Gå til innhold

Skumle Strømmen kirke


riktig

Anbefalte innlegg

Man får aldri nok av kirker, ei heller i dag. Dette bildet er 23,1 megapixler stort, satt sammen av over 30 bilder. Hva er vitsen med det? Fikk bare så lyst. :p

Har gått for et mer ekstremt uttrykk i dag. Som den sky-fetisjisten jeg er måtte jeg gjøre noe ekstra ut av disse denne gangen også.

Egentlig ville jeg hatt et mer skrudd perspektiv, men etter prøving og feiling lot jeg det være slik det er.

post-57260-1145311890_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker og bukker :)

 

De røde dingsebomsene/hvadetnåheter har jeg forsterket fargen på og fremhevet litt, men så har jeg litt sær smak. Syns de passet inn i min merkelige lille plan, men om det er ønskelig med en versjon uten kan det nok trikses til.

Har nok ikke lagt ut originalen på nett nei, det er for stort både i størrelse og dimensjoner. Det var bare et panorama-eksperiment. Det er også noen svakheter man kan se i full størrelse som jeg gjerne vil skjule.

 

I det minste kan det bli en svær print. :)

Lenke til kommentar

Hehe.. Det eneste problemet er at da må jeg lage bildet på nytt igjen, siden skarphet og sånt er justert for den lille versjonen. I fullsize er det ikke pent. Legger ved en wallpaper-utgave uten røde bukker her, men som man ser er det ikke optimalisert for den størrelsen. Man ser litt halo rundt kantene her. Grunnen til at alt må gjøres på nytt er fordi at unsharp mask er det første jeg gjorde her, og må være det for å få den looken. Masse leking med blending modes og sånne ting. Komplisert... PSD-filen er også lagret i 25% av størrelsen. Tenkte liksom ikke å bruke det til annet enn web der og da. Men takk, hyggelig at det ble likt. :)

 

kirkepano2wallpaper4at.th.jpg

Lenke til kommentar

Ha! dette var kult! har desverre en fargefattig lcdskjerm på jobb så dette må nytes bedre når jeg kommer hjem.

 

Skyene er topp. Dramatiske men ikke overdrevent dramatisk.

 

Det meste sitter her, men jeg er litt skuffet over at du har kuttet kirka der til høyre, skulle gjerne ha hatt med hele bygget.

 

På min vakre terning, så gir jeg dette en femmer.

 

Får jo lyst å ta meg en tur til nærmeste kirke jeg og, men desverre har vi få steinkirker her i Mo i Rana. Så da blir det å ta turen til Dønna, står en kirke der fra 1200tallet. Men blir nok vanskelig å få samme resultat som her.

Lenke til kommentar
Det meste sitter her, men jeg er litt skuffet over at du har kuttet kirka der til høyre, skulle gjerne ha hatt med hele bygget.

Jeg har samme inntrykk - noe "mangler" på høyresiden her. Ellers flott dramatisk bilde. De kraftige fargene passer bra inn.

 

Jeg bør antakelig også prøve meg på slike bilder, i.o.m. at jeg er i Italia. Her kryr det av slike bygninger...

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Bare å bruke som bakgrunn. Har gjort det selv også :!:

 

Enig i det med kuttingen, men det ble mange bilder til slutt, og det var litt rot på høyresiden der. Det er masse trær rundt kirken, så det er ikke så mange vinkler å velge mellom om man vil ha et rent bilde. Skal prøve å ta flere bilder senere, når været blir noe av det samme som i går.

Lenke til kommentar

Spennende og dramatisk!

Jeg kan ikke helt bestemme meg for om steinene virkelig er så fargeløse, eller om du har desaturert dem?

Ellers skjønner jeg godt poenget med å stitche sammen en haug med bilder, eller i hvertfall noroa med det :) De kan si hva de vil, men antall piksler teller! Det er forskjell på 20 og 5 Mpix, når du kan zoome inn og kikke på detaljer. Nesten som de stadig gjør på film, hvor de zoomer inn grumsete videobilder så man nesten kan telle øyenbrynhårene på dem..

Men du må ha hatt fryktelig mye overlapp for å ende opp med 20MPx fra 30 bilder? Det er jo ikke mer enn ca 10% av hvert bilde som blir brukt?

Mitt "verste" endte opp på 150MPix, men der greide jeg ikke å stitche inn alt, med store snøflater etc... Men det er jo moro lell ;)

De siste ukene har jeg tatt nesten bare panoramabilder, og i det siste kun med fisheye. Mye stitching, men bildene blir vanigvis bare 4200x2100.

Lenke til kommentar

Jeg har delvis desaturert hele bildet. De er grå i utgangspunktet, så her ble nok effekten av det null farge.

 

Enig i det med pixler, hvertfall når det kommer til etterbehandling og redigering. Raw + et utall pixler, så fleksibelt at man kan lage netsen alt. Det krever sine krefter dog, PTgui krevde at jeg flytta temp-mappen til en annen disk, da det trengte over 5GB for å kunne stitche det, noe C-partisjonen min ikke har. :!:

 

Altfor mye overlapp ja, men det er tatt håndholdt, og det er bedre å ta for mye enn for lite. Ville være sikker på at det ble nok. Det er også litt vanskelig å beregne når man må gå opp, ned og sidelengs for å dekke hele arealet. Jeg er ikke helt i vater for tiden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...