Gå til innhold

Lite fps i cs


Anbefalte innlegg

Har i det siste lagt merke til at jeg bare har 60 fps i cs.

Kjenner mange som har mer enn det med dårligere pc, jeg har:

Intel 3.4GHz cpu, GeForce 6600 skjermkort og 512Mb ram.

Jeg burde klare mer enn det? Kan noen forklare hvordan?

 

Takker for all respons!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Bare" 60 fps? Så lenge det er mer enn 25 fps er ikke fps viktig, og bør komme i andre rekke.

5939472[/snapback]

 

Vær så snill. Jeg orker ikke denne diskusjonen gang på gang.

 

 

En gang for alle:

 

 

DET ER STOR FORSKJELL PÅ 25 og 60!

 

 

Ontopic: Trådstarter, har du CRT-skjerm?

Endret av deleder
Lenke til kommentar
"Bare" 60 fps? Så lenge det er mer enn 25 fps er ikke fps viktig, og bør komme i andre rekke.

5939472[/snapback]

 

Vær så snill. Jeg orker ikke denne diskusjonen gang på gang.

 

 

En gang for alle:

 

 

DET ER STOR FORSKJELL PÅ 25 og 60!

 

 

Ontopic: Trådstarter, har du CRT-skjerm?

5939489[/snapback]

 

Så lenge det ikke lagger er det det samme. At enkelte er villige til å oftre grafikk til fordel for 35 ekstra bilder i sekundet de knapt kan se, og nok en gang bevise Placebo-effekten er ganske enkelt tragisk. En gang for alle: PAL-baserte filmer viser 25 bilder i sekundet, lagger det? Nei. Selv om det hadde vært en ørliten forbedring med 60 fps.

 

EDIT: Og dette med motion-blur: Dette er kun nødvendig på objekter som beveger seg i høy hastighet. Gamle animasjons- og tegnefilmer som ble laget før 1984 (da kunstig motion-blur ble oppfunnet) lagger ikke.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
"Bare" 60 fps? Så lenge det er mer enn 25 fps er ikke fps viktig, og bør komme i andre rekke.

5939472[/snapback]

 

Vær så snill. Jeg orker ikke denne diskusjonen gang på gang.

 

 

En gang for alle:

 

 

DET ER STOR FORSKJELL PÅ 25 og 60!

 

 

Ontopic: Trådstarter, har du CRT-skjerm?

5939489[/snapback]

 

Så lenge det ikke lagger er det det samme. At enkelte er villige til å oftre grafikk til fordel for 35 ekstra bilder i sekundet de knapt kan se, og nok en gang bevise Placebo-effekten er ganske enkelt tragisk. En gang for alle: PAL-baserte filmer viser 25 bilder i sekundet, lagger det? Nei. Selv om det hadde vært en ørliten forbedring med 60 fps.

5939528[/snapback]

 

Er hundre og femti tråder om dette. Om ikke du merker forskjell på f.eks 25 og 100 er du blind. Start CS, skriv "fps_max 25" og se selv.

Lenke til kommentar
"Bare" 60 fps? Så lenge det er mer enn 25 fps er ikke fps viktig, og bør komme i andre rekke.

5939472[/snapback]

 

Vær så snill. Jeg orker ikke denne diskusjonen gang på gang.

 

 

En gang for alle:

 

 

DET ER STOR FORSKJELL PÅ 25 og 60!

 

 

Ontopic: Trådstarter, har du CRT-skjerm?

5939489[/snapback]

 

Så lenge det ikke lagger er det det samme. At enkelte er villige til å oftre grafikk til fordel for 35 ekstra bilder i sekundet de knapt kan se, og nok en gang bevise Placebo-effekten er ganske enkelt tragisk. En gang for alle: PAL-baserte filmer viser 25 bilder i sekundet, lagger det? Nei. Selv om det hadde vært en ørliten forbedring med 60 fps.

5939528[/snapback]

 

Er hundre og femti tråder om dette. Om ikke du merker forskjell på f.eks 25 og 100 er du blind. Start CS, skriv "fps_max 25" og se selv.

5939550[/snapback]

 

Selvsagt er det en liten forskjell, men den er så liten at den ikke er viktig. Å si at man er villig til å ofre god grafikk til fordel for bilder i sekundet blir som å legge en million kr i svindyrt toalettpapir i stedet for en fin bil. Dyrt, eksklusivt toalettpapir er sikkert vel og bra, men bør også komme i andre rekke.

Lenke til kommentar
"Bare" 60 fps? Så lenge det er mer enn 25 fps er ikke fps viktig, og bør komme i andre rekke.

5939472[/snapback]

 

Vær så snill. Jeg orker ikke denne diskusjonen gang på gang.

 

 

En gang for alle:

 

 

DET ER STOR FORSKJELL PÅ 25 og 60!

 

 

Ontopic: Trådstarter, har du CRT-skjerm?

5939489[/snapback]

 

Så lenge det ikke lagger er det det samme. At enkelte er villige til å oftre grafikk til fordel for 35 ekstra bilder i sekundet de knapt kan se, og nok en gang bevise Placebo-effekten er ganske enkelt tragisk. En gang for alle: PAL-baserte filmer viser 25 bilder i sekundet, lagger det? Nei. Selv om det hadde vært en ørliten forbedring med 60 fps.

5939528[/snapback]

 

Er hundre og femti tråder om dette. Om ikke du merker forskjell på f.eks 25 og 100 er du blind. Start CS, skriv "fps_max 25" og se selv.

5939550[/snapback]

 

Selvsagt er det en liten forskjell, men den er så liten at den ikke er viktig. Å si at man er villig til å ofre god grafikk til fordel for bilder i sekundet blir som å legge en million kr i svindyrt toalettpapir i stedet for en fin bil. Dyrt, eksklusivt toalettpapir er sikkert vel og bra, men bør også komme i andre rekke.

5939570[/snapback]

 

Kanskje du skulle teste dette? Om du ikke synes forskjellen er stor så ville jeg anbefalle deg å dra til en optikker. Orker ikke diskutere dette engang. Les heller noen andre tråder enn denne om du vil sjekke.

Lenke til kommentar

Det å skru av vertical sync hjelper ikke på noen ting. Ja, man ser at det står 100 fps, men det blir fremdeles vist like mange rammer i sekundet som med 60 fps.

 

Det man må gjøre, er å bruke et refreshlock-program, gjerne "reForce" eller "RefreshLock." Dette fungerer tragisk nok ikke med LCD-skjermer, men LCD-skjermer viser faktisk ikke FPS. (Sier ikke at man ikke merker forskjell.)

 

Skru på vertical sync hvis av, og hvis datamaskinen din takler det, blir FPS'n din det samme som din innstilte Hz. (Hertz)

 

RefreshLock http://dl.winsite.com/files/869/ar2/winxp/...refreshlock.zip

 

reForce http://www.isis.de/~hmenze/cs/reforce/ReForce.exe

 

(Programmene som vist ovenfor fungerer kun på CRT-Skjermer, også kjent som monitor-skjermer.)

 

 

 

Mvh.

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar
Det du sier er bare halvveis rett.

 

Det hjelper å skru av vsync hvis du ikke kan kjøre 100hz med vsync på.

5942911[/snapback]

 

Ja, det "hjelper", men kun på en persons inntrykk.

5942921[/snapback]

Det er jo det som teller, ikke hva som egentlig skjer. Jeg er for vandt til 100fps til at jeg klarer og spille skikkelig under mindre.

Lenke til kommentar
Det du sier er bare halvveis rett.

 

Det hjelper å skru av vsync hvis du ikke kan kjøre 100hz med vsync på.

5942911[/snapback]

 

Ja, det "hjelper", men kun på en persons inntrykk.

5942921[/snapback]

Det er jo det som teller, ikke hva som egentlig skjer. Jeg er for vandt til 100fps til at jeg klarer og spille skikkelig under mindre.

5942931[/snapback]

 

Ja, "placebo"-effekten står vel for det meste, men det er vel litt kjekt med "ekte" fps? ;)

Lenke til kommentar

Altså, placebo effekt? Hvor er det jeg har falt av?

 

Med vsync skrudd av risikerer du 'tearing' av bildet, bildet vil oppdatere seg 100 ganger, hvis du har satt skjermen til 100hz ved den gitte oppløsningen.

 

Det er jo ikke snakk om en placeboeffekt? Skjermen vil vise 100 bilder i sekundet, men sjansen for 'tearing' er altså tilstede...

 

Har jeg misforstått alt?!

Endret av Lord^
Lenke til kommentar
Altså, placebo effekt? Hvor er det jeg har falt av?

 

Med vsync skrudd av risikerer du 'tearing' av bildet, bildet vil oppdatere seg 100 ganger, hvis du har satt skjermen til 100hz ved den gitte oppløsningen.

 

Det er jo ikke snakk om en placeboeffekt? Skjermen vil vise 100 bilder i sekundet, men sjansen for 'tearing' er altså tilstede...

 

Har jeg misforstått alt?!

5943026[/snapback]

 

Hvis du har 100Hz kan det nok muligens stemme, men dette er jeg ikke sikker på.

 

Men har du som sagt vertical sync av, og du har 60Hz, blir ikke FPS'n høyere enn 60.

 

(I 9 av 10 tilfeller er det vel slik at den som trenger hjelp har 60Hz? :) )

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...