Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant


L@sse

Anbefalte innlegg

Noen store lag har tatt ut troppen sin:

Nederland

Frankrike

USA

 

Noen overraskelser?

6102341[/snapback]

 

ja,cisse er i den franske troppen. Kanskje han er med som frisør? Det har han jo peiling på. Anelka burde heller hatt plassen, han er mer enn god nok og flere dimensjoner bedre enn Cisse.

6102988[/snapback]

¨kan ikke si at han har så stor peiling på frisyrer, men det er vel hobbien hans, å skaffe seg fæle hårfrisyrer...

 

kansje han er med så det skal bli litt mer spennende, slik at frankrike ikke vinner alt :p :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anelka er en oppskrytt primadonna som ikke har prestert på høyt nivå siden han spilte i Arsenal for sju år siden. I Fenerbahçe har han vel ikke skåret mer enn drøyt ti mål denne sesongen. Både Saha og Cissé er langt bedre enn Anelka, noe de har vist tydelig både denne og tidligere sesonger. Når det gjelder Ribéry, var uttaket overraskende, men han er vel strengt tatt ikke spiss, så det blir vanskelig å sammenlikne ham med Anelka. Sammen med uttaket av Pascal Chimbonda, var nok det de største overraskelsene i troppen, selv om Chimbonda har vært imponerende i Premiership i år.

 

Når det gjelder Nederlands tropp, er jeg mer overrasket over at Roy Makaay ble vraket enn at Huntelaar led samme skjebne. I Makaays tilfelle har vel dette imidlertid vært kjent lenge, i og med at han lik Davids og Seedorf ikke engang kom med i den opprinnelige 28-manns-troppen.

Lenke til kommentar

Anelka er da så overhodet ikke oppskrytt, Cisse derimot, er det. Når Anelka spiller opp mot sitt beste, er han en av verdens beste spisser, få kan matche hans fart og teft da. Cisse har aldri overbevist meg om noe som helst.

Lenke til kommentar

Tror ikke Nederland kommer til å gjøre det så veldig bra i årets VM. Midtbanen og angrepet er forsåvidt ganske sterkt, men det forsvaret virker vanvittig svakt. Er vel bare Boulahrouz som duger (Hetinga til en viss grad), og han er vel ikke det vi kaller verdensklasser han heller.

Lenke til kommentar
Anelka er da så overhodet ikke oppskrytt, Cisse derimot, er det. Når Anelka spiller opp mot sitt beste, er han en av verdens beste spisser, få kan matche hans fart og teft da. Cisse har aldri overbevist meg om noe som helst.

6106509[/snapback]

Jeg er enig i at Anelka er god på sitt beste. Men hvor ofte er han på sitt beste? Han var en flopp i Real Madrid, han var en flopp i PSG, han var en flopp i Liverpool, han var middelmådig Manchester City, og for øyeblikket er han middelmådig i Fenerbahçe. At han i det hele tatt spiller i Tyrkia, sier vel det meste. La meg også legge til at han aldri har imponert i nevneverdig grad på landslaget heller.

 

Cissé har derimot vist i Frankrike og tidvis i England at han er en svært god spiss. Dersom du ikke finner det overbevisende at en spiller skårer 62 mål på tre sesonger i en av verdens beste ligaer, er det i alle fall ikke Cissé som har et problem.

Lenke til kommentar
Anelka er da så overhodet ikke oppskrytt, Cisse derimot, er det. Når Anelka spiller opp mot sitt beste, er han en av verdens beste spisser, få kan matche hans fart og teft da. Cisse har aldri overbevist meg om noe som helst.

6106509[/snapback]

Jeg er enig i at Anelka er god på sitt beste. Men hvor ofte er han på sitt beste? Han var en flopp i Real Madrid, han var en flopp i PSG, han var en flopp i Liverpool, han var middelmådig Manchester City, og for øyeblikket er han middelmådig i Fenerbahçe. At han i det hele tatt spiller i Tyrkia, sier vel det meste. La meg også legge til at han aldri har imponert i nevneverdig grad på landslaget heller.

 

Cissé har derimot vist i Frankrike og tidvis i England at han er en svært god spiss. Dersom du ikke finner det overbevisende at en spiller skårer 62 mål på tre sesonger i en av verdens beste ligaer, er det i alle fall ikke Cissé som har et problem.

6108302[/snapback]

 

Kanskje han har vist i Frankrike, men ikke i England. Har vist at kan stå i oppside og bomme opplagte målsjanser ja, men... Kvaliteten i England er fortsatt høyere enn i Frankrike, selv om det er på vei oppover. Og det spiller mange gode spillere i den tyrkiske ligaen, så det argumentet blir litt feil.

Lenke til kommentar

Da var Spanias tropp tatt ut:

 

Målvakter: Iker Casillas (Real Madrid), Juan Manuel Reina (Liverpool), Santiago Canizares (Valencia).

 

Forsvar: Carles Puyol (Barcelona), Michel Salgado (Real Madrid), Sergio Ramos (Real Madrid), Carlos Marchena (Valencia), Asier Del Horno (Chelsea), Antonio Lopez (Atletico Madrid), Pablo Ibanez (Atletico Madrid), Juanito Gutierrez (Betis).

 

Midtbanespillere: David Albelda (Valencia), Xabi Alonso (Liverpool), Joaquin Sanchez (Betis), Cesc Fabregas (Arsenal), Andres Iniesta (Barcelona), Xavi Hernandez (Barcelona), Marcos Senna (Villarreal).

 

Spisser: José Antonio Reyes (Arsenal), David Villa (Valencia), Fernando Torres (Atletico Madrid), Raul Gonzalez (Real Madrid), Luis Garcia (Liverpool)

 

Noen dere savner her?

Lenke til kommentar
Kanskje han har vist i Frankrike, men ikke i England. Har vist at kan stå i oppside og bomme opplagte målsjanser ja, men... Kvaliteten i England er fortsatt høyere enn i Frankrike, selv om det er på vei oppover. Og det spiller mange gode spillere i den tyrkiske ligaen, så det argumentet blir litt feil.

6108662[/snapback]

Det er riktig at Cissé har hatt størst suksess i Frankrike. Men Anelka har ikke engang hatt suksess der. Han var en flopp i PSG. Den eneste gangen han har spilt jevnt godt over tid, er i Arsenal, og til dels i Manchester City. Jeg kan ikke se noen grunn til at en spiller som knapt har vist noe på sju år bør komme med i Frankrikes VM-tropp.

 

Jeg er dessuten ikke helt enig i at Cissé ikke har vist noe i England. Han har riktig nok ikke skåret like mye som han gjorde i Frankrike, men han viste gode takter denne sesongen for Liverpool, med 17 mål til tross for forholdsvis lite spilletid (28 kamper fra start). Han har vært mye plaget av skader, og jeg tror vi fortsatt har til gode å se det beste av Cissé for Liverpool.

 

 

Cissé har skårt mange mål mot drittlag, det var derfor han ble kjøpt av lfc, fordi han hadde skårt så mange mål..

6110886[/snapback]

Jeg skal gi deg en utfordring, og jeg håper at du tar den på strak arm: Finn frem en liste over hvilke lag Cissé skåret på da han spilte for Auxerre i sin siste sesong, og pek ut alle «drittlagene» han skåret sine 26 mål på. Jeg gleder meg til å se deg bevise at han har skåret mange av sine mål på «drittlag».

Lenke til kommentar
Jeg er dessuten ikke helt enig i at Cissé ikke har vist noe i England. Han har riktig nok ikke skåret like mye som han gjorde i Frankrike, men han viste gode takter denne sesongen for Liverpool, med 17 mål til tross for forholdsvis lite spilletid (28 kamper fra start).

I årets sesong har kun Crouch og Kewell(hvis du kan regne ham som angrep) markant mer spilletid. Morrientes har ca 1 kamp mer i minutter, resten av angrepet har mindre spilletid på samvittigheten.

Han har vært mye plaget av skader, og jeg tror vi fortsatt har til gode å se det beste av Cissé for Liverpool.

Uten å være frekk så synes jeg at det ikke skal så mye til. Repotoaret hans virker meget lite, spesielt 1 mot 1.

 

Nå skal vi ikke bare skyte ham alene. Morrientes har dessverre ikke gjort seg fortjent til noe mer, ei heller Crouch. Han har riktig nok bare vært her et år men pga at de har en spiss som bare fungerer som targetmann gjør angrepet ofte svært forutsigbart, noe som ble synelig mot West Ham

Kewell har også vært litt tam i år. Savner Kewell fra dagene i Leeds da ingenting-var-umulig holdningen hans hadde god grobunn

Lenke til kommentar

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Lager ein oppdatering får deg Lasse:

 

worldcup_logo_194.jpg

 

 

Favouritane i svart

 

Laga:

Gruppe A

 

9. juni, München: Tyskland - Costa Rica.

 

9. juni, Gelsenkirchen: Polen - Ecuador.

 

14. juni, Dortmund: Tyskland - Polen.

 

15. juni, Hamburg: Ecuador - Costa Rica.

 

20. juni, Berlin: Ecuador - Tyskland.

 

20. juni, Hannover: Costa Rica - Polen-

 

Gruppe B

 

10. juni, Frankfurt: England - Paraguay.

 

10. juni, Dortmund: Trinidad og Tobago - Sverige.

 

15. juni, Nürnberg: England - Trinidad og Tobago.

 

15. juni, Berlin: Sverige - Paraguay.

 

20. juni, Köln: Sverige - England.

 

20. juni, Kaiserslautern: Paraguay - Trinidad og Tobago.

 

Gruppe C

 

10. juni, Hamburg: Argentina - Elfenbenskysten.

 

11. juni, Leipzig: Serbia-Montenegro - Nederland.

 

16. juni, Gelsenkirchen: Argentina - Serbia-Montenegro.

 

16. juni, Stuttgart: Nederland - Elfenbenskysten.

 

21. juni, Frankfurt: Nederland - Argentina.

 

21. juni, München: Elfenbenskysten - Serbia-Montenegro.

 

Gruppe D

 

11. juni, Nürnberg: Mexico - Iran.

 

11. juni, Köln: Angola - Portugal.

 

16. juni, Hannover: Mexico - Angola.

 

17. juni, Frankfurt: Portugal - Iran.

 

21. juni, Gelsenkirchen: Portugal - Mexico.

 

21. juni, Leipzig: Iran - Angola.

 

Gruppe E

 

12. juni, Hannover: Italia - Ghana.

 

12. juni, Gelsenkirchen: USA - Tsjekkia.

 

17. juni, Kaiserslautern: Italia - USA.

 

17. juni, Köln: Tsjekkia - Ghana.

 

22. juni, Hamburg: Tsjekkia - Italia.

 

22. juni, Nürnberg: Ghana - USA.

 

Gruppe F

 

13. juni, Berlin: Brasil - Kroatia.

 

12. juni, Kaiserslautern: Australia - Japan.

 

18. juni, München: Brasil - Australia.

 

18. juni, Nürnberg: Japan - Kroatia.

 

22. juni, Dortmund: Japan - Brasil.

 

22. juni, Stuttgart: Kroatia - Australia.

 

Gruppe G

 

13. juni, Stuttgart: Frankrike - Sveits.

 

13. juni, Frankfurt: Sør-Korea - Togo.

 

18. juni, Leipzig: Frankrike - Sør-Korea.

 

19. juni, Dortmund: Togo - Sveits.

 

23. juni, Köln: Togo - Frankrike.

 

23. juni, Hannover: Sveits - Sør-Korea.

 

Gruppe H

 

14. juni, Leipzig: Spania - Ukraina.

 

14. juni, München: Tunisia - Saudi-Arabia.

 

19. juni, Stuttgart: Spania - Tunisia.

 

19. juni, Hamburg: Saudi-Arabia - Ukraina.

 

23. juni, Kaiserslautern: Saudi-Arabia - Spania.

 

23. juni, Berlin: Ukraina - Tunisia.

 

Åttedelsfinaler

 

24. juni, München: vinner gruppe A (1A) - toer gruppe B (2B).

 

24. juni, Leipzig: vinner gruppe C (1C) - toer gruppe D (2D).

 

25. juni, Stuttgart: vinner gruppe B (1B) - toer gruppe A (2A).

 

25. juni, Nürnberg: vinner gruppe D (1D) - toer gruppe C (2C).

 

26. juni, Kaiserslautern: vinner gruppe E (1E) - toer gruppe F (2F).

 

26. juni, Köln: vinner gruppe G (1G) - toer gruppe H (2H).

 

27. juni, Dortmund: vinner gruppe F (1F) - toer gruppe E (2E).

 

27. juni, Hannover: vinner gruppe H (1H) - toer gruppe G (2G).

 

Kvartfinaler

 

30. juni, Berlin: vinner 1A/2B - vinner 1C/2D.

 

30. juni, Hamburg: vinner 1E/2F - vinner 1G/2H.

 

1. juli, Gelsenkirchen: vinner 1B/2B - vinner 1D/2C.

 

1. juli, Frankfurt: vinner 1F/2E - vinner 1H/2G.

 

Semifinaler

 

4. juli, Dortmund: vinner kvartfinale Berlin - vinner kvartfinale Hamburg.

 

5. juli, München: vinner kvartfinale Gelsenkirchen - vinner kvartfinale Frankfurt.

 

Bronsekamp

 

8. juli, Stuttgart: taper semifinale 1 - taper semifinale 2.

 

Finale

 

9. juli, Berlin: vinner semifinale 1 - vinner semifinale 2.

 

Takk til vg.no

 

Baner

 

Køln:

 

Berlin:

berlin,property=thumbnail.jpg

Hamburg:

hamburg,property=thumbnail.jpg

Frankfurt:

frankfurt,property=thumbnail.jpg

Nurnberg:

nuremberg,property=thumbnail.jpg

Kaiserslatern:

gelsenkirchen,property=thumbnail.jpg

Dortmund:

dortmund,property=thumbnail.jpg

Hannover:

hanover,property=thumbnail.jpg

Leipzig:

leipzig,property=thumbnail.jpg

Stuttgart:

stuttgart,property=thumbnail.jpg

Munchen:

munich,property=thumbnail.jpg

 

Endret av brd
Lenke til kommentar
Er det noen mulighet for å få med seg _alle_ kampene på tv?

6134592[/snapback]

 

Jepp

    *  TV 2 sender 2/3 av kampene, NRK 1/3

 

    * Finalen og bronsefinalen går på TV 2

 

    * TV 2 og NRK sender én semifinale hver

 

    * TV 2 har tre kvartfinaler, NRK én

 

    * TV 2 har seks åttendedelsfinaler, NRK to

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...