Gå til innhold

nok å spille WC 1/2/3 for wow historien?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
time of month again...

La merke til en ting på hjemmesia på WoW Lore (elller no) der kommer war of the ancient langt nede i chapter 1, finnes det noen bøker fra før det?

Har lest bok 1 og snart halveis i bok 2 :) , veldig spennende bøker hittil.

 

Og er det skrevet om "first/second/third war" i noen andre bøker? Føler at jeg har havna midt ut i historien...

6232753[/snapback]

 

Skal vi se, historien blir forandret. Stemmer at første bok begynner etter battle for mount hyjal, MEN, Rhonin og Korialstrasz blir sent tilbake i tid sammen med sin ORC-venn, fordi Neltharion fucker opp. Nozdormu ser dette, og flytter disse tilbake til the War of the Ancients. Den egentlige kirgen gikk anderledes, men vi får kun høre den versionen som blir presentert i bøkene. Egentlig var hverken Rhonin, Korial (i sin "gamle" form) eller Boxigar der, da dette skjedde 10000 år tidligere. Kan bli litt forvirrende, men les bøkene i den rekkefølgen jeg har nevnt tidligere. Skjønner egentlig ikke hvordan du fortsatt kan tvile, når jeg har lest alle bøkene, og forteller deg hvilken rekkefølge de skal leses :) Hvis en prest sier til meg at det gamle testamentet kom før det nye, så tar jeg deres ord på det, hehe :)

 

Ellers fikk jeg faktisk tak i en ny bok for to dager siden. Handlingen i denne boken forgår 1 år før handlingen i WoW, og tar for seg hvordan det ble så store uenigheter mellom Horde og Alliance.. Ganske spennende :)

 

PS! 1st, 2nd og 3rd war er jo handlingen i Warcraft 1, 2 og 3 ;)

6233772[/snapback]

joa :) .

 

Men på wow-europe.com står denne lista på historien:

Chapter I: Mythos

 

# The Titans and the Shaping of the Universe

# Sargeras and the Betrayal

# The Old Gods and the Ordering of Azeroth

# Charge of the Dragonflights

# The Waking World and the Well of Eternity

# The War of the Ancients

# The Sundering of the World

# Mount Hyjal and Illidan's Gift

# The World Tree and the Emerald Dream

# Exile of the High Elves

# The Sentinels and the Long Vigil

 

høres logisk ut at war of the ancient er etter "shaping of the universe", men mulig jeg er utrolig dum :whistle: .

 

Men samtidig er tidslinja denne:

FICTION TIMELINE

Span of Years

 

-10,000

- War of the Ancients Trilogy: The Well of Eternity (Richard A. Knaak)

 

- War of the Ancients Trilogy: The Demon Soul (Richard A. Knaak)

 

- War of the Ancients Trilogy: The Sundering (Richard A. Knaak)

 

0 Warcraft: Orcs & Humans

- The Last Guardian (Jeff Grubb)

6 Warcraft 2: Tides of Darkness

 

8 Warcraft 2X: Beyond the Dark Portal

 

10 - Day of the Dragon (Richard A. Knaak)

 

18 - Lord of the Clans (Christie Golden)

 

19 - Of Blood and Honor (Chris Metzen)

 

20 Warcraft 3: Reign of Chaos

 

21 Warcraft 3X: The Frozen Throne

 

25 World of Warcraft Begins....

 

 

 

 

Så hvor i historien sa du war of the ancient foregår? er det rett etter "The Titans and the Shaping of the Universe"?

 

Du sa det er to historier, er den ene den som WoW er "basert" på eller er det den Krasus, Rhoning og Brox forteller om "at sånn det var" i bøkene?

Lenke til kommentar

Ja, litt utdypning.

 

Først kom Titans hit, og fant en klode dominert av Elementene (Elemental Lords). De kjempet så lenge og vel før de fikk jaget disse vekk fra jordens overflate. Etter dette begynte de å skape verdenen i sitt bilde.

 

En "stund" etter at Titans dro herifra, begynte Trolls-imperiet å få stor utbredelse, helt til det dekket det meste av den beboelige delen av planeten. Men så kollapset imperiet pga størrelsen, og trollene ble hovedsakelig delt i to grupperinger. Men en tredje gruppering løsrev seg, og bosatte seg ved the Well of Eternity. Etter å ha bodd der en "stund" (jeg er glad i "en stun" ;)), begynte magien i området å forvandle trollene til Natt-alvene vi kjenner til i dag.

 

Dronning Azshara kom til makten, og ble fort korrupta av magien. Hun og hennes følgere ble mer og mer separert fra resten av alvene, helt til hun til slutt be slukt opp av Sargerases' makt. Fra da av begynte hun og the High-Borne å legge planer for å få Sargeras' legion til planeten.

 

Og så kom War of the Ancients. Malfurion begynte å mistenke Azshara for NETTOPP det hun gjorde, og fikk hjelp av dragene til å ordne opp i ting. MEN, 10000 år senere, ble Rhonin, Krasus og Brox sent til rett før denne krigen startet. Det som da skjedde var at War of the Ancients fikk et helt annet hendelses-forløp. Blandt annet levde egentlig Hakkar Houndmaster (den originale, ikke The Soulflayer) i "våre" dager, men i den forandrede utgaven, dør han rimelig kjapt.

 

Altså, historien har skjedd, men ved hjelp av Nozdormu, får man et litt annet hendelsesforløp. Nå vil jeg ikke gå inn i detaljer HVORFOR Nozdormu gjør dette, den gleden vil jeg ikke ta fra dere å oppdage selv :) Så det som står på WoW-siden er rett, du må bare se på det som at det en gang har eksistert en alternativ tidslinje. Det blir ganske komplisert med tidsreiser, uansett om det er fiksjon eller virkelighet, hehe :)

 

 

Mvh Simen

Lenke til kommentar

Men det er ingen bøker før handlingen i war of the ancient trilogien?

Og la oss si at warcraft universet ble "skapt" for 15.000 år sia (uten noe peiling). Så 10.000 år kom burning legion OG Neltharion ble korrupt og ble til deathwing? Disse holdt da jorda i 10.000 år og du begynner å lese om Rhoning og Krasus som har fått beskjed fra nozdormu og dra tilbake i tid å fikse dette?

Så reiser de + brox 10.000 år tilbake igjen, før invasjonen av burning legion og korrupsjonen til NEltharion, og fra dette følger vi de "hvor lenge" (altså når i tidsperioden slutter War of the ancien)?

 

Er burning legion "first war"?

Og isåfall, finnes det bøker om de andre? Klarer ikke spille strategispill grunnet helt feil prioritering :wee:

 

 

edit: OK trevakt, vi har skjønt det nå...

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Det hander om at thrall skal få reputation med clanene og til slutt samle de til ett stort mektig rike og orgunnlegge orgrimmar osv.. og det er ett pek og klikk eventyr.

Men side det ble laget når det kom 3d spill valgdte de å ikke produsere det :(

Lenke til kommentar

da prøver jeg enda en bump så dere kan bli enda mer oppgitt over mine spørsmål :wee:

 

Er ferdig med bok 2 og ksal begynne på 3'ern imorra.

Tenkte jeg skulle komme meg gjennom campaign på WC1, 2 og 3 (med Xpacks).

Men er ingen internett sider som har WC 1 jo :( . Kanksje jeg bare ikke vet hvor man kan lete. Men menr det var en samlepakke som ble solgt før? Med ihvertfall WC 2 og 3, men den finner jeg heller ikke.

Lenke til kommentar

Nei, det er stort sett fokusert på enkelte helter eller typer. Og historiene er helt separate fra spillene. Men mange av de samme karakterene går igjen.

WC1&2 hadde knapt en story i det hele tatt, så det er lite vits å grinde seg gjennom de nå.

 

Og gi nå f... i å blande i Monkey Island i denne tråden.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Skal vi se om jeg klarer dette med spoiler-tags da :D

 

 

Spliden mellom Horde (eller Orcs da) og Alliance (Humans, NEs, etc..) starter med at Medievh åpner portaler mellom Draenor og Azeroth, og lar på denne måten orc'ene komme til Azeroth. Nå var jo Sargeras HØYST aktiv inni hodet til Medievh på denne tiden, så man kan godt si at det var Sargeras som var skylden til at Horde og Alliance ble "uvenner". Men det skal legges til at det var Kil'Jaeden som fant orc'ene, og det var Kil'Jaeen som prøvde å lure orc'ene først gjennom Ner'zhul, og siden Gul'Dan, da Ner'zhul gjnnomskuet Kil'Jaeden's plan.

 

 

Etter at avtalen var inngått, drakk orc'ene blodet til Mannoroth, og ble på denne måten fylt med bloodlust. Det var først og fremst DETTE som gjorde orc'ene til de barbarene de ofte blir fremstilt som. Før det var de jo en shamanistisk rase, og kan gjerne sammenlignes med f.eks. Taurens.

 

 

 

Håper dette kan hjelpe litt, selvom det kommer noget sent.

 

 

 

Mvh Simen

Lenke til kommentar
Nei, det er stort sett fokusert på enkelte helter eller typer. Og historiene er helt separate fra spillene. Men mange av de samme karakterene går igjen.

WC1&2 hadde knapt en story i det hele tatt, så det er lite vits å grinde seg gjennom de nå.

 

Og gi nå f... i å blande i Monkey Island i denne tråden.

6324964[/snapback]

så jeg burde bare spille WC 3 + xp-pack?

Og hvordan er historien i war of the ancient i forhold til den du får i spillet, elle rhar ikke de noe med hverandre å gjøre? :O

Lenke til kommentar

nei vettu hva, nå ble jeg skuffa :( . Begynte på WC 3 campaign (fortsatt litt igjen av "The sundering") og første jeg møtte på var jo blackrock clan, som etter hva jeg har skjønt er orc'er under kontroll av nefarian (sønn til deathwing, bror til onyxia). Og menneskene var allierte med dverger, hvorfor? (ber ikke om svar, men hvor man får vite det)

 

Og det henger jo heller ikke sammen at Orcene under kontroll av thrall drar til "the distant land of kalimdor" og angriper menneskene og slakter byer osv. Eller er det to orc-klaner?

Og man får jo høre om Grom Hellscream, men får man høre noe om han tidligere i historien? (Lord of the clans?)

 

svar helst i spoiler så jeg kan lokke de hvis de blir for avslørene ;)

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...