre monstre kommer når du blir sterkere, men det holder ikke i lengden. Det mister mye av belønningen sånn som det er lagt opp. Uansett det er et bra spill og vi kommer til å se mange fete modder etterhvert. Kanske blir det fjerna, vi som lever får se :D

Endret av Fluesopp
Skrevet
EDIT: Mange agrumenterer for mods...men hvor lenge gidder en å leke med disse? Spill spillet som det er sier jeg..

5974138[/snapback]

Madre de dios! es el pollo diablo!

Modsene er jo der til å brukes når man har gått lei av spillet som det er, eller man føler det trenger noe mer... dummeste utsagnet jeg har hørt!...

Skrevet

5974138[/snapback]

Madre de dios! es el pollo diablo!

Modsene er jo der til å brukes når man har gått lei av spillet som det er, eller man føler det trenger noe mer... dummeste utsagnet jeg har hørt!...

5974253[/snapback]

Cálmele hombre chistoso pequeño..

Mulig du og mange mener det, men for meg så er dette totalt uaktuelt. Om et spill ikke er bra nok som det er og jeg må installere masse mods for at det skal bli "bra" så tror jeg heller jeg driter i hele spillet.

For min del så er Oblivion uten 20mods som gjør spillet enkelere for enkelte ikke viktig. Jeg spiller spillet som det er ment vi skal spille det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...