Gå til innhold

Spørsmål om Motorola v3i


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny telefon i løpet av uken, og hadde i utgangspunktet tenkt på en Sony Ericsson w810, men så fikk jeg plutselig lyst på noe mer design-orientert og anderledes (har hatt SE de siste 3 årene). Jeg tenkte derfor på en Motorola v3i. Før jeg går til anskaffelse av en slik hadde jeg håpet noen her kunne svart meg på en del spørsmål jeg har:

 

1: Følger det med overgang til vanlige hodetelefoner eller er dette evt. mulig å skaffe og i så fall hvor?

2: Kan man ha mp3-spilleren gående i bakgrunnen mens man gjør andre ting?

3: Kan man starte en playlist og så lukke telefonen for å høre på musikk?

 

Som dere kanskje forstår ut fra mine spørsmål har jeg tenkt å bruke telefonen som en erstatning for min ipod som tok kvelden for litt siden. Jeg lurer derfor også på om mp3-spilleren er brukervenlig, og om lyden er akseptabel?

 

Hadde satt masse pris på svar.

På forhånd, takk.

-Silje-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Silje!

 

I korte trekk kan jeg si at musikk-funksjonen ikke er like god eller integrert i V3i som den er i W800i / W810i. Lyden er ikke like god, brukstiden er lavere, overgang til 3,5mm headsetplugg er vanskelig å få tak i til denne modellen, playlistfunksjonen er ikke like enkel, osv, osv.

 

Mitt råd er veldig klart: skal du ha en mobil som eneste musikkspiller, så gå for W810i eller W800i. Sistnevnte er blitt vesentlig billigere nå som W810i kommer, og forskjellene er i praksis kun utseende og at 810 har EDGE.

 

Vil du ha en mobiltelefon som ser fancy ut og som kan brukes som musikkspiller, så kjøp V3i.

 

Håper dette hjalp litt :)

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Hei. Joda, det hjalp egentlig ganske mye, selv om det egentlig bare bekreftet det jeg fryktet ;) Sitter med en w550i nå, og dersom jeg kjøper en w810i blir det jo egentlig ikke store forskjellen og jeg er redd jeg kommer til å bli lei av den ganske fort (lider av "bli lei av mobiltelefonen-syndromet" :p) Ellers er w800i utelukket pga fargene, så jeg må nok bare sette meg i tenkeboksen igjen.

Ellers hadde det vært veldig fint om jeg kunne fått mer spesifikke svar på de tre spørsmålene mine så valget kanskje kan bli litt enklere.

Lenke til kommentar

Vel, alle nyere Nokia-telefoner med minnekort fungerer fint som musikkspillere. Det kan kjøpes en original overgang til 3,5mm minijack for å bruke vanlige hodetelefoner. Det fungerer veldig godt. Når det gjelder Nokia så er det et stort skille mellom de som benytter Symbian og de som ikke gjør det. 3250, 6680, N70, osv bruker Symbian. Det gir deg mulighet til ekstra tilpassing av systemet og installasjon av ekstra programvare som MSNm, videospillere, musikkspillere, ekstra alarmklokker, pdf/word/excel-viewer osv, osv. Ulempen med Symbian er at hele systemet er litt tregere enn vanlige telefoner. Vil du unngå Symbian, er 6270 og 6280 veldig gode alternativer.

 

Generelt er nyere Nokia + Audio Adapter + Minnekort en god løsning hvis man ikke vil ha SonyEricsson.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Vel, alle nyere Nokia-telefoner med minnekort fungerer fint som musikkspillere. Det kan kjøpes en original overgang til 3,5mm minijack for å bruke vanlige hodetelefoner. Det fungerer veldig godt. Når det gjelder Nokia så er det et stort skille mellom de som benytter Symbian og de som ikke gjør det. 3250, 6680, N70, osv bruker Symbian. Det gir deg mulighet til ekstra tilpassing av systemet og installasjon av ekstra programvare som MSNm, videospillere, musikkspillere, ekstra alarmklokker, pdf/word/excel-viewer osv, osv. Ulempen med Symbian er at hele systemet er litt tregere enn vanlige telefoner. Vil du unngå Symbian, er 6270 og 6280 veldig gode alternativer.

 

Generelt er nyere Nokia + Audio Adapter + Minnekort en god løsning hvis man ikke vil ha SonyEricsson.

 

-snubbel

5939211[/snapback]

 

6270 og 6280 er også bygget på symbia. Eneste forskjellen er at de modellene der er bygget på Symbia 40. Et system som er mye raskere. Eneste med de er at de ikke klarer tyngre programmer som symbia 60 klarer(derfor bruker S60 til mer profftelefoner som feks N70 osvosv)

Lenke til kommentar

Nei, dette er helt feil. Du blander "Symbian" og "Series". Nokia bruker sitt eget operativsystem (Series 40) på modellene 6270 og 6280. Symbian (med Series 60 som grafisk brukergrensesnitt) er det Nokia bruker på N70 m.fl. Symbian-systemet eies av flere produsenter og brukes også av SonyEricsson (jfr. P-serien, da med UIQ som grafisk brukergrensesnitt) og Siemens prøvde seg også med Symbian på sin SX1.

 

Sjekk fakta før du poster :-)

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe meg ny telefon i løpet av uken, og hadde i utgangspunktet tenkt på en Sony Ericsson w810, men så fikk jeg plutselig lyst på noe mer design-orientert og anderledes (har hatt SE de siste 3 årene). Jeg tenkte derfor på en Motorola v3i. Før jeg går til anskaffelse av en slik hadde jeg håpet noen her kunne svart meg på en del spørsmål jeg har:

 

1: Følger det med overgang til vanlige hodetelefoner eller er dette evt. mulig å skaffe og i så fall hvor?

2: Kan man ha mp3-spilleren gående i bakgrunnen mens man gjør andre ting?

3: Kan man starte en playlist og så lukke telefonen for å høre på musikk?

 

Som dere kanskje forstår ut fra mine spørsmål har jeg tenkt å bruke telefonen som en erstatning for min ipod som tok kvelden for litt siden. Jeg lurer derfor også på om mp3-spilleren er brukervenlig, og om lyden er akseptabel?

 

Hadde satt masse pris på svar.

På forhånd, takk.

-Silje-

5937671[/snapback]

1: Nei, men kan skaffes. Mulgens vanskelig å få tak i.

2: Ja, men telefonen kan bli treg..

3: Ja

 

Har V3x, en sinnsykt digg telefon. :love: Den kan iallefall anbefales!

Trur ikke jeg vil anbefale V3i som musikkmobil. Det er den mobilen med dårligst batteritid i RAZR-serien, og du må bruke usb-headset siden overgang er vanskelig å få tak i..

 

Men skal du ha en skikkelig musikk mobil så ville jeg gått for W810 hvis jeg var deg! ;) Den har jo også blitt mye kulere (synes jeg) enn forgjengeren. Eneste minuset med den er den lille skjermen(1,8-1,9¨) mot RAZR-seriens 2,2¨

Lenke til kommentar
Vel, alle nyere Nokia-telefoner med minnekort fungerer fint som musikkspillere. Det kan kjøpes en original overgang til 3,5mm minijack for å bruke vanlige hodetelefoner. Det fungerer veldig godt. Når det gjelder Nokia så er det et stort skille mellom de som benytter Symbian og de som ikke gjør det. 3250, 6680, N70, osv bruker Symbian. Det gir deg mulighet til ekstra tilpassing av systemet og installasjon av ekstra programvare som MSNm, videospillere, musikkspillere, ekstra alarmklokker, pdf/word/excel-viewer osv, osv. Ulempen med Symbian er at hele systemet er litt tregere enn vanlige telefoner. Vil du unngå Symbian, er 6270 og 6280 veldig gode alternativer.

 

Generelt er nyere Nokia + Audio Adapter + Minnekort en god løsning hvis man ikke vil ha SonyEricsson.

 

-snubbel

5939211[/snapback]

 

6270 og 6280 er også bygget på symbia. Eneste forskjellen er at de modellene der er bygget på Symbia 40. Et system som er mye raskere. Eneste med de er at de ikke klarer tyngre programmer som symbia 60 klarer(derfor bruker S60 til mer profftelefoner som feks N70 osvosv)

5939322[/snapback]

 

N6270 og N6280 er ikke symbian. De bruker Series 40 3rd edition. Forskjellen på Series 40 og 60 er at series 40 er et rimelig lukket operativsystem. Series 60 telefoner er smartphones, derfor kan man så og si laste ned og installere det meste man har lyst på. f.eks en ny mp3-spiller, antivirus, ny telefonbok osv.

Og det stemmer at Symbian-telefoner er tregere. Det er bla. grunnt prosessoren i telefonene, og at operativsystemet er mye tyngre enn series 40. :)

Lenke til kommentar

Stor forskjell på hvor treg Symbian-telefoner er , og jeg vil påstå at d skyldes at mobiltelefonen og ikke opperativsystemet, for når en telefon skal kjøre et tungt os bør den også ha kraft nok til å kjøre det glatt. Er jo mobilen som må tilpasses os og ikke os som må tilpasses telefonen.

 

Vist du passer på å vedlikeholde telefonen vil telefonens hastighet være relativt grei og til å leve med. Personlig syns jeg det er flere positive sider enn negative sider med symbian telefoner :)

Lenke til kommentar

Ser tråden har sklidd litt off topic her...

Tenkte bare jeg skulle si at jeg kjøpte en v3i først, prøvde den i noen dager, holdt på å bli sprø av menysystemet og musikkspilleren så jeg solgte den igjen :p

 

Endte opp med en W810i, og kunne ikke vært mer fornøyd. Utrolig god musikkmobil og verdt hver eneste krone. Kan ikke gjøre annet enn å anbefale den til andre som kanskje lurer litt.

 

-Silje-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...