Gå til innhold

nok å spille WC 1/2/3 for wow historien?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle WC spillene er god underholdning (vet ikke med 1'a, har ikke spilt det), bortsett fra det eneste av dem jeg ikke spiller WoW, som jeg ikka kan uttale meg noe om :)

 

Anbefaler sterkt at du spiller gjennom WC3+expack, 2'a er oxo artig :yes:

5949760[/snapback]

 

Alle bøkene er skrevet etter de to første warcraft-spillene.

 

Triology of the Ancients tar for seg den første invasjonen av Azeroth, hvor Malfurion Stormrage blir den store helten som redder dagen.

 

De andre bøkene er stand-alone, og tar for seg forskjellig hendelser/personer. Er f.eks. en hel bok som omhandler Thrall's liv, og hvordan han kom til å bli Warchief for den mektige Horden. En annen bok tar for seg Korialstrasz's redning av sin Alexstrasza, og reddet samtidig den røde drage slekten :)

 

Jeg kan bare si: løp og kjøp, jeg kan skrive til jeg blir gul, men dette må leses rett fra kilden :) Meget god underholdning.

Lenke til kommentar
alle bøkene anbefales, til og med rollespill bøkene?

Hvor mye koster hver bok/alle sammen?

hvilken rekkefølge anbefales?

5950439[/snapback]

 

Jeg betalte 99,- for hver av mine bøker.

 

Vil anbefale de 6 romanene først, så kan du eventuelt begi deg utpå rollespill bøkene senere. De bøkene går veldig i dybden, med stats på chars, historien til char'en, mye sånt snadder-info for oss warcraft nerder ;)

Lenke til kommentar
alle bøkene anbefales, til og med rollespill bøkene?

Hvor mye koster hver bok/alle sammen?

hvilken rekkefølge anbefales?

5950439[/snapback]

 

Jeg betalte 99,- for hver av mine bøker.

 

Vil anbefale de 6 romanene først, så kan du eventuelt begi deg utpå rollespill bøkene senere. De bøkene går veldig i dybden, med stats på chars, historien til char'en, mye sånt snadder-info for oss warcraft nerder ;)

5950723[/snapback]

navn på de 6 bøkene og rekkefølge?

Og er de hva som skjer etter invasjonen av azeroth (det som intereser meg) og er det snakk om "heltene" der osv? Illidan, arthas, lich king, old gods, emerald dream etc?

Lenke til kommentar
alle bøkene anbefales, til og med rollespill bøkene?

Hvor mye koster hver bok/alle sammen?

hvilken rekkefølge anbefales?

5950439[/snapback]

 

Jeg betalte 99,- for hver av mine bøker.

 

Vil anbefale de 6 romanene først, så kan du eventuelt begi deg utpå rollespill bøkene senere. De bøkene går veldig i dybden, med stats på chars, historien til char'en, mye sånt snadder-info for oss warcraft nerder ;)

5950723[/snapback]

navn på de 6 bøkene og rekkefølge?

Og er de hva som skjer etter invasjonen av azeroth (det som intereser meg) og er det snakk om "heltene" der osv? Illidan, arthas, lich king, old gods, emerald dream etc?

5950773[/snapback]

 

Alt det du nevnte og MYE mer :thumbup:

 

Rekkefølge:

 

War of the Ancients (3 bøker):

 

1 : The Well of Eternity (introduksjon til den GAMLE warcraft historien)

2 : The Demon Soul (Her begynner den sorte dragen Neltharion å vise hvem han EGENTLIG er, og vi får en stoooor invasjon av Azeroth)

3 : The Sundering (Malfurion og Illidan, brødre av blod, fiender av oppfattelse. Det hele kulminerer i et GIGANTISK slag...)

 

Div. Warcraft:

 

1 : Day of the Dragon (Mage'en Rhonin drar ut for å redde en drage eller to ;))

2 : Lord of the Clans (Hele historien til Thrall, fra baby til mektig Warchief!)

3 : The last Guardian (Historien om Medivh, Azeroths mektigste magiker gjennom tidene, og hvordan han ble korrupt allerede før sin egen fødsel..)

 

 

Håper dette kan opplyse deg og alle andre litt :)

 

 

Mvh Simen

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
alle bøkene anbefales, til og med rollespill bøkene?

Hvor mye koster hver bok/alle sammen?

hvilken rekkefølge anbefales?

5950439[/snapback]

 

Jeg betalte 99,- for hver av mine bøker.

 

Vil anbefale de 6 romanene først, så kan du eventuelt begi deg utpå rollespill bøkene senere. De bøkene går veldig i dybden, med stats på chars, historien til char'en, mye sånt snadder-info for oss warcraft nerder ;)

5950723[/snapback]

navn på de 6 bøkene og rekkefølge?

Og er de hva som skjer etter invasjonen av azeroth (det som intereser meg) og er det snakk om "heltene" der osv? Illidan, arthas, lich king, old gods, emerald dream etc?

5950773[/snapback]

 

Alt det du nevnte og MYE mer :thumbup:

 

Rekkefølge:

 

War of the Ancients (3 bøker):

 

1 : The Well of Eternity (introduksjon til den GAMLE warcraft historien)

2 : The Demon Soul (Her begynner den sorte dragen Neltharion å vise hvem han EGENTLIG er, og vi får en stoooor invasjon av Azeroth)

3 : The Sundering (Malfurion og Illidan, brødre av blod, fiender av oppfattelse. Det hele kulminerer i et GIGANTISK slag...)

 

Div. Warcraft:

 

1 : Day of the Dragon (Mage'en Rhonin drar ut for å redde en drage eller to ;))

2 : Lord of the Clans (Hele historien til Thrall, fra baby til mektig Warchief!)

3 : The last Guardian (Historien om Medivh, Azeroths mektigste magiker gjennom tidene, og hvordan han ble korrupt allerede før sin egen fødsel..)

 

 

Håper dette kan opplyse deg og alle andre litt :)

 

 

Mvh Simen

5950841[/snapback]

De 3 siste bøkene skal leses før eller etter "war of the ancient"? Og nevnes "alt" av "raser" der, som historien til furlborgs, High elf, blood elf, The forsaken, scourge, diverse trolls, kentaurer, defias osv osv

Lenke til kommentar

Les bøkene i den rekkefølgen de står nå, alle seks.

 

Joda, nevnes ganske mye der. Men Defias, Argent dawn, osv. er unikt for WoW, så dette nevnes kun i rollespill bøkene. Men jadda, du får høre om centaurs, de forskjellige elfs, menneskene (og alle kongedømmene omtrent), litt goblis og dwarves er det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

bump.

 

Noen som kan gi side hvor man kan kjøpe "The Well of Eternity"? Sliter litt med å finne et sted man kan bestille fra :( .

 

helst en side til direkte produktet :)

 

edit: fant på Outland, men på baksiden av boka står det om "many month have passed since the catalysmic battle of mount hyjal, where the demonic burning legion wa sbanished from azeroth forever." betyr det at det allereded har skjedd når jeg begynner på boka? Jeg har jo ikke noe kjennskap om det, men vil gjerne lære om "battle of mount hyjal" som jeg hører ofte med tanke på historien.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

time of month again...

La merke til en ting på hjemmesia på WoW Lore (elller no) der kommer war of the ancient langt nede i chapter 1, finnes det noen bøker fra før det?

Har lest bok 1 og snart halveis i bok 2 :) , veldig spennende bøker hittil.

 

Og er det skrevet om "first/second/third war" i noen andre bøker? Føler at jeg har havna midt ut i historien...

Lenke til kommentar
time of month again...

La merke til en ting på hjemmesia på WoW Lore (elller no) der kommer war of the ancient langt nede i chapter 1, finnes det noen bøker fra før det?

Har lest bok 1 og snart halveis i bok 2 :) , veldig spennende bøker hittil.

 

Og er det skrevet om "first/second/third war" i noen andre bøker? Føler at jeg har havna midt ut i historien...

6232753[/snapback]

 

Skal vi se, historien blir forandret. Stemmer at første bok begynner etter battle for mount hyjal, MEN, Rhonin og Korialstrasz blir sent tilbake i tid sammen med sin ORC-venn, fordi Neltharion fucker opp. Nozdormu ser dette, og flytter disse tilbake til the War of the Ancients. Den egentlige kirgen gikk anderledes, men vi får kun høre den versionen som blir presentert i bøkene. Egentlig var hverken Rhonin, Korial (i sin "gamle" form) eller Boxigar der, da dette skjedde 10000 år tidligere. Kan bli litt forvirrende, men les bøkene i den rekkefølgen jeg har nevnt tidligere. Skjønner egentlig ikke hvordan du fortsatt kan tvile, når jeg har lest alle bøkene, og forteller deg hvilken rekkefølge de skal leses :) Hvis en prest sier til meg at det gamle testamentet kom før det nye, så tar jeg deres ord på det, hehe :)

 

Ellers fikk jeg faktisk tak i en ny bok for to dager siden. Handlingen i denne boken forgår 1 år før handlingen i WoW, og tar for seg hvordan det ble så store uenigheter mellom Horde og Alliance.. Ganske spennende :)

 

PS! 1st, 2nd og 3rd war er jo handlingen i Warcraft 1, 2 og 3 ;)

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...